Πριν θέσουμε τους στόχους της νέας χρονιάς, ας απαλλαγούμε από τις αστοχίες των προηγούμενων ετών!
Ας είμαστε ειλικρινείς. Το 2022 δε θα λέγαμε πως δικαίωσε το θερμό καλωσόρισμα που του επιφυλάξαμε πριν από έναν ακριβώς χρόνο. Ήταν μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις, διεθνείς αναταράξεις και εμπόδια, τα απόνερα των οποίων ακόμη ταλαιπωρούν την αγορά. Η έλευση του νέου έτους και έτσι είναι το σωστό, αποτελεί την αφορμή για να μηδενίσουμε το κοντέρ και να επανέλθουμε με όρεξη και ενέργεια στο “στίβο” της επιχειρηματικής καθημερινότητας. Για να το επιτύχουμε όμως αυτό και πριν θέσουμε τους νέους στόχους μας, καλό θα ήταν να ξεμπερδεύουμε με τις αστοχίες του παρελθόντος!
1) Ξεχάστε την καραμέλα του «Θέλω να πετύχω».
Be specific! Αν δεν είμαστε συγκεκριμένοι με τους στόχους μας, δεν μπορούμε να τους οριοθετήσουμε και να τους επιτύχουμε. Θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο eshop σας; Επιθυμείτε να αυξήσετε τον τζίρο σας; Διακαής πόθος σας είναι η εκτόξευση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησής σας; Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στο πλαίσιο του «Θέλω να πετύχω» αλλά το κάθε ένα από αυτά απαιτεί τη δική του μεθοδολογία για να γίνει πραγματικότητα και σίγουρα δε γίνονται όλα μαζί. Κάντε σωστή στοχοθέτηση!
2) Δεν είστε το search της GOOGLE!
Με απλά λόγια, δεν τα ξέρετε όλα! Όσο πιο σύντομα εξοικειωθείτε με την ιδέα αυτή, τόσο πιο γρήγορα θα εντοπίσετε και θα διορθώσετε τα τρωτά σημεία σας. Αναζητήστε και κυρίως δεχθείτε χωρίς εγωισμό, τη συμβολή ειδικών που έχουν τη γνώση και την εμπειρία για να σας βοηθήσουν. Ακόμη καλύτερα επιδιώξτε ταυτόχρονα και τη δική σας προσωπική επιχειρηματική εξέλιξη, συμμετέχοντας σε επιμορφωτικά σεμινάρια!
3) Κλείστε τις εκκρεμότητες.
Μία σελίδα στο Facebook που δεν ενημερώνετε τακτικά, ένα δυσλειτουργικό eshop και μία μισοτελειωμένη εγγραφή στο LinkedIn που δεν ολοκληρώσατε ποτέ. Είναι σίγουρο πως έχετε μία δικαιολογία για κάθε ένα από τα παραπάνω ζητήματα και αυτό είναι το πιο σημαντικό πρόβλημά σας. Η αναβλητικότητα. Αφιερώστε ελάχιστο χρόνο καθημερινά και αρχίστε να κλείνετε τις εκκρεμότητές σας, μία – μία τη φορά. Θα δείτε πως τελικά περισσότερο σας εμπόδιζε η “ιδέα” παρά ο κόπος της προσπάθειας που καταβάλατε.
4) Πείτε ναι στη δικτύωση!
Ίσως η ιδιοσυγκρασία σας να αντιδρά στην ιδέα της δικτύωσης και των επαφών με πρόσωπα κλειδιά για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, αλλά αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές κινήσεις που θα πρέπει να κάνετε. Η αυτοπεποίθηση που θα αποκτήσετε από τη συμμετοχή σας σε εκδηλώσεις κοινωνικής δικτύωσης, οι γνώσεις, οι ιδέες αλλά και οι ευκαιρίες που μπορείτε να αποκομίσετε, θα σας αλλάξουν μια για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζατε έως χθες τέτοιες παρόμοιες δράσεις. Ανοίξτε τους ορίζοντές σας!
5) Σταματήστε να επιδιώκετε σε όλα, την οικονομική εξαργύρωση.
Οι πιο πετυχημένοι άνθρωποι δεν κοστολογούν τα πάντα με βάση τα χρήματα. Το αντίθετο μάλιστα. Πολλές φορές ενεργούν χωρίς να περιμένουν κάποιο άμεσο όφελος. Ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λύση που θα προσφέρουν και την υστεροφημία που θα τροφοδοτήσουν, παρά για την κυριολεκτική αμοιβή αυτής της λύσης. Μάθετε να προσφέρετε περισσότερα στους πελάτες σας χωρίς να αναμένετε την άμεση οικονομική εξαργύρωση της πράξης σας. Ο επιπλέον χρόνος που διαθέτετε και η προσπάθεια για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες τους, μπορεί να σας επιστραφεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους!
6) Πότε θα πάψετε να παρασύρεστε;
Οι προσταγές της αγοράς είναι σαν τη μόδα. Κάτι που δεν “τράβηξε” πέρσι δε σημαίνει πως και φέτος δε θα είναι ανταποδοτικό. Ευθύνη σας είναι να αναγνωρίζετε αυτές τις προσταγές και να τις εφαρμόζετε ή να τις απορρίπτετε αντίστοιχα, βασιζόμενοι σε δεδομένα και όχι απλώς στο ένστικτό σας. Η διαμόρφωση και τήρηση ενός σωστού πλάνου μάρκετινγκ, αποτελεί την καλύτερη δικλείδα ασφαλείας για την εκπλήρωση των στόχων που θέτετε, διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα της επιχείρησής σας.
Καλή Χρονιά!
2 Comments
Καλή προσπάθεια
Δεν ξέρω τί να γράψω….