MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Social media marketing. Μήπως αρχίζει να χάνει τη λάμψη του;

Author Θέμης Σαρανταένας at 10 Νοεμβρίου 2024
Social media marketing. Μήπως αρχίζει να χάνει τη λάμψη του;

Μείωση των επενδύσεων σε χαμηλό 7 ετών.

Σύμφωνα με στοιχεία της έγκυρης αμερικανικής Έρευνας CMO, μακροβιότερης μη εμπορικής έρευνας σχετικά με τον τομέα του μάρκετινγκ, οι επενδύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μειωθεί φέτος στο χαμηλότερο επίπεδό τους, εδώ και 7 χρόνια. Η έρευνα αφορά τις ΗΠΑ, ωστόσο καθώς ό,τι συμβαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες (καλό ή κακό) εξαπλώνεται στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο, τα ευρήματα μας κάνουν να σταθούμε και να αναρωτηθούμε.

Μήπως τα social media δεν δουλεύουν;

Μήπως το social media μάρκετινγκ έχει χάσει την αίγλη του;

Social media marketing. Μήπως αρχίζει να χάνει τη λάμψη του;

Μήπως να ανασύρουμε εκείνες τις μπροσούρες από τη δεκαετία του 90 που σκονίζονται σε κάποιους φοριαμούς στο υπόγειο;

Όχι ακόμα!

Δείτε την ανάλυση μου για τη μείωση της διαφημιστικής επένδυσης στα social media και τι μπορεί να σημαίνει αυτό, στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Γιατί συμβαίνει;

Υπάρχουν 5 βασικές παράμετροι που εξηγούν την κάμψη. Ας τις δούμε μία προς μία.

#01. Συνωστισμός διαφημιζομένων
Η αύξηση των εσόδων της Meta από 40 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017 σε 114 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σίγουρα ζωγράφισε ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο του Mark και των μετόχων. Για τους διαφημιζόμενους όμως; Δεν είμαι καθόλου σίγουρος.

Όταν συνωστίζεσαι μαζί με άλλους δέκα ανταγωνιστές σου, με τους οποίους έχετε περίπου το ίδιο μήνυμα, σε ένα χώρο μερικών τετραγωνικών εκατοστών στο κινητό του πελάτη, αρχίζεις να αμφιβάλλεις για το ποιος είσαι και που πας. Κατά συνέπεια, αρχίζεις να ξοδεύεις λιγότερο.

#02. Μειωμένη προσοχή καταναλωτών
Έχετε καταλάβει τι έχει συμβεί στον καταναλωτή τα τελευταία 12 χρόνια; Αυτό που στην αρχή ήταν ένας ωραίος τρόπος να περνάει την ώρα του με τους φίλους του, εξελίχθηκε σε ένα Λεβιάθαν τουλάχιστον εφτά πλατφορμών κατά μέσο όρο, όπου όλες ζητούν την προσοχή του, όλες φωνάζουν “είμαι εδώ”, και πολλές κραυγάζουν.

Ο καταναλωτής ανοίγει το κινητό ή την ταμπλέτα του. Να μείνει στο Facebook; Να πεταχτεί στο Instagram; Να περάσει μία βόλτα από το Tik Tok; Να τσεκάρει πέντε – έξι tweets στο X; Να δει και δυο τρία βίντεο στο YouTube; Τελικά, πού να πρωτοπάει ο έρμος; Μάλλον στον καναπέ του ψυχαναλυτή για να προστατεύσει την ψυχική του ευεξία!

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι το εύρος της προσοχής του καταναλωτή έχει μειωθεί δραστικά. Δεν βλέπει πια τα μηνύματα στα social media, αποτελούν μέρος της ταπετσαρίας.

#03. Δύσκολα μετρήσιμα αποτελέσματα
Ο υπολογισμός του αντίκτυπου του μάρκετινγκ είναι μία πρόκληση ακόμη και με τα παραδοσιακά μέσα. Αυτή η πρόκληση πολλαπλασιάζεται στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τι δούλεψε; Πώς δούλεψε; Τι είχε θετικό αποτέλεσμα στο customer journey; Οι απαντήσεις είναι δύσκολες για όλα τα παραπάνω. Τα social media μοιάζουν με τοπίο στην ομίχλη.

Δεν είναι τυχαίο που στις έρευνες των top marketeers, οι περισσότεροι δεν έχουν μπορέσει να ορίσουν χειροπιαστά τον αντίκτυπο των social στις επιχειρήσεις τους. Πολλοί έχουν μία ποιοτική, αλλά όχι ποσοτική αίσθηση. Και όταν δεν ξέρεις τι είναι αυτό που σου φέρνει έσοδο, δεν μπορείς και να το επαναλάβεις.

#04. Απουσία ευθυγράμμισης με τη στρατηγική μάρκετινγκ
Υπάρχει μία φράση που αφορά διαφημιστικές επικοινωνίες, την οποία έχω ακούσει πολλές φορές από πελάτες μου: “Αυτό κάνει για το Internet”. Εννοούν δηλαδή ότι είναι “προχωρημένο” και ότι δεν συνάδει με τη βασική στρατηγική της εταιρείας. Όμως γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι το κοινό του Internet ένα παρακμιακό μπουλούκι από τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας που διασκεδάζουν μέρα και νύχτα;

Όχι βέβαια. Το κοινό του Internet είναι η γυναίκα σας, η κόρη σας, ο πατέρας σας, εσείς, με μία λέξη πλέον “όλοι”. Η παρανόηση αυτή, που ξεκίνησε τις πρώτες μέρες των social media, με την καταραμένη λέξη “viral”, κοντεύει να τρελάνει τους διαφημιζόμενους που βλέπουν ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ της στρατηγικής της εταιρείας και των social media. Ως αποτέλεσμα, ξοδεύουν λιγότερο.

#05. Ανταγωνισμός από τα retail media
Τι είναι τα retail media; Είναι η νέα τάση ψηφιακής διαφήμισης, όπου έμποροι λιανικής (πχ Amazon ή Skroutz στα καθ’ ημάς) προσφέρουν διαφημιστικό χώρο σε άλλες επιχειρήσεις μέσα στις πλατφόρμες τους. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να αξιοποιούν τα δεδομένα πελατών και την αγοραστική συμπεριφορά τους και να προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις.

Με άλλα λόγια, εάν μπορείς να δείξεις το προϊόν σου, και ταυτόχρονα να το πουλήσεις με ένα κλικ, γιατί να ασχοληθείς με τα social media; Για να καταλάβετε την ισχύ των retail media, η διαφημιστική δαπάνη σε αυτά αναμένεται να ξεπεράσει τη δαπάνη τηλεοπτικών διαφημίσεων έως το 2028.

Επίλογος
Η ερώτηση μετά από όλα τα παραπάνω είναι εύλογη: να διαφημιστείς ή να μη διαφημιστείς στα social media; Η απάντηση είναι ότι δεν ήρθε ακόμη η ώρα να εκπαραθυρώσουμε τα social, όσο και αν κάποιοι από εμάς θα το ήθελαν. Η δύναμή τους είναι ακόμη μεγάλη. Ωστόσο, δεν είναι πλέον ούτε κατά διάνοια, η πανάκεια για πάσαν νόσον, που κάποτε πλασαρίστηκε. Η συμβουλή μου: ξοδέψτε στα social με μέτρο και φειδώ, και ψάξτε λίγο παραπάνω τα retail media.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X