MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Νέα πνοή ζωής σε παλιά brands

Author Θέμης Σαρανταένας at 18 Δεκεμβρίου 2022
Επαναφέρετε στην επικαιρότητα ένα προϊόν σε 3 βήματα.

Επαναφέρετε στην επικαιρότητα ένα προϊόν σε 3 βήματα.

Θα σας πω μία προσωπική ιστορία. Υπάρχουν αρκετά αρώματα που έχω επιλέξει και προτιμήσει στη ζωή μου, καθώς και κάποια που έχω κυριολεκτικά λατρέψει. Υπάρχει όμως και ένα που δεν μου έκανε κλικ. Ποιο; Το κλασικό Old Spice! Δεν είναι τυχαίο. Στην παιδική μου ηλικία, το Old Spice ήταν τόσο διαδεδομένο και must ώστε 1 στους 2 “μεγάλους”, θείος, οικογενειακός φίλος, κλπ, μοσχοβολούσε από αυτό.

Επαναφέρετε στην επικαιρότητα ένα προϊόν σε 3 βήματα.

Fast forward στα χρόνια που το επίθετό μου συμβαδίζει με την ηλικία μου. Περπατώντας τις προάλλες στους διαδρόμους του τοπικού super market, φτάνω στα ράφια με τα αρώματα με το βλέμμα μου να πέφτει στην κλασική κόκκινη συσκευασία του αρώματος το οποίο επί χρόνια αποκήρυσσα, σχεδόν με την παρρησία νονού στο “απεταξάμην” της πρώτης του βάφτισης.

Και, ω του θαύματος, το χέρι μου πηγαίνει στο tester του αρώματος και το μυρίζει. Θεϊκό! Ασύγκριτο! Μεγαλειώδες! Αν αναρωτιέστε πώς έγινε αυτή η μεταστροφή, δείτε περισσότερα για το πώς ένα παλιό προϊόν μπορεί να πάρει μια νέα πνοή στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Το πρόβλημα με τα παλιά brands

Όπως εγώ δεν ήμουν ο μόνος teenager στον κόσμο με το πρόβλημα που περιέγραψα παραπάνω, έτσι και το Old Spice δεν είναι το μόνο προϊόν με πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, σχεδόν όλα τα brands “κάποιας ηλικίας” πέφτουν πάνω σε αυτό τον τοίχο.

  • Δεν θέλεις να οδηγείς το αυτοκίνητο της προηγούμενης γενιάς.
  • Δεν θέλεις να πίνεις τη μπίρα της.
  • Δεν θέλεις να βάζεις πλυντήριο με το απορρυπαντικό της.
  • Δεν θέλεις να αγοράζεις τα έπιπλά της.
  • Και, σε ακραίες καταστάσεις, δεν θέλεις να χρησιμοποιείς τα social media της (δείτε πώς το TikTok κατατροπώνει το Facebook στις πολύ νεαρές ηλικίες).

Εάν λοιπόν δραστηριοποιήστε επί δεκαετίες στην αγορά και βλέπετε το flagship προϊόν σας να χάνει συνεχώς μερίδιο, η εξήγηση είναι πιο απλή από ό,τι νομίζετε. Αυτό που σε εσάς φαίνεται “κλασικό” μπορεί σε κάποιους άλλους να φαίνεται απλά παλιομοδίτικο ή ακόμη και “μουχλιασμένο”. Ας δούμε πώς μπορείτε να αντιστρέψετε το κύμα σε 3 βήματα.

Βήμα 1. Βεβαιωθείτε ότι το προϊόν σας έχει αξία στο σήμερα

Είναι δύσκολο να σκεφθείτε αντικειμενικά για ένα brand εξαιτίας του οποίου χτίσατε πολλά ή ακόμη και τα πάντα. Η συναισθηματικά σας δέσμευσή με αυτό, τις περισσότερες φορές, είναι τόσο δυνατή όσο αυτή με τα μέλη της οικογενείας σας, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη ισχυρότερη.

Όμως, τώρα απαιτείται να δείτε τα πράγματα ψύχραιμα, παίρνοντας ακόμη και τη γνώμη κάποιων τρίτων – ένας σύμβουλος θα βοηθούσε. Εάν το brand σας είναι πλέον irrelevant με το σήμερα, το παιχνίδι είναι χαμένο. Η νεκρανάσταση του προϊόντος είναι αδύνατη.

Εξετάστε και επανεξετάστε αν η μάρκα σας έχει αξία, κύρος και δυναμική στο σήμερα και τότε μόνο προχωρήστε στο δεύτερο βήμα που αναπτύσσω στη συνέχεια.

Βήμα 2. Αξιολογήστε το περιβάλλον ανταγωνισμού

Εάν έχετε κάποιο εμβληματικό προϊόν ή υπηρεσία με μακρά ιστορία, είναι πιθανόν ότι η μάρκα σας μεγαλούργησε σε ένα περιβάλλον μικρού ή ακόμη και ανύπαρκτου ανταγωνισμού. Σήμερα όμως η κατάσταση, κατά πάσα πιθανότητα, είναι εντελώς διαφορετική. Δεν παίζετε πλέον “μπάλα” μόνοι σας.

Ο ανταγωνισμός σας ενδέχεται να είναι πλέον σημαντικά αυξημένος τόσο εγχώρια, όσο και παγκόσμιος. Απαιτείται από εσάς και την ομάδα σας marketing να αξιολογήσετε σωστά τη σημερινή περιρρέουσα κατάσταση. Επιπλέον έχετε πάντα υπόψιν σας ότι όταν κατακτήσατε ηγετική θέση στην αγορά, είχατε προσφέρει ανταγωνιστική καινοτομία και όχι ανταγωνιστική μίμηση. Μήπως ο ανταγωνισμός σας πια σας έχει ξεπεράσει;

Έχοντας αξιολογήσει το περιβάλλον, προχωρήστε στο τρίτο βήμα στη συνέχεια.

Βήμα 3. Χρησιμοποιήστε τους αξιακούς κώδικες του σήμερα

Ας επιστρέψουμε στο Old Spice. Ένας από τους λόγους που η μάρκα μπήκε ξανά στο παιχνίδι είναι η προθυμία της να επικοινωνήσει το brand ρηξικέλευθα, αντισυμβατικά με ένα tone of voice που αγγίζει αποτελεσματικά τη γενιά του σήμερα (“Smell like a man, man!).

Εάν για λόγους νοσταλγίας ή επειδή “σας είχε δουλέψει τότε” ανασύρετε από το συρτάρι σας τα κιτρινισμένα χαρτιά με τα σενάρια που “είχαν κάνει πάταγο” τη δεκαετία του 70, φοβάμαι ότι δεν θα κάνετε τίποτα. Αυτό είναι κάτι που συνιστώ σε όλους τους πελάτες μου που διαθέτουν iconic προϊόντα.

Η “νεκρανάσταση” του jingle “κουτί κουτί κουτί και τι κουτί κουτί” δεν θα κάνει την μπίρα σας αυτό που ήταν. Το remake ενός τηλεοπτικού σποτ 40 ετών που δείχνει ότι μια σταγόνα της πανίσχυρης κόλλας σας σηκώνει ένα αυτοκίνητο 2 τόνων φαίνεται πλέον σαν παλιομοδίτικο demo. Ο πιτσιρικάς που έλεγε “η μαμά μου η καλή καθαρίζει με…” εγείρει το ερώτημα αν στην εποχή μας, είναι δυνατόν να καθαρίζουν ακόμη μόνο οι μαμάδες.

Επιπλέον, μία συνήθης παγίδα στο επαλανσάρισμα μίας μάρκας στο σήμερα είναι η επικοινωνία schooling, όπου πέφτετε στην παγίδα να “διδάξετε” από καθέδρας. Ίσως είναι πιθανό η μάρκα σας να δίδαξε την Ελλάδα να τρώει πατατάκια (τυχαίο παράδειγμα), αλλά αυτό ειλικρινά δεν έχει σχέση με το σήμερα. Αποφύγετε να “κουνήσετε το δάχτυλο”. Προτιμήστε καμπάνιες πειθούς ή αίσθησης και θα δείτε νέα πνοή ζωής στο παλιό σας προϊόν.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X