Οι σκελετοί στη ντουλάπα.

Τι συμβαίνει όταν ξεχνάμε το update στο branding.
– Είδα στο site σας την κυρία Μαρούδα, διευθύντρια marketing. Μπορώ να μιλήσω μαζί της;
– Η κυρία Μαρούδα έχει αποχωρήσει από την εταιρεία.
– Ο κύριος Μουρδουκούτας;
– Έχει αποχωρήσει και αυτός.
– Μάλιστα. Ο επίτιμος πρόεδρος;
– Δυστυχώς, ο πρόεδρος απεβίωσε προ δεκαετίας. Η δεύτερη γενιά συνεχίζει το έργο του.
Ο παραπάνω διάλογος ίσως είναι λιγότερο φανταστικός από ό,τι φαντάζεστε. Το update στο online branding είναι απαραίτητο, αλλά πολλές φορές επιχειρήσεις και marketers το αμελούν ή το αγνοούν. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου και μην πιαστείτε και εσείς αδιάβαστοι!
Meet the Team – ποιοι είναι όλοι αυτοί;
Έχετε αλλάξει προσωπικό, αλλά η σελίδα “Γνωρίστε την Ομάδα” στο site σας επιμένει να παρουσιάζει ανθρώπους που έχουν φύγει εδώ και καιρό. Από τα πιο συνηθισμένα σφάλματα, όπως είπαμε στην εισαγωγή μας, και σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο για την εικόνα της εταιρείας σας. Φανταστείτε, για παράδειγμα, την ιστοσελίδα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου με φωτογραφία και βιογραφικό προπονητή του… Ότο Ρεχάγκελ.
Η σελίδα “Γνωρίστε την Ομάδα” δεν είναι απλώς μια λίστα ονομάτων, αλλά η βιτρίνα της επιχείρησής σας. Εάν δεν μπορείτε να την ανανεώνετε όποτε πρέπει (tip: σε κάθε αποχώρηση/έλευση στελέχους), απλά καταργήστε την.
Ειρήσθω εν παρόδω, υπάρχει ένας άγραφος κανόνας, τόσο για το site σας όσο και για το LinkedIn σας: αν οι φωτογραφίες της ομάδας σας είναι ένα mix από νύχτες στη Μύκονο με την πανσέληνο μαζί, selfies από το αμάξι, κλπ, τότε κάτι δεν πάει καλά. Keep it professional, people!
Loading…
Ίσως, όταν φτιάξατε για πρώτη φορά το site σας, το 2002, να ήταν η επιτομή της τεχνολογίας. Όμως 25 χρόνια στον ψηφιακό κόσμο, μοιάζουν περίπου με 2 γεωλογικές εποχές στον πραγματικό κόσμο, δηλαδή, είσαστε πλέον πιο πίσω και από το πλειστόκαινο και βαδίζετε γοργά προς τους δεινοσαύρους.
Αν οι σελίδες σας φορτώνουν πιο αργά κι από χελώνα που απολαμβάνει την κυριακάτικη βόλτα της, τότε έχετε πρόβλημα. Αν μάλιστα, έχετε και eshop, τότε έχετε τεράστιο πρόβλημα. Οι επισκέπτες δεν έχουν ούτε την υπομονή ούτε τη διάθεση να περιμένουν. Αντί να κοιτάζουν μια λευκή οθόνη να φορτώνει, προτιμούν να κάνουν κλικ στην ανταγωνιστική επιχείρηση, αυτή που φρόντισε να μην μοιάζει ο ιστότοπός της με dial-up σύνδεση του 2002.
Επιπλέον, μην ξεχνάτε το responsive design. Αν κάποιος μπει στο site σας από το κινητό και δει μια σελίδα που μοιάζει πατημένη από οδοστρωτήρα, το μόνο που θα κάνει είναι να αποχωρήσει. Για αυτό, φροντίστε η σελίδα σας να φορτώνει γρήγορα, να φαίνεται σωστά σε όλες τις συσκευές και να μην μοιάζει με κάτι που έφτιαξε ο ανιψιός σας στο μάθημα πληροφορικής του σχολείου.
Ξεχασμένες landing pages
Κάπου, σε μια γωνιά του διαδικτύου, είναι πιθανό να βρίσκονται δικές σας landing pages, από το πάλαι ποτέ. Όμως, αυτές οι παλιές σελίδες είναι συχνά τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι νέοι σας πελάτες! Και αν βρουν ληγμένες προσφορές, απαρχαιωμένα λογότυπα ή παλιά email επικοινωνίας, θα τους δώσετε την αίσθηση μίας εταιρείας που ταξιδεύει προς τον χρόνο – αλλά προς τα πίσω.
Και φυσικά, όλες αυτές οι παλιές landing pages οδηγούν στην θλιβερή έρημο του “404 Page Not Found” και σε γκριμάτσες απελπισίας από τους χρήστες.
Αυτοματοποιημένα emails: μηνύματα από το παρελθόν
Προγράμματα software όπως το customer.io δίνουν πλέον την ευκαιρία σε κάθε επιχείρηση να στέλνει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοματοποιημένα emails με το πάτημα ενός κουμπιού – ή και χωρίς αυτό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Έχετε όμως τσεκάρει τι στέλνετε; Είναι σήμερα οι πληροφορίες, τα λογότυπά σας, ακόμα και τα disclaimer σας, ίδια με αυτά που στέλνατε πριν ένα χρόνο;
Οι πιθανότητες είναι πώς όχι. Οι επιχειρήσεις είναι ζωντανοί οργανισμοί που αλλάζουν, εξελίσσονται και μεταμορφώνονται διαρκώς. Αν τα email σας περιλαμβάνουν ξεπερασμένες πληροφορίες, ληγμένες προσφορές ή links που οδηγούν στο κενό, τότε η επιχείρησή σας δείχνει τουλάχιστον ανοργάνωτη (για να το πω ευγενικά).
Ανανεώστε τα email σας και βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματα ευθυγραμμίζονται με τη σημερινή σας στρατηγική και την τρέχουσα εικόνα σας. Διότι, αν το πρώτο κλικ ενός πελάτη στο brand σας είναι ένα μπαγιάτικο email, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα ακολουθήσει ένα ακόμα κλικ: αυτό της διαγραφής του από τη λίστα σας.
Συμπέρασμα
Πάρτε μια βαθιά ανάσα, και καθαρίστε όλους τους ψηφιακούς “σκελετούς από τη ντουλάπα σας” σήμερα. Το brand σας θα σας ευγνωμονεί!