MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Ο δρόμος για την επιχειρηματική «κόλαση» είναι σπαρμένος με καλές προθέσεις.

Author Θέμης Σαρανταένας at 4 Μαρτίου 2025
Ο δρόμος για την επιχειρηματική «κόλαση» είναι σπαρμένος με καλές προθέσεις.

Δείτε ποιες είναι αυτές.

Το ρητό “Ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις” έχει βαθιές ρίζες στη δυτική θρησκευτική και φιλοσοφική σκέψη. Λέγεται πως προέρχεται από τον Βερνάρδο του Κλαιρβώ, Γάλλο ηγούμενο του 12ου αιώνα, ο οποίος φέρεται να είπε: “L’enfer est plein de bonnes volontés ou désirs” (η κόλαση είναι γεμάτη καλές προθέσεις ή επιθυμίες).

Με την πάροδο του χρόνου, η έκφραση εξελίχθηκε και βρήκε τη θέση της στην αγγλική λογοτεχνία του 18ου και 19ου αιώνα, και τελικά, κατέληξε να διαμορφωθεί στη σημερινή της μορφή, έχοντας γίνει, μεταξύ άλλων και heavy metal τραγούδι. Όμως, για κάθε επιχείρηση που ξεκινά σήμερα με τις καλύτερες των προθέσεων, υπάρχει πολλές φορές, στο τέλος του δρόμου μια επιχειρηματική “κόλαση”, ακριβώς εξαιτίας αυτών των προθέσεων. Δείτε γιατί στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Ο δρόμος για την επιχειρηματική «κόλαση» είναι σπαρμένος με καλές προθέσεις.

Καλή πρόθεση #01. Να “διαφημιστούμε”
Φυσικά και να διαφημιστείτε! Άλλωστε, χωρίς κάποια μορφή διαφήμισης δεν πέτυχε κανείς, από την προϊστορία μέχρι σήμερα. Ωστόσο, πού θα διαφημιστείτε; Πώς θα διαφημιστείτε; Πότε θα διαφημιστείτε; Και το κυριότερο, πόσα θα ξοδέψετε; Η διαφήμιση είναι “πλανεύτρα” και πολλές φορές σας παρασύρει, πέρα από εκεί που σηκώνει η τσέπη σας, αλλά και το περιβάλλον επικοινωνίας.

Για παράδειγμα, αν είστε μία νέα και ανερχόμενη στρωματοποιία που φτιάχνει υπέροχα, αφράτα, ελληνικά στρώματα, σίγουρα θα θέλατε να δώσετε ένα από τα στρώματά σας σαν δώρο στο Survivor ή παρόμοια shows. Will you survive όμως, αν αρχίσετε να ξοδεύετε χρήματα σε πυροτεχνήματα; Αμφίβολο. Ποτέ μην ξοδεύετε χρήματα σε διαφήμιση, χωρίς marketing plan. Η καλή πρόθεση του “να διαφημιστούμε” είναι το πρώτο χιλιόμετρο για την επιχειρηματική κόλαση. Έχει όμως και άλλα.

Καλή πρόθεση #02. Να “δείξουμε εταιρεία”
Γιατί, τώρα δεν είστε; Αυτή είναι μία καλή πρόθεση που μοιάζει με κατηφόρα που δεν έχει τέλος. Γιατί το να “δείξουμε εταιρεία” σημαίνει πολλές φορές, ότι πρέπει να έχουμε γραφεία στην Κηφισίας ή κάπου εκεί γύρω, σε ένα από τα γυάλινα κτίρια. Να έχουμε εταιρικά αυτοκίνητα με κυβικά πέρα από τα κυβικά μας. Να βλέπουμε τα mail μας σε iPad τελευταίας γενιάς. Και τόσα ακόμη.

Η δική μου εισήγηση είναι ένα κατηγορηματικό “όχι” σε όλα. Καλές οι προθέσεις σας να δείξετε εταιρεία, αλλά πιο καλό ακόμα να δείξετε τι μπορείτε να πετύχετε στον επιχειρηματικό στίβο. Και αυτό μπορείτε να το κάνετε ακόμη και μοιραζόμενοι ένα γραφείο με μία άλλη startup, και με το Opel Corsa εικοσαετίας της μητέρας σας, και με ένα laptop των 200 Ευρώ.

Καλή πρόθεση #03. Να “γλιτώσουμε χρήματα”
Αυτή είναι η αντίθετη καλή πρόθεση από την #01 “να ξοδέψουμε χρήματα σε διαφήμιση”. Και, πολλές φορές, ο τρόπος που αποφασίζετε να γλιτώσετε χρήματα, γίνεται ένα τεράστιο, αυστραλιανό μπούμερανγκ που επιστρέφει και σας χτυπά κατακέφαλα. Αν τη γλιτώσετε μόνο με μώλωπες, θα πρέπει να είστε ευτυχείς.

Για παράδειγμα, πολλές startup αποφασίζουν να γλυτώσουν χρήματα, αποφεύγοντας να πληρώσουν έναν καλό λογιστή, λόγω κόστους. Συνήθως άλλωστε, πάντα κάποιος συνέταιρος από όλους, έχει μια γενική γνώση περί λογιστικής. Ωστόσο, η λογιστική είναι ο μόνος τομέας όπου δεν πρέπει να είστε φτηνοί. Εάν τα όνειρά σας φτάνουν πολύ μακριά, η απουσία ενός καλού λογιστή θα τα κοντύνει ανεπανόρθωτα. Σημείωση: το παραπάνω ισχύει και για τον δικηγόρο της εταιρείας.

Καλή πρόθεση #04. Να “πάρουμε κόσμο”
Η δουλειά έχει αρχίσει να παίρνει τα πάνω της και εσείς αρχίζετε να σκέφτεστε ότι πρέπει να πάρετε κόσμο. Η επιχείρηση χρειάζεται χέρια! Μην βιάζεστε τόσο. Η καλή πρόθεση του “να πάρουμε χέρια” συνδέεται πολλές φορές με την καλή πρόθεση “να δείξουμε εταιρεία”, την οποία κονιορτοποίησα δύο παραγράφους πριν.

Πριν πάρετε κόσμο, σκεφτείτε ότι τα εργατικά κόστη, ειδικά στην όμορφη (αν δεν επιχειρείς σε αυτήν) Ελλάδα, είναι ικανά να καταστρέψουν ακόμη και την πιο φιλόδοξη startup με την πιο ευφυή ιδέα. Μήπως μπορείτε να κάνετε outsourcing αντί να προσλάβετε κόσμο; Μήπως μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες σας remotely; Μήπως μπορείτε να δουλέψετε λίγο παραπάνω εσείς οι ίδιοι, τώρα που είναι ακόμη αρχή; Θα πάρετε κόσμο όταν έρθει η ώρα!

Καλή πρόθεση #05. Να τα “κάνουμε όλα εμείς”
Ξέρω! Εγώ δεν σας είπα, μία γραμμή παραπάνω να δουλέψετε εσείς παραπάνω; Ναι, αλλά όσο εύκολα οδηγεί στην κόλαση το “να πάρουμε κόσμο” που δεν χρειαζόμαστε, άλλο τόσο οδηγεί το “να τα κάνουμε όλα εμείς”. Ο ενθουσιασμός και η καφεΐνη μπορούν να σας πάνε μέχρι ενός σημείου. Από εκεί και πέρα θα καταρρεύσετε.

Δεν είναι μόνο η σωματική και ψυχική κούραση από τα συνεχόμενα δωδεκάωρα, χωρίς σαββατοκύριακα. Είναι επίσης το ότι το μυαλό θολώνει και κρίσιμες εταιρικές αποφάσεις θα παρθούν υπό καθεστώς συνεχούς κόπωσης. Επιπλέον, κανείς δεν μπορεί να ξέρει τα πάντα, άρα το να προσπαθήσετε να τα κάνετε όλα, σημαίνει low quality output σε πιθανότατα πολύ κρίσιμα σημεία.

Ενδιαφέροντα άρθρα

Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα
Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X