MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Πίστευε και…ερεύνα.

Author Θέμης Σαρανταένας at 12 Οκτωβρίου 2022
Η σημασία της έρευνας αγοράς για την επιτυχία.

Η σημασία της έρευνας αγοράς για την επιτυχία.

Εμείς οι Έλληνες, των επιχειρηματιών μη εξαιρουμένων, δεν έχουμε τις καλύτερες σχέσεις με την έρευνα αγοράς. Το φταίξιμο δεν είναι όλο δικό μας. Κάποιες “έρευνες”, ιδιαίτερα στον πολιτικό στίβο, δυσφημούν τον θεσμό, προβλέποντας για παράδειγμα αυτοδύναμη κυβέρνηση από κόμμα που μετά βίας έρχεται τρίτο.

Η σημασία της έρευνας αγοράς για την επιτυχία.

Από την άλλη μεριά, έχουμε, ως λαός, ιδιαίτερα ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσωπικής αίσθησης για το πού πάνε τα πράγματα και βασιζόμαστε πολλές φορές στο (όπως θεωρούμε) αλάνθαστο προσωπικό μας κριτήριο.

Σε μία πρόταση, θεωρούμε ότι είμαστε όλοι Ωνάσηδες.

Σε μία ακόμη πρόταση κάνουμε μεγάλο λάθος.

Η σημασία της έρευνας για την επιτυχία είναι θεμελιώδης, ιδιαίτερα στις μέρες μας, όπου σε κάθε στενό υπάρχει και μία startup και σε κάθε γειτονιά ένα app. Δείτε περισσότερα παρακάτω.

Ποιους ωφελεί η έρευνα;

Η απάντηση είναι “όλους”. Η έρευνα μπορεί να λειτουργήσει σαν “καναρίνι στο ορυχείο” προλαβαίνοντας αρνητικές εξελίξεις, τις οποίες ο επιχειρηματίας μπορεί ίσως και να μη φαντάζεται. Η έρευνα έχει ακόμη διορθωτική αξία, φέρνοντας στην ίσια ρότα ένα καράβι που “αρμενίζει στραβά”, αλλά κανείς δεν το έχει καταλάβει. Τέλος, η έρευνα, σαν εργαλείο, εάν έχετε startup, είναι πιο σημαντική στην αρχική φάση ωριμότητας της εταιρείας σας από το αν έχετε γραφεία ή κάρτες.

Θα σας φέρω ένα παράδειγμα από την αγορά. Πριν κάποια χρόνια, σοβαρός παίκτης στον τομέα των αλιευμάτων, με προϊόν ήδη ήπια λανσαρισμένο (κάποιου τύπου παιδικό παριζάκι) προγραμμάτιζε έντονη επένδυση στην επικοινωνία του προϊόντος. Ωστόσο, με δεδομένο το όχι ευκαταφρόνητο budget του εγχειρήματος αποφασίστηκε, την τελευταία στιγμή, να γίνει μία έρευνα για το προϊόν.

Τι έδειξε η έρευνα; Ότι τα παιδιά δεν αντιπαθούσαν απλά, αλλά κυριολεκτικά μισούσαν τη γεύση του εν λόγω παριζακίου! Σύντομα, έπεσαν τίτλοι τέλους για το προϊόν. Χάρη στην έρευνα, η εταιρεία σώθηκε κυριολεκτικά από ένα καταστροφικό λανσάρισμα.

Η έρευνα σήμερα – 3 όροι που πρέπει να γνωρίζετε

Τα focus groups των ερευνών, όπως τα γνωρίζουμε, υπήρχαν στις ΗΠΑ περίπου από τη δεκαετία του 1940 (χρησιμοποιήθηκαν μάλιστα κατά κόρον για να αποδείξουν την αποτελεσματικότητα ή μη της προπαγάνδας, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου).

Ωστόσο, τα εργαλεία συνεχώς εξελίσσονται. Δείτε στη συνέχεια 3 όρους που είναι καλό να γνωρίζετε. Εάν δε, έχετε νεοφυή επιχείρηση, κρατήστε οπωσδήποτε σημειώσεις.

Minimum Value Product (MVP)

Από τον κυκεώνα των νέων προϊόντων και υπηρεσιών που βομβαρδίζουν τον “δύσμοιρο” καταναλωτή, κάθε στιγμή της ημέρας και νύχτας, ελάχιστα θα επιβιώσουν. Εάν σκοπεύετε να λανσάρετε κάτι νέο ή να επαναλανσάρετε κάτι υπάρχον, δεν υπάρχει λόγος να βάλετε βαθύτερα το χέρι στην τσέπη από όσο χρειάζεται, ή να ξοδέψετε χρόνο που θα μπορούσατε να αφιερώσετε αλλού.

Αρχίστε, σχεδιάζοντας το MVP (Minimum Valuable Product, Προϊόν της Ελάχιστης Αντιληπτής Αξίας). Φανταστείτε το σαν ένα σκαρίφημα της τελικής ζωγραφιάς που θα σας δείξει αν είστε στον σωστό δρόμο και περιλαμβάνει τα ελάχιστα χαρακτηριστικά από το τελικό σας προϊόν τα οποία είναι ικανά να τραβήξουν το ενδιαφέρον των early adopters (πρώιμοι αποδέκτες). Το feedback από αυτούς θα σας βοηθήσει να φανταστείτε το μέλλον του προϊόντος σας. Η έρευνα, λοιπόν, είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία κάθε MVP και θα σας βοηθήσει να κόψετε δρόμο, όπως και να αποφύγετε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή.

Product Market Fit (PMF)

Το PMF (Product Market Fit, Θεώρηση προϊόντων/αγορών) είναι ο βαθμός που αποδεικνύει/πιστοποιεί ότι οι χρήστες χρειάζονται το προϊόν ή την υπηρεσία σας και ικανοποιεί με άλλα λόγια μια ανάγκη. Ένας από τους τρόπους να διαπιστώσουμε το PMF είναι με συνεντεύξεις χρηστών, οι οποίες κατόπιν διασταυρώνονται με υπάρχουσες μελέτες ανθρωπίνων στάσεων και συμπεριφορών.

Κατά τη διάρκεια του PMF, οι ερευνητές βρίσκουν τυπικά μοτίβα απαντήσεων (πχ “δεν καταλαβαίνω πού ακριβώς με ωφελεί” ή “σίγουρα θα το δοκιμάσω”) που οδηγούν σε αξιόπιστα συμπεράσματα.

ICP (Ideal Customer Profile)

Έχω κουραστεί να ρωτάω πελάτες μου “ποιο είναι το κοινό σας” και να ακούω την απάντηση “όλοι” – δηλαδή και η γιαγιά από τα Σάλωνα και ο τράπερ από τα Πετράλωνα. Το ICP (Ideal Customer Profile, Ιδανικός Πελάτη), δηλαδή ποιος είναι ο Ιδανικός πελάτης για το προϊόν ή την υπηρεσία σας μπορεί να οριστεί με τον καλύτερο για εσάς τρόπο, μόνο μέσα από την έρευνα.

Γνωρίζοντας το ICP της υπηρεσίας ή του προϊόντος σας, θα μπορέσετε να μετατρέψετε τα ευρήματα της έρευνας σε παραδοτέα μάρκετινγκ, χωρίς να βαδίζετε στα τυφλά. Στην πραγματικότητα, η έρευνα είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη, καθώς θα καθοδηγήσει τα μηνύματά σας, τη στρατηγική μετάβασης στην αγορά και όλες τις καμπάνιες μάρκετινγκ και επικοινωνίας.

Συμπέρασμα
Συνοψίζοντας, πρέπει να τονίσω ότι η έρευνα είναι το πιο ισχυρό εργαλείο που έχει ένας επιχειρηματίας για να πάρει τις αποφάσεις του με βάση πραγματικά ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα και όχι με βάση τις δικές του απόψεις, προκαταλήψεις ή ακόμα και προλήψεις.

Τέλος, πρέπει να πω, ότι υπάρχουν πλέον στην αγορά εταιρείες που διεξάγουν έγκυρες και αξιοπρεπείς έρευνες διαδικτυακά, σε κλάσμα του κόστους που ίσως γνωρίζετε. Ερευνήστε το!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X