Το Q1 (του αιώνα) τελειώνει!
![2025. Χρονιά μετασχηματισμού για την επιχείρησή σας.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2025/01/2025.jpg)
2025. Χρονιά μετασχηματισμού για την επιχείρησή σας.
Ως επιχειρηματίας, είστε συνηθισμένοι να μετράτε τη χρονιά σε quarters (τρίμηνα). Όμως, το 2025 ολοκληρώνει ένα ιδιαίτερο quarter: το πρώτο του 21ου αιώνα. Αφού σκεφθείτε πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός, και πώς ήταν σαν χθες που γιορτάζαμε τη νέα χιλιετία, περάστε στο επόμενο θέμα: μετασχηματίστε την επιχείρησή σας, έτσι ώστε το τέλος αυτού του ιδιότυπου Q1 και η αρχή του Q2, το 2026, να σας βρει πανέτοιμους. Δείτε πώς στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Εκτός αν είστε κάποια νεοφυής επιχείρηση στην ακμή της τεχνολογίας, οι πιθανότητες είναι ότι έχετε ένα ψηφιακό infrastructure που σε κάποια σημεία χωλαίνει ή ασθμαίνει. Αυτό μπορεί να είναι η πλατφόρμα του eshop σας, ή η χρήση νέων τεχνολογιών και software, cloud και ΑΙ, την οποία συνεχώς αναβάλλετε. Κακώς!
Μην αφήνετε την εντροπία και τη δύναμη της συνήθειας να γίνουν τροχοπέδη στη συνεχή σας ανάπτυξη. Εάν έχετε “βολευθεί” με τον τρόπο που στέλνετε τα newsletters στους πελάτες σας (παρόλο που το click through rate είναι ασήμαντο), καιρός να ξεβολευτείτε. Το 2025, βάλτε ως άμεσο στόχο την ψηφιακή εξέλιξη της επιχείρησης σε όλα τα επίπεδα. Αυτό είναι πολύ πιθανόν να περιλαμβάνει και την επιμόρφωση πολλών εργαζομένων σας, που επίσης έχουν μείνει στα “παλιά”.
Μετασχηματισμός εμπειρίας πελάτη
Στην αρχή του 2025, πάρτε ένα Σαββατοκύριακο off και περάστε το με… τον πελάτη σας. Όχι στην πραγματικότητα, αλλά νοερά. Σκεφθείτε τι μπορείτε να κάνετε για να φτάσετε την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση σε επίπεδα που ο ανταγωνισμός δεν έχει ακόμη σκεφτεί. Κάντε brainstorming με τους πιο στενούς σας συνεργάτες, και βρείτε τρόπους για να ανταμείψετε τον πελάτη σας πέρα από την ηλεκτρονική κάρτα στην ονομαστική του εορτή.
Κάντε τη ζωή του κάθε πελάτη σας πιο εύκολη, είτε στα φυσικά είτε στα ψηφιακά κανάλια. Θα του δώσετε την ευκαιρία self service; Θα επενδύσετε σε chatbot για να μην περιμένει στο τηλέφωνο με τις ώρες; Βάλτε ως στόχο σας, στο τέλος του 2025, η εμπειρία του πελάτη σας να είναι, μετρήσιμα 30% καλύτερη, από ό,τι στην αρχή της χρονιάς.
Πράσινος μετασχηματισμός
Εδώ δεν χρειάζεται να σας πω πολλά. Ο στόχος σας είναι η εταιρεία να επενδύσει το 100% της στη βιωσιμότητα και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Προσέξτε! Όπως δεν υπάρχει “ολίγον έγκυος”, έτσι και δεν υπάρχει “ολίγον πράσινη”. Μειώστε το αποτύπωμά σας, μεταβείτε σε βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού, επαναχρησιμοποιήστε υλικά και πάρτε όλες τις πιστοποιήσεις.
Σας εφιστώ την προσοχή όμως στο εξής. Ο πράσινος μετασχηματισμός της επιχείρησης ξεκινάει από την καρδιά. Πρέπει να το πιστεύετε και να το αξίζετε. Και, προς Θεού, μην προβείτε σε ενέργειες “greenwashing”, όπως για παράδειγμα, παραπλανητικές συσκευασίες με οικολογικά χρώματα ή υπερβολική έμφαση σε πολύ μικρές αλλαγές.
Εργασιακός μετασχηματισμός
Η κοινωνία εξελίσσεται και μαζί της τα εργασιακά μοντέλα. Σκεφθείτε ότι έναν αιώνα πριν, στο πρώτο Q1 του εικοστού αιώνα, το μακρινό 1925, το εργασιακό περιβάλλον σήμαινε τηλέγραφο, τηλέφωνο με καντράν, αβάκια και καρμπόν παντού για τα αντίγραφα (το τελευταίο μόλις πρόσφατα καταργήθηκε σε κάποιες από τις κρατικές μας υπηρεσίες)!
Εξετάστε τα νέα υβριδικά μοντέλα εργασίας, που συνδυάζουν δουλειά από το σπίτι και το γραφείο, και δείτε κατά πόσο μπορούν να αποσυμφορήσουν την επιχείρησή σας. Επενδύστε σε ψηφιακές πλατφόρμες συνεργασίας, όπως τα δημοφιλή Slack και ClickUp, για καλύτερη συνεργασία. Και πάνω από όλα, μην ξεχνάτε ότι χωρίς τους ανθρώπους σας, ακόμη και τα καλύτερα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης δεν θα κάνουν τη διαφορά.
Μετασχηματισμός στο marketing
Τελευταίο σε σειρά, αλλά όχι σε αξία, το marketing. Σε ένα τοπίο επικοινωνίας που αλλάζει πλέον κάθε εβδομάδα, ο μετασχηματισμός στο marketing οφείλει να είναι προτεραιότητά σας κάθε χρονιά, και όχι κάθε 25ετία. Αξιοποιήστε τα social media όσο περισσότερο και όσο πιο έξυπνα μπορείτε.
Τέλος, επαναξιολογήστε τους συνεργάτες σας για όλα τα ψηφιακά σας κανάλια, και κρατήστε αυτούς που αποδεδειγμένα α) γνωρίζουν τη δουλειά τους και β) φέρνουν αποτελέσματα. Οι εποχές που το marketing το έπαιρνε ο μικρότερος συγγενής σε ηλικία στην επιχείρηση για να “παίξει” έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Το 2025 θα είναι χρονιά μετασχηματισμού και θα γίνει η χρονιά σας!