Πέντε βιβλία για το καλοκαίρι, για κάθε επιχειρηματία!
![Summer-Reading](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2014/07/Summer-Reading-1.jpg)
Καθώς μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στο καλοκαίρι, τα πράγματα χαλαρώνουν, οι ρυθμοί πέφτουν και η διάθεση για σκληρή δουλειά μειώνεται. Παραδοσιακά, στις καλοκαιρινές διακοπές οι δραστήριοι επιχειρηματίες σκέφτονται και καταστρώνουν τη στρατηγική και τις ενέργειες που θα υλοποιήσουν με την επιστροφή τους για την επιχείρησή τους. Παράλληλα το καλοκαίρι είναι η περίοδος που αυξάνονται οι πωλήσεις των βιβλίων καθώς οι περισσότεροι αγοράζουν μερικά για να τους συντροφεύσουν στην παραλία! Καθώς όμως η επιτυχία είναι διαρκής, χωρίς “διακοπές” σας προτείνω πέντε βιβλία – που με βοήθησαν πολύ να αντιληφθώ το σύγχρονο επιχειρείν και με βελτίωσαν ως επαγγελματία- για να σχεδιάσετε έναν Σεπτέμβριο που θα κάνει την διαφορά!
Πρώτη δημοσίευση: epixeiro.gr 11/7/2014
1. “Η Στρατηγική των Γαλάζιων Ωκεανών – Κερδίστε τις ανεκμετάλλευτες αγορές” των Kim & Mauborgne.
Ένα βιβλίο για κάθε επιχειρηματία-ηγέτη, γεμάτο επιχειρηματικές στρατηγικές από διάφορους κλάδους. Εμπνεύστηκα με την πληθώρα των παραδειγμάτων, γνώρισα νέους δρόμους στη θεωρία της επιχειρηματικής στρατηγικής και έμαθα να βλέπω τους ανταγωνιστές με ένα άλλο μάτι, δημιουργικά και όχι ανταγωνιστικά. Συνειδητοποίησα τη δύναμη των “γαλάζιων ωκεανών” και το βιβλίο αυτό με προκάλεσε σ’ ένα νέο τρόπο επιχειρηματικής σκέψης!
2. “Σιντάρτα” του Έρμαν Έσσε.
Το βιβλίο αυτό μου το έδωσε μια σπουδαία δασκάλα μου του μάρκετινγκ και πρόκειται για ένα απλό… αλλά ουσιαστικό Ινδικό Παραμύθι! Στις σελίδες του έμαθα την ιστορία της ζωής του Σιντάρτα που ψάχνει να βρει τον εαυτό του, τη βαθύτερη αλήθεια της ζωής και την θέση του μέσα σ’ αυτή και μέσα στον κόσμο. Σ’ ένα κόσμο όπου η πείρα και η γνώση κατακτούνται και δε χαρίζονται, σ’ ένα κόσμο με πνευματική ανεξαρτησία, σ’ ένα κόσμο που προχωράει και εξελίσσεται. Εσείς, θα είστε μέρος του;
3. “Από το καλό στο εξαίρετο” του Jim Collins.
Σ’ αυτό το βιβλίο βρήκα απάντηση στο ερώτημα “μπορεί μια καλή επιχείρηση να γίνει εξαίρετη και, αν ναι, πώς;”. Η θεωρία του Collins βασίζεται σ’ ένα πενταετές ερευνητικό πρόγραμμα που απέδειξε πως οι καλές επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν εξαίρετες. Η γραφή του βιβλίου είναι σύνθετη και οι έννοιες πιο δύσκολες από τα δύο προηγούμενα βιβλία, όμως η πληροφόρηση και η διαφορετική οπτική γωνία που θα σας προσφέρει, θα κάνει την ανάγνωσή του ευχάριστη. Το βιβλίο αυτό έχει μεγαλύτερη αξία σε επιχειρηματίες μεγαλύτερων επιχειρήσεων ή σε όσους θέλουν να δουν την επιχείρησή τους μεγάλη στο μέλλον!
4. “Οι τέσσερις συμφωνίες” του Don Miguel Ruiz, χωρίς να ασπάζομαι τις απόψεις του συγγραφέα περί Σαμανισμού.
Αυτό το βιβλίο μου στο συνέστησε ένας σπουδαίος manager που δουλεύει στη Νέα Υόρκη, και αποτελεί τη βάση για την προσωπική ελευθερία και την αρμονία του πνεύματος μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Ουσιαστικά ο συγγραφέας μας προτείνει να κάνουμε τέσσερις συμφωνίες με τον εαυτό μας για την επίτευξη αυτού του στόχου. Το είχα διαβάσει στα αγγλικά το 1999 (δεν γνωρίζω πώς είναι η ελληνική του απόδοση) αλλά μου έμεινε στην μνήμη και εφαρμόζω τις περισσότερες συμφωνίες. Υπάρχει ακόμα και σε audio book για τους ακουστικούς τύπους!
5. “Η 8η συνήθεια, Από την Αποτελεσματικότητα στο Μεγαλείο” του Stephen R. Covey.
Το βιβλίο αυτό μας το έδωσε ο τότε Γενικός Διευθυντής στην Πολυεθνική που δούλευα ως δώρο Χριστουγέννων και πρωτοπόρος σε θέματα διοίκησης ανθρώπων. Απευθύνεται κυρίως σε όσους έχουν προσωπικό (ή το διαχειρίζονται) και πρέπει να λειτουργούν, εκτός από επιχειρηματίες, και ως managers. Μέσα από τις σελίδες του γνώρισα νέους τρόπους παρακίνησης και καθοδήγησης μέσα στο σύγχρονο περιβάλλον σε διαφορετικά κοινά: προμηθευτές, συνεργάτες και εργαζόμενους. Το βιβλίο αυτό είναι διαφορετικό από κάθε άλλο αντίστοιχό του γιατί δίνει τροφή για σκέψη και για τον επιχειρηματία ως επαγγελματία αλλά και ως άνθρωπο!
Καλή σας ανάγνωση!