Παραδοσιακό Μarketing. Γιατί το χρειάζεστε ακόμα!
![](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2018/03/6a3568ec75354456ab1e6b6fc1540ba0.jpg)
Η ψηφιακή επανάσταση επαναπροσδιόρισε, κυριολεκτικά από το μηδέν το μάρκετινγκ όπως το ξέραμε. Αυτό που στην αρχή της digital εποχής αποτελούσε μία φτωχή προσπάθεια αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων (αρκεί να δείτε ιστοσελίδες των πιο σημαντικών brands του κόσμου από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 που πλέον μοιάζουν με μουσειακά ευρήματα) έχει εκτοξευτεί, μέσα σε μόλις 2 δεκαετίες στη στρατόσφαιρα.
Πρώτη δημοσίευση: περιοδικό ΕΥΡΩκέρδος
Όπως σε κάθε επανάσταση βέβαια, πολλοί επιχειρηματίες, marketers και decision makers έφτασαν στο άλλο άκρο, φτιάχνοντας, με την παραμικρή ευκαιρία, ένα ακόμα διαγωνισμό στο Facebook και ποστάροντας ανελέητα στο Instagram. Έχουμε νέα! Το Internet, τα social media και το ψηφιακό marketing, όσο απίστευτο και εάν ακούγεται, δεν είναι πανάκεια. Όχι, δεν θα δείτε θαύματα μπαίνοντας στον θαυμαστό κόσμο των Google AdWords, oύτε θα συρρεύσουν τα πλήθη στην επιχείρησή σας επειδή κάνετε 10 tweets την ημέρα.
Σε αυτό μας το άρθρο λοιπόν, θα εστιάσω στο γιατί χρειάζεστε ακόμη το παραδοσιακό marketing στο marketing mix σας. Ας διευκρινίσω ότι με τον όρο “παραδοσιακό marketing” εννοώ ενέργειες direct mail, τύπου, τηλεόρασης, ραδιοφώνου, outdoor, in store promotions, events και word of mouth και ας ξεκινήσουμε.
Δοκιμασμένη Φόρμουλα!
Υπήρχε ζωή πριν το Internet και το κινητό τηλέφωνο; Κάποιοι από εμάς, έστω και με κίνδυνο να αποκαλύψουμε την ηλικία μας, θυμόμαστε ότι όχι μόνο υπήρχε, αλλά ήταν και ιδιαίτερα έντονη. Το ίδιο ισχύει και για το παραδοσιακό marketing. Όχι απλά υπήρχε, αλλά δοκιμασμένο και τελειοποιημένο μέσα σε ένα ολόκληρο αιώνα, δημιούργησε εντέλει μια φόρμουλα που δουλεύει.
Ναι, είναι σίγουρο ότι ένα σωστό flyer μπορεί να κάνει δουλειά για την επιχείρηση εστίασής σας! Ναι, είναι σίγουρο ότι φτιάχνοντας ένα ραδιοφωνικό σποτ στη μικρή πόλη όπου έχετε το κατάστημα ελαστικών σας, θα μιλήσετε στο κοινό που σας ενδιαφέρει, τους οδηγούς αυτοκινήτων, ταχύτερα και αποτελεσματικότερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο.
Και επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι προβαίνοντας σε ενέργειες παραδοσιακού marketing, έχετε το πλεονέκτημα ότι κάνετε ΕΣΕΙΣ κάτι για το κοινό που σας ενδιαφέρει, σε αντίθεση με το online marketing όπου ζητάτε από το κοινό σας να κάνει αυτό κάτι, όπως να επισκεφθεί το site σας ή τη σελίδα σας στο Facebook.
Ψηφιακή Κόπωση
Αυτό που ξεκίνησε σαν ρυάκι και κατόπιν “σιγανό” ποταμάκι έχει εξελιχθεί πλέον σε έναν “υπερποταμό” που κυριολεκτικά κοντεύει να παρασύρει τους πάντες! Εάν σκεφθείτε τον εαυτό σας, όχι σαν επιχειρηματία, αλλά από την πλευρά του καταναλωτή, θα δείτε ότι σε εικοσιτετράωρη βάση, υπάρχει συνεχώς κάτι για εσάς στον ψηφιακό κόσμο.
Απρόσκλητα pop ups εμφανίζονται από παντού, υπενθυμίζοντάς σας την προσφορά για την πίτσα της ημέρας στο timeline σας, έχετε πάντα μία ή δύο προσφορές για να βελτιώσετε τα αγγλικά σας, όποτε και να το τσεκάρετε. Και ο κατάλογος είναι ατελείωτος! Βάλλεστε από παντού. Το να παρακολουθείτε, ή ακόμα δυσκολότερα, να είστε μέρος των online ενεργειών marketing που απευθύνονται σε εσάς, δεν σας προκαλεί πλέον απλή κόπωση, αλλά συνεχή υπερκόπωση.
Όλα αυτά, έχουν οδηγήσει ένα σημαντικό μέρος της κοινωνίας, ιδιαίτερα στον ανεπτυγμένο κόσμο, στον επαναπροσδιορισμό των αξιών. Η τεχνολογία δεν είναι πλέον το ιερό δισκοπότηρο, αλλά παράγοντας απομόνωσης. Μία κοινωνία όπου εμείς, ή ακόμα χειρότερα τα παιδιά μας, θα ζούμε σε αόρατα μεν, αλλά υπαρκτά κελιά, με συντροφιά την οθόνη ενός κινητού, αρχίζει να φαντάζει σαν ένας άσχημος εφιάλτης.
Ίσως λοιπόν και εσείς οι ίδιοι, όπως πολλοί από τους συνανθρώπους σας και πελάτες σας, να αρχίσετε να λέτε “έως εδώ” στην ψηφιακή επέλαση και να αναζητήσετε εναλλακτικές πηγές πληροφορίας. Και εδώ είναι που το παραδοσιακό marketing μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Φυσικά, δεν λέω να μετατραπείτε σε “Λουδίτες” και να σπάσετε τους τεχνολογικά προηγμένους αργαλειούς, όπως συνέβη στην Αγγλία το 1811. Η πρόοδος δεν σταματά και το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Ωστόσο, απέχουμε πολύ από την εποχή (εάν ποτέ φτάσουμε σε αυτή) όπου το παραδοσιακό marketing δεν θα είναι πλέον χρήσιμο. Επενδύστε λοιπόν σε έναν συνδυασμό παραδοσιακού και online marketing και θα είστε διπλά κερδισμένοι!