MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Πωλητής. Ένας «φτωχός και μόνος» καουμπόι;

Author Θέμης Σαρανταένας at 8 Ιουνίου 2022
Πωλητής. Ένας «φτωχός και μόνος» καουμπόι;

Το Τμήμα Πωλήσεων της επιχείρησης στις δύσκολες σημερινές συγκυρίες.

Κάποτε, στην επιχείρηση, και ιδιαίτερα στην ελληνική, όλα άρχιζαν και τελείωναν από το Τμήμα Πωλήσεων. Το Τμήμα Marketing θεωρείτο δευτερεύον (ακόμη και “παιδική χαρά” κάποιες φορές), το Τμήμα Έρευνας και Τεχνολογίας δεν είχε τον θεμελιώδη ρόλο που έχει σήμερα, ενώ το Τμήμα HR – το ποιο;

Πωλητής. Ένας «φτωχός και μόνος» καουμπόι;

Όμως, η ζωή, αλλά και το επιχειρείν δεν μένουν ποτέ στατικά. Τα πάντα αλλάζουν και τα πάντα επαναπροσδιορίζονται. Έχοντας αυτό το αξίωμα στο νου μας, είναι εύκολο να διαπιστώσουμε ότι με τον διπλό συνδυασμό τεχνολογίας και πανδημίας Covid, ο ρόλος του πωλητή μέσα στην επιχείρηση διαφοροποιήθηκε αρκετά, ενώ και οι ίδιοι οι πωλητές δεν νιώθουν πλέον το job satisfaction (ικανοποίηση) του παρελθόντος. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Γιατί να γίνει κάποιος πωλητής;

Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες επαγγέλματα. Γιατί, αλήθεια, να γίνει κάποιος πωλητής αντί για παράδειγμα TikToker (αν και προσωπικά γνωρίζω πωλητές που θα ήταν εξαιρετικοί TikTokers); Η εξήγηση είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων που περιλαμβάνει εξωστρέφεια, κοινωνικότητα, αγάπη για το επιχειρείν, το εμπόριο και την πώληση, καθώς και πολύ υψηλό δείκτη ευφυΐας (IQ), αλλά και συναισθηματικής νοημοσύνης (EQ).

Το πριν

Πριν την πανδημία, η πώληση περιλάμβανε πάντα κοινωνικές συμβάσεις που έκαναν τη ζωή του Τμήματος Πωλήσεων πιο ευχάριστη. Οι πωλητές ταξίδευαν συνεχώς (ακόμα και business class υπό προϋποθέσεις), συναντούσαν πελάτες, συχνά υψηλού κοινωνικού επιπέδου, αντήλλασσαν χειραψίες, έπιναν καφέ, πολλές φορές πήγαιναν για κοκτέιλ με τον πελάτη μετά την πώληση κ.ο.κ. Με μία λέξη: ζούσαν τη δουλειά.

Και το μετά

Η πανδημία, όχι μόνο άλλαξε τις ζωές μας, αλλά έπληξε ιδιαίτερα τα τμήματα πωλήσεων. Πολλοί πελάτες πλέον εργάζονται από το σπίτι και είναι διαθέσιμοι μόνο με Zoom, Skype, Teams κλπ. Επιπλέον, οι εταιρείες προσλαμβάνουν όλο και περισσότερο κόσμο, διαθέσιμο μόνο με τηλεργασία.

Μπείτε στη ζωή του πωλητή. Είχατε συνηθίσει να φοράτε το καλό σας κοστούμι ή ταγιέρ σας, να επικοινωνείτε με τον πελάτη και να τον κερδίζετε με τα επιχειρήματά σας, τη γλώσσα του σώματός σας, την ενεργητικότητά σας και τον ενθουσιασμό σας. Και τώρα, 2 φορές στις 3 είσαστε αναγκασμένοι να μπαίνετε σε ένα teleconference, όπου ο πελάτης είναι ένα τετράγωνο μερικών εκατοστών στην οθόνη σας.

Για να μη μιλήσουμε για το ότι μία φορά στις δύο ο πελάτης διαμαρτύρεται ότι η σύνδεσή του είναι κακή ή για τις περιπτώσεις όπου ο πελάτης μιλά, αλλά δεν ακούγεται ή για εκείνες όπου ο ήχος του φτάνει αργότερα από την εικόνα του, κάνοντας το meeting σας να μοιάζει με βραζιλιάνικο μεταγλωττισμένο σίριαλ.

Το αποτέλεσμα

Ο πωλητής αρχίζει και μοιάζει όλο και περισσότερο με «φτωχό και μόνο» καουμπόι. Επιπλέον, σύμφωνα με άρθρα που δημοσιεύθηκαν στο έγκυρο Harvard Business Review, η μοναξιά και υποβάθμιση του πωλητή είναι πλέον ένα πρόβλημα που δεν περιορίζεται στο πλήγμα του ηθικού. Έχει αρχίσει να επηρεάζει τη συμπεριφορά του πωλητή με τον πελάτη, οδηγώντας σε πτώση εσόδων, περιθωρίων κέρδους, αλλά και της ίδιας της φήμης της εταιρείας.

Δεν είναι δύσκολο να εξηγηθεί. Οι πωλητές πλέον νιώθουν κοινωνικά άβολα μέσα από τις πλατφόρμες. Τους “ξεφεύγουν” τα μικρά εκείνα σημάδια από την πλευρά του αγοραστή που οδηγούσαν στην πώληση, ενώ παράλληλα δεν μπορούν να ακούσουν, να αναλύσουν και να απαντήσουν στις ανάγκες του πελάτη τόσο καλά όσο το έκαναν στο παρελθόν.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε σε 3 βήματα:

Εάν έχετε παρατηρήσει εσείς οι ίδιοι (ή αν τα νούμερα της επιχείρησής σας ανάγκασαν να το παρατηρήσετε) το παραπάνω πρόβλημα με τους δικούς σας πωλητές, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε.

1. Οργανώστε σεμινάρια ψηφιακών τεχνικών πωλήσεων

Κατά πάσα πιθανότητα, οι ευκαιρίες του πωλητή για μία δια ζώσης επαφή με τον πελάτη, θα γίνονται όλο και λιγότερες όσο θα περνάνε τα χρόνια και οι οπτικές ίνες θα βελτιώνουν την τεχνολογία επικοινωνίας. Οι άνθρωποί σας πολύ δύσκολα θα επιστρέψουν στην αίθουσα με τον καφέ και τα κουλουράκια, έτοιμοι να κερδίσουν τον πελάτη από την πρώτη στιγμή.

Αντί να θρηνείτε για αυτό που φεύγει, προετοιμαστείτε για αυτό που έρχεται, διοργανώνοντας σεμινάρια ψηφιακών τεχνικών πωλήσεων. Υπό προϋποθέσεις, ακόμη και μέσω Zoom η πώληση μπορεί να είναι απολαυστική. Με άλλα λόγια γνωρίστε το DQ (Digital Intelligence).

2. Κάνετε τους πωλητές μέρος της ευρύτερης ομάδας

Είναι λογικό να αισθάνονται μόνοι και κάπως “άδειοι”. Γεμίστε τους με αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και πνεύμα συνεργασίας ξανά, κάνοντάς τους μέλος της ευρύτερης ομάδας. Ναι, ακόμα και αν χρειαστεί να πάρετε τη γνώμη τους για μία καμπάνια marketing. Θα σας ευχαριστήσουν και είναι πιθανό να σας εκπλήξουν και ευχάριστα με τις προτάσεις τους.

3. Ενθαρρύνετε τα μικρά διαλείμματα

Στο παρελθόν, μεταξύ μίας πώλησης και μίας δεύτερης, μεσολαβούσε, πολλές φορές, ένα ταξίδι μεταξύ δύο διαφορετικών περιοχών και μία εκ των πραγμάτων αποσυμπίεση. Μην περιμένετε από τους ανθρώπους σας να προγραμματίσουν 8 συνεχόμενα Skype μίας ώρας το καθένα, μέσα σε 8 ώρες. Τα μικρά διαλείμματα, ακόμη και για ένα ποτήρι νερό, είναι απαραίτητα για να γεμίσουν μπαταρίες, αλλά και προστατεύσουν την ψυχική τους υγεία.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X