MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Radio Talk Radio 989 by Alpha
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

πΑΙδικές ασθένειες

Author Θέμης Σαρανταένας at 2 Φεβρουαρίου 2025
Τι να προσέξετε, όταν χρησιμοποιείτε ΑΙ στις καμπάνιες μάρκετινγκ.

Τι να προσέξετε, όταν χρησιμοποιείτε ΑΙ στις καμπάνιες μάρκετινγκ.

ΑΙ στο μάρκετινγκ. Δεν είναι μόδα. Δεν είναι παροδική φάση που θα ξεφουσκώσει. Δεν είναι πυροτέχνημα, ούτε φωτοβολίδα που σκάει μες στη νύχτα. Το ΑΙ στο μάρκετινγκ είναι το παρόν και το μέλλον και ήρθε για να μείνει, πιθανότατα για όσο καιρό θα βασανίζουμε αυτόν τον μικρό πλανήτη με τις καμπάνιες μας. Όμως, όπως κάθε τι καινούριο, έχει και αυτό τις παιδικές του ασθένειες. Δείτε τι πρέπει να προσέχετε στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Τι να προσέξετε, όταν χρησιμοποιείτε ΑΙ στις καμπάνιες μάρκετινγκ.

Δεν είναι ο Πάπας
Πριν όχι πολλά χρόνια, ένα από τα επιχειρήματα για την εγκυρότητα ή μη μίας δήλωσης ήταν η αφοπλιστική φράση “το βρήκα στο Internet”. Καθώς τα χρόνια πέρασαν και το Internet αποδείχθηκε ένας παράδεισος fake news, οι άνθρωποι άρχισαν να λένε “το διάβασα στη Wikipedia”. Επειδή όμως και η Wikipedia γράφεται από ανθρώπους, ο καθένας με τα δικά του bias, γρήγορα και αυτή η πηγή εγκυρότητας αμφισβητήθηκε.

Τώρα, έχουμε τη νέα αλήθεια που συνοψίζεται στο “ρώτησα το Chat GPT”. Διαδόθηκε παντού, και τόσο ραγδαία, ώστε η εταιρεία Open AI αναγκάστηκε να προσθέσει disclaimer στην ιστοσελίδα του μοντέλου: “ChatGPT can make mistakes. Check important info.” Πέφτω από τα σύννεφα.

Το Chat GPT, το Gemini, το Pilot, το Poe και τα δεκάδες ακόμη συστήματα γενικής τεχνητής νοημοσύνης που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια μετά τη βροχή δεν έχουν το αλάθητο του Πάπα, ούτε καν ενός ταπεινού καρδιναλίου. Πάντα να διασταυρώνετε όσες πληροφορίες παίρνετε από αυτά, και να μην θεωρείτε τίποτα απολύτως δεδομένο.

Δεν είναι ο Λεονάρντο
Το ΑΙ δεν είναι ο Πάπας, δεν είναι όμως ούτε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μην τρίβετε τα χέρια σας σκεπτόμενοι ότι δεν χρειάζεστε πια τον βαρύθυμο γραφίστα που αργεί πάντα μία με δύο ώρες στα ραντεβού, γιατί θα σας κάνει τη δουλειά το ΑΙ του Shutterstock. Ναι, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να παράξει περιεχόμενο βασισμένο σε μοτίβα, αλλά δεν μπορεί να δημιουργήσει πραγματικά πρωτότυπες ιδέες ή στρατηγικές.

Έχετε παρατηρήσει ότι σε γενικές γραμμές μπορείτε να αντιληφθείτε πότε μία εικόνα είναι δημιούργημα ΑΙ; Δεν είναι τυχαίο. Εάν βασιστείτε υπερβολικά στο ΑΙ θα πάρετε “me too” καμπάνιες μάρκετινγκ με έλλειψη καινοτομίας και μοναδικότητας. Μην βιαστείτε λοιπόν να πείτε “hit the road” στον κειμενογράφο και τον γραφίστα, γιατί ίσως τους χρειαστείτε πολύ σύντομα!

Δεν είναι ο Γκάντι
Η Τεχνητή Νοημοσύνη βασίζεται σε δεδομένα εκπαίδευσης, τα οποία μπορεί να είναι ελλιπή ή να αντικατοπτρίζουν στερεότυπα και κοινωνικές ανισότητες. Ακόμη όμως και αν τα δεδομένα είναι ουδέτερα, η ίδια η δομή του αλγορίθμου μπορεί να ενισχύει ορισμένα χαρακτηριστικά σε βάρος άλλων. Το αποτέλεσμα; Καμπάνιες με προκαταλήψεις.

Αν, για παράδειγμα, η στρατηγική που σας προτείνει το ΑΙ για την επόμενη μεγάλη σας καμπάνια δεν στοχεύει αποτελεσματικά στις γυναίκες που είναι το βασικό σας κοινό, βάλτε μία άνω τελεία, κλείστε το ΑΙ, και ακόμη καλύτερα τον υπολογιστή, και κάντε το πατροπαράδοτο brainstorming με τους ανθρώπους σας και τις βραδινές πίτσες. Θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα, και θα βελτιώσετε και τις σχέσεις σας.

Δεν είναι η Γκρέτα
Τέλος, η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν έχει ακριβώς την οικολογική συνείδηση της Γκρέτα Τούνμπεργκ. Στην περίπτωση του Chat GPT για παράδειγμα, γίνονται παγκοσμίως εκατοντάδες εκατομμύρια ερωτήσεις στο σύστημα, καθημερινά από όλο τον κόσμο. Έχει υπολογιστεί ότι αυτές οι ερωτήσεις οδηγούν σε κατανάλωση περίπου μίας γιγαβατώρας, ισοδύναμης με 33.000 νοικοκυριά! Και όσο αυξάνονται η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, θα αυξάνεται και η κατανάλωση.

Αν η συνείδησή σας είναι οικολογική και δεν ανήκετε στο “μωρ τι μας νοιάζει” κομμάτι της κοινωνίας, σκεφθείτε διπλά πριν επιβάλλετε τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, ακόμη και στη γραμματεία της υποδοχής.

Επίλογος
Δεν υπάρχει πιο συναρπαστική, αλλά και ταυτόχρονα πιο αβέβαια περίοδος στην ιστορία της ανθρωπότητας από αυτή που ζούμε τώρα, και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι άρρηκτα συνυφασμένη μαζί της. Καθώς τα χρόνια περνούν, οι πΑΙδικές ασθένειες θα μειώνονται και η χρήση ΑΙ θα βρει, ελπίζουμε, τη σωστή της θέση ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα εργαλεία που επινόησε η ανθρώπινη ευφυΐα. Το εναλλακτικό, δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα
Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.
26 Μαρτίου 2025

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X