Βρίσκοντας τον “αντ’ αυτού”. Τι πρέπει να προσέχετε.
![Βρίσκοντας τον “αντ’ αυτού”. Τι πρέπει να προσέχετε.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2024/11/AlterEgo2024.jpg)
Όταν δεν μπορείτε να κάνετε τα πάντα μόνοι σας.
Στην πορεία ανάπτυξης κάθε επιχείρησης υπάρχει η ρομαντική και η ρεαλιστική φάση. Η ρομαντική φάση είναι εκείνη κατά την οποία ο επιχειρηματίας, προσπαθώντας να σταθεί στα πόδια του, κάνει, κυριολεκτικά, τα πάντα: από να φέρνει τους λιγοστούς εργαζόμενους στη δουλειά με το δικό του αυτοκίνητο μέχρι να δουλεύει ο ίδιος την πρέσα, την αποθήκη, τα λογιστικά, ακόμη και να σηκώνει τα τηλέφωνα.
Όμως, πάντοτε φτάνει ένα σημείο, και μάλιστα πολύ γρήγορα για τους χαρισματικούς επιχειρηματίες, όπου η επιχείρηση έχει πλέον απογειωθεί. Οι ανάγκες είναι πια τόσο πολλές, τόσο πιεστικές ή τόσο άγνωστες, που δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν εσωτερικά από έναν μόνο άνθρωπο. Ο επιχειρηματίας πρέπει να βρει τον δικό του “αντ’ αυτού”.
Διαβάστε στο άρθρο μου πώς πρέπει να χειριστείτε τη σημαντική αυτή περίσταση, από την οποία, πολλές φορές, εξαρτάται το μέλλον της επιχείρησης.
Τι σημαίνει “αντ’ αυτού”;
Η ορολογία στο επιχειρείν είναι γεμάτη τίτλους που έχουν φτιαχτεί για να περιγράψουν θέσεις και, κάποιες φορές, για να θρέψουν “εγώ”. Όμως, το θέμα δεν είναι εάν κάποια ή κάποιος θα ονομαστεί Γενικός Διευθυντής, CEO, Manager, Executive, Supervisor, Head of Operations ή Αρχηγός των Ινδιάνων.
Η πραγματική ικανότητα αυτού του ανθρώπου είναι να κάνει ακριβώς αυτά που θα κάνατε εσείς, επειδή εσείς δεν έχετε πια τον χρόνο. Και μάλιστα να τα κάνει χωρίς να χρειαστεί να τα ξανακάνετε εσείς από την αρχή. Πέντε συμβουλές στη συνέχεια θα σας βοηθήσουν για αυτό.
Βρείτε κάποιον με γνώση του κλάδου σας
Ναι, για τις θέσεις “αντ’ αυτού”, ταλέντα υπάρχουν παντού, και μάλιστα τεράστια. Όμως, είναι σημαντικό, όταν κοιτάζετε βιογραφικά, να βρίσκετε άτομα με παρόμοια καθήκοντα με αυτά που αναζητάτε. Κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, κάντε ερωτήσεις σχετικές με θέσεις που κατείχαν στο παρελθόν, στον δικό σας κλάδο. Μη χάνετε τον χρόνο σας με το ποιο κολλέγιο τελείωσαν.
Εάν έχετε κολλήσει ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους υποψηφίους, πριμοδοτήστε πάντοτε αυτόν που έχει εμπειρία, σχετική με τον κλάδο σας. Είναι πολύ πιο πιθανό να εκτελέσει τα καθήκοντά του αποτελεσματικά από ό,τι θα το κάνει ένα “αστέρι” που μέχρι όμως να λάμψει, η επιχείρηση θα έχει μείνει στάσιμη.
Δείξτε εμπιστοσύνη διατηρώντας όμως τον έλεγχο
Βρήκατε τον “αντ’ αυτού” σας. Συγχαρητήρια! Δείξτε του τώρα την εμπιστοσύνη που χρειάζεται, αναθέτοντάς του όλα τα καθήκοντα που είχατε υπόψιν σας. Δώστε του τον χώρο να λάμψει, να αποδείξει την αξία του, και μην αναπνέετε πάνω από τον σβέρκο του, από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Μην τον αφήσετε όμως να λειτουργεί και εν λευκώ. Πρέπει να παραμένετε ενήμεροι, ειδικά στην αρχή, καθώς τα λάθη που παραβλέπονται, θα βλάψουν τόσο την εταιρεία, όσο και το ηθικό. Μία συμβουλή που μπορώ να σας δώσω, και είναι αρκετά αποτελεσματική, είναι να ζητήσετε από τον “αντ’ αυτού” σας, να σας ενημερώνει με bcc σε κάθε mail που στέλνει. Με αυτόν τον τρόπο, τον αφήνετε να ολοκληρώνει την εργασία, αλλά μπορείτε επίσης να επέμβετε, σε περίπτωση που χρειαστεί.
Δώστε περίοδο χάριτος
Δεν είναι όλα τα δάχτυλα ίδια, όπως δεν είναι και όλες οι επιχειρήσεις. Ακόμη και αν έχετε βρει κάποιον με πολλά χρόνια πείρας στον κλάδο σας, δεν εξυπακούεται ότι από την πρώτη ημέρα θα κάνει τα πάντα τέλεια, ειδικά όταν προκειται για ασχολίες που μέχρι τώρα “παίρνατε πάνω σας”.
Εάν ο εκλεκτός σας δείχνει να είναι πιο αργός τις πρώτες μέρες από ό,τι περιμένατε, προσφέρετέ του περισσότερη καθοδήγηση και υποστήριξη. Εάν βλέπετε ότι δυσκολεύεται με κάποια καθήκοντα, κρατήστε τα για εσάς. Υπάρχουν άνθρωποι που με το “καλημέρα” κάνουν θαύματα και άλλοι που χρειάζονται τον χρόνο τους. Σε αυτούς, δώστε τους μία (πραγματική) περίοδο χάριτος.
Θέστε ξεκάθαρες προσδοκίες και ορίστε την επιτυχία
Για να κάνει καλά τη δουλειά του ο αντ’ αυτού, πρέπει να ξέρει τι ακριβώς χρειάζεστε από αυτόν. Μην τον ρίξετε στα βαθιά χωρίς σωσίβιο. Συναντηθείτε μαζί του, για πολλές ώρες, ή και μέρες και βοηθήστε τον να καταλάβει τι είναι σημαντικό επιχειρησιακά για εσάς, και και τι περιμένετε να δείτε από αυτόν.
Δώστε συγκεκριμένους στόχους, όπως, για παράδειγμα, “φέτος θέλουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας κατά 20%”, και όχι κάποια αοριστία του τύπου “τώρα που ήρθες, θα αυξήσουμε τις πωλήσεις”. Η στοχοθέτηση θα επιτρέψει στον άνθρωπό σας να δημιουργήσει ένα σχέδιο για να πετύχει. Επιπλέον, θα του μειώσει το άγχος.
Διατηρήστε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας
Αφήνω για το τέλος το σημαντικότερο. Αν όλα έχουν πάει καλά, έχετε βρει τον αντ’ αυτού που πάντα ψάχνατε, και μέσα σε έξι μήνες λειτουργεί ακριβώς όπως θα το κάνατε και εσείς, επιτρέποντάς σας να πάτε επιτέλους για γκολφ στο Costa Navarino, σάς έχω νέα. Μην βγάλετε ακόμη τα μπαστούνια από τον σάκο σας.
Για να μπορέσει το δεξί σας χέρι να συνεχίσει να σας βγάζει ασπροπρόσωπο, πρέπει να σας έχει διαθέσιμο, όταν και όποτε χρειαστεί (αυτό φυσικά, ισχύει και αντίστροφα). Για αυτό μην εξαφανίζεστε! Ειδικά στις μέρες μας, υπάρχουν πάντα τρόποι για να παραμέντε σε επαφή, μέσω Skype, Slack, Microsoft Teams, Zoom κλπ.
Επίλογος
Στο επιχειρείν, δεν είναι εύκολο να βρείτε το “δεξί σας χέρι”, και αρκετές φορές ίσως χρειαστούν περισσότερες από μία ή δύο απόπειρες. Όμως, αν η επιχείρησή σας είναι πια σε ξεκάθαρη τροχιά ανάπτυξης, είναι κάτι που πρέπει να κάνετε, και που δεν πρέπει να αναβάλλετε. Κάθε εταιρεία μπορεί να είναι “one man show” μέχρι ενός μόνο σημείου.
2 Comments
πολυ καλο το άρθρο σας
Σας ευχαριστώ!