Υποστήριξη μάρκετινγκ, το Α και το Ω για έναν franchisee
![Franchise Business μάρκετινγκ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2015/01/franchise-edited-1.png)
Για πολλούς επιχειρηματίες, το franchising είναι η πιο “εύκολη” μέθοδος για να ξεκινήσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Πριν από κάθε επιλογή βεβαιωθείτε πως ο franchisor σας παρέχει ένα δομημένο πλάνο μάρκετινγκ που θα εξασφαλίσει την ροή νέων πελατών στην επιχείρηση σας αλλά και την διατήρησή τους. Ακόμα, Υπάρχουν πολλά θετικά και πολλά αρνητικά στοιχεία τα οποία πρέπει να αξιολογήσει σωστά και με προσοχή ο κάθε ενδιαφερόμενος που επιθυμεί να υπογράψει ένα συμβόλαιο franchise.
Πρώτη δημοσίευση: περιοδικό Franchise Business 2015
Έτσι θα είναι σίγουρος ότι η επιλογή του είναι η καταλληλότερη, για την επίτευξη των στόχων του. Δείτε το franchising σαν να πληρώνετε το αποτέλεσμα της δουλειάς κάποιου άλλου, που έχει ήδη δημιουργήσει ένα επιτυχημένο επαγγελματικό μοντέλο, μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ και άλλες επιτυχημένες εμπορικές διαδικασίες. Με άλλα λόγια, λοιπόν, δεν αρκεί μόνο η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) του brand του franchise, αλλά απαιτείται να λάβετε και όλα εκείνα τα εργαλεία που θα εξασφαλίσουν την εφαρμογή τοπικού μάρκετινγκ στην συγκεκριμένη κοινωνία που θα δραστηριοποιηθείτε.
Το τοπικό μάρκετινγκ εφαρμόζεται με ενέργειες που είναι εξατομικευμένες στην δική σας περιοχή και στο τοπικό κοινό που θέλετε να προσελκύσετε. Υπάρχουν σήμερα δυστυχώς λίγα franchise που παρέχουν σύμβουλο μάρκετινγκ στους franchisees τους. Θυμηθείτε πώς λίγους μήνες μετά το άνοιγμα της επιχείρησής σας, και αφού καταλαγιάσει η αίσθηση του «καινούριου» στο μυαλό της τοπικής κοινωνίας, θα πρέπει να βρείτε τρόπους να προσελκύσετε ξανά νέο κόσμο στην επιχείρησή σας. Αυτοί οι τρόποι είναι έξυπνες ενέργειες μάρκετινγκ τις οποίες μπορεί και πρέπει να σας τις παρέχει η «μαμά εταιρία». Σημασία δεν έχει ποιος θα πληρώσει για την υλοποίηση (εσείς ή η «μαμά» εταιρία, αυτό είναι θέμα διαπραγμάτευσης) αλλά σημασία έχει να έχετε την σωστή καθοδήγηση και το σωστό know how για να βαδίσετε στον σωστό δρόμο. Για να εφαρμοστεί αυτό, προτείνω στους πελάτες μου franchisors, τον σχεδιασμό ενός εξατομικευμένου πλάνου μάρκετινγκ 12 μηνών για κάθε franchisee τους, με συγκεκριμένο budget και με συγκεκριμένα μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό το πλάνο μάρκετινγκ καλύπτει ένα πλήρες φάσμα ενεργειών online αλλά και offline, αρχικά με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και στη συνέχεια με στόχο τη διατήρηση τους και την αύξηση της μέσης απόδειξής τους (για την μεγιστοποίηση του τζίρου).
Από την πλευρά των franchisors μια τέτοια παροχή προς τους νέους και υφιστάμενους franchisees τους αυξάνει τα ποσοστά επιτυχίας τους (και στη συνέχεια την επιτυχία του franchise συνολικά) παράλληλα όμως αυξάνει και την εκλαμβανόμενη αξία της επιχειρηματικής τους πρότασής και την κάνει ανταγωνιστικότερη έναντι άλλων. Έχετε κατά νου πως παρ’ ότι η δημοτικότητα των επιχειρήσεων franchise στηρίζεται στην επιτυχία της αρχικής επιχείρησης του franchisor αλλά και στην ευκολία να αποκτήσει κάποιος ένα συμβόλαιο franchise, αυτό δεν συνεπάγεται πως και η επιχείρηση του franchisee θα είναι το ίδιο επιτυχημένη. Έτσι οι πολλαπλοί μηχανισμοί υποστήριξης, όπως ένα εξατομικευμένο πλάνο μάρκετινγκ για κάθε franchisee είναι απαραίτητοι για την διασφάλιση της επιτυχίας, ειδικά σήμερα στην δύσκολή οικονομική και επιχειρηματική κατάσταση της οικονομίας μας.