MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Τέλος καλοκαιριού, νέες ευκαιρίες

Author Θέμης Σαρανταένας at 2 Σεπτεμβρίου 2013
bigstock-back-to-work-in-toy-block-lett-9894719

Αν έχετε αναρωτηθεί πότε οι περιστάσεις επηρεάζουν την συμπεριφορά και ψυχολογία του καταναλωτή, αυτή η περίοδος χρονικά είναι η καλύτερη για να πάρετε την απάντησή σας.

bigstock-back-to-work-in-toy-block-lett-9894719

 

 

Πρώτη δημοσίευση: www.epixeiro.gr 2 Σεπτέμβριου 2013

 Θέμης Σαρανταένας epixeiro.gr

Αναδημοσίευση: www.eea.gr Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών 2 Σεπτέμβριου 2013

Νέες Ευκαιρίες Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας

Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να κοιτάξετε γύρω σας και να δείτε με τι λαχτάρα οι καταναλωτές ανεβάζουν φωτογραφίες θάλασσας, αμμουδιάς και ξεγνοιασιάς στα κοινωνικά δίκτυα, με τι άνεση αφήνουν στην άκρη οποιαδήποτε συνήθεια υγιεινής ζωής ρίχνοντάς το έξω, και πόσο ξοδεύουν για τις διακοπές τους καθώς η ανάγκη τους να προσφέρουν στον εαυτό τους ξεπερνάει την ανάγκη της οικονομίας.

Και δεν φτάνει μόνο αυτό, φέτος η πρωτεύουσα άδειασε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά μετά την έναρξη της οικονομικής κρίσης, και πολλά μαγαζιά έκλεισαν για διακοπές κάποιες μέρες τον Αύγουστο. Αρκετοί Έλληνες, βρήκαν την ευκαιρία να δουν ανθρώπους που συναντούσαν λιγότερο από όσο θα ήθελαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα και να περάσουν χρόνο μαζί, ανέμελα, σε κάποιο εξοχικό μέρος.

Αν μιλήσουμε με ψυχολογικούς όρους, αυτή η αντίδραση είναι το αποκορύφωμα ενός δύσκολου χειμώνα, κουραστικού, αγχωτικού και αμφίβολου για πολλούς. Ακόμα, η ανάγκη για ξεκούραση προετοιμάζει με τη σειρά της για τον επόμενο – δύσκολο επίσης- χειμώνα. Παραδοσιακά, σε πολλά μέρη του κόσμου ο Αύγουστος είναι μήνας διακοπών και πολλοί επιχειρηματίες έχουν μάθει να προσαρμόζονται σ’ αυτόν. Αλλά τι γίνεται με την “νέα χρονιά” που ξεκινά από Σεπτέμβρη; Πως πρέπει να την αντιμετωπίσουμε; Μήπως υπάρχει ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε την ψυχολογία των καταναλωτών προς όφελός μας;

Οι διακοπές του Αυγούστου, είναι η αφορμή για τους καταναλωτές να κοιτάξουν μπροστά και να δουν το μέλλον. Να δουν τον εαυτό τους και να καταστρώσουν όλα τα πράγματα που θέλουν να πετύχουν. Μιλώντας με τους όρους της ψυχολογίας του καταναλωτή αυτό συνοδεύεται από μια έλλειψη ρεαλιστικότητας και από μια ενισχυμένη δόση εξιδανίκευσης. Σχέδια για να ξεκινήσουμε γυμναστήριο, να χάσουμε βάρος, να σταματήσουμε το κάπνισμα ή να ξοδέψουμε περισσότερο χρόνο με τα παιδιά μας -από τη “νέα χρονιά”- γεννιούνται μ’ αυτή τη διαδικασία. Τέτοια σχέδια, στην πλειονότητα τους, δημιουργούνται χωρίς να ληφθεί υπόψη ο βαθμός με τον οποίο επηρεάζεται η ζωή μας από τις υποσυνείδητες εγκεφαλικές διαδικασίες: τις γνωστές συνήθειες. Έτσι, η ενσυνείδητη λειτουργία μας, κρατάει συνήθως αυτά τα σχέδια ζωντανά μέχρις ότου η έλλειψη χρόνου, ο απαιτητικός μας εργοδότης και οι άλλες υποσυνείδητες διαδικασίες να μας γυρίσουν πίσω, από εκεί που ξεκινήσαμε στις αρχές του καλοκαιριού.

Παρ’ όλα αυτά όμως, οι άνθρωποι παραμένουν δεκτικοί σε μηνύματα που τους έλκουν το ενδιαφέρον για αλλαγή. Γεμάτοι από όρεξη για κάτι νέο, είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσουν το εγκεφαλικό τους ταξίδι από το σημείο εκείνο που αυτό το νέο και διαφορετικό τους εκπέμψει κάτι θετικό. Αυτή μας η τάση, μας κάνει να συμπεριφερόμαστε διαφορετικά (δεκτικά) αναλόγως το ερέθισμα: για παράδειγμα αν το σημείο πώλησης για τις τσίχλες στο περίπτερο έχει κάτι ενδιαφέρον και τονίζει μια νέα αίσθηση δροσιάς, περισσότερος κόσμος ίσως αγοράσει την αντίστοιχη τσίχλα, αν στο εστιατόριο η μουσική δίνει μια ωραία καινούρια εμπειρία είναι πιθανό να αγοράσουμε πιο ακριβό κρασί και τέλος, όταν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις και όλα τα νέα αφορούν την “νέα χρονιά” που έρχεται, η επερχόμενη δική μας αλλαγή θα είναι πολύ πιο εύκολη.

Η πρόκληση για τους επιχειρηματίες είναι να διατηρήσουν τους πελάτες τους που λόγω των συνθηκών που περιγράψαμε είναι πιο δεκτικοί στα ερεθίσματα των ανταγωνιστών τους. Η συνήθεια πάντως είναι ένας ισχυρός μαγνήτης που “τραβάει” πίσω τους ανθρώπους στο να συνεχίσουν μια παλιά τους συμπεριφορά. Με αυτό στο μυαλό σας, αξίζει να σκεφτείτε πως δημιουργούνται νέες συνήθειες και τι μπορείτε να κάνετε για τις εκμεταλλευτείτε.

Οι συνήθειες υπάρχουν καθώς το αποτέλεσμά τους μας είναι γνωστό και οικείο. Είναι ευκολότερο να επαναλαμβάνεις κάτι που ξέρεις πως σε ικανοποιεί, από το να το αλλάζεις συνέχεια. Σκεφτείτε πόσες ώρες θα ξοδεύατε στο Super Market, αν για κάθε επιλογή σας αξιολογούσατε όλα τα παρεχόμενα προϊόντα εξ’ αρχής κάθε φορά! Οι συνήθειες, είναι υποσυνείδητες διαδικασίες που ακολουθούν το μοτίβο: “Αφού κάνω αυτό έτσι, και αυτό που εισπράττω είναι καλό και θετικό για μένα, γιατί να ξοδέψω χρόνο και ενέργεια στο να το κάνω διαφορετικά;” Οι λέξεις κλειδιά εδώ είναι το “καλό και θετικό για μένα”, ως ευχάριστη ψυχολογική αντίδραση στη συνήθεια, και το “κάνω κάτι διαφορετικά”. Άρα για να πειστεί ο καταναλωτής να αλλάξει μία συνήθεια και να υλοποιήσει κάποια από αυτά που έχει σκεφτεί κατά τη διάρκεια των διακοπών του – και πιθανόν να γίνει πελάτης σας-, πρέπει το “καλό και θετικό για εκείνον” να είναι τόσο μεγάλο που να δικαιολογεί το να “κάνει κάτι διαφορετικά” και να αλλάξει τη συνήθειά του!

Αν σκοπεύετε από τον Σεπτέμβρη να υλοποιήσετε μια ενέργεια μάρκετινγκ για να βρείτε νέους πελάτες, έχετε σκεφτεί σωστά. Ο κόσμος (παρ’ ότι έχει ξοδέψει αρκετά στις διακοπές και στα σχολικά) είναι δεκτικός στο να ακούσει. Όμως μην υποτιμάτε τη δύναμη της συνήθειας, χρειάζεστε μια δυνατή στρατηγική που θα τους πείσει πως αυτό που παρέχετε είναι “καλό και θετικό για εκείνους” και θα τους κάνει να το δοκιμάσουν. Τέλος, πρέπει να έχετε σκεφτεί πως θα τους κρατήσετε, μέχρι να συνηθίσουν “το κάτι διαφορετικό”, ώστε να γίνει το προϊόν ή η υπηρεσία σας η νέα τους συνήθεια και να μην γυρίσουν πίσω στα παλιά!

Καλή επιτυχία!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Στρατηγική αστάθεια (strategy fatigue)
13 Ιουλίου 2025

Στρατηγική αστάθεια (strategy fatigue).


Διαβάστε περισσότερα
Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.
7 Ιουλίου 2025

CX. Τα πιο σημαντικά γράμματα στο αλφάβητο του επιχειρείν.


Διαβάστε περισσότερα
Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.
27 Ιουνίου 2025

Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X