Micromoments. Μικρές στιγμές, μεγάλες ευκαιρίες.

Η στιγμή που ο καταναλωτής σας ψάχνει.
Εάν δεν γνωρίζετε τον όρο “micromoments” και σας καλέσω να υποθέσετε την ερμηνεία του, είναι ίσως πιθανό να σκεφθείτε ότι πρόκειται για τις μικρές εκείνες στιγμές όπου ο καταναλωτής πίνει την πρώτη γουλιά από το παλαιωμένο Cabernet του ή κάθεται για πρώτη φορά στο εσωτερικό του νέου του SUV, εισπνέοντας βαθιά και με ευχαρίστηση.
Υπέροχες στιγμές! Αλλά οι micromoments, στο marketing δεν είναι αυτό. Είναι αυτό που συμβαίνει πριν ο καταναλωτής επιλέξει το Cabernet από το ράφι της κάβας ή το νέο του SUV στην έκθεση αυτοκινήτων. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο μου και δείτε πώς μπορείτε να μετατρέψετε τις μικρές στιγμές σε μεγάλες ευκαιρίες για την επιχείρησή σας.
Ιστορία
Γύρω στο 2014 με 2015, μόλις δέκα χρόνια πριν το άρθρο αυτό (που όμως μοιάζουν με εκατό), οι αναζητήσεις των χρηστών μέσω κινητών τηλεφώνων, ξεπέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία τις αναζητήσεις μέσω desktop. Η επανάσταση του κινητού ήταν σε πλήρη εξέλιξη και η Google (ποιος άλλος;) λάνσαρε το concept των micromoments.
Ο όρος
Ως μικροστιγμές λοιπόν, στο marketing, αποκαλούνται οι σύντομες και έντονες εκείνες στιγμές, όπου ο καταναλωτής στρέφεται αυθόρμητα στο κινητό ή στην ταμπλέτα για να ικανοποιήσει μία άμεση ανάγκη. Έχετε προσέξει κάποιον δίπλα σας στο μετρό ή σε ένα café που αρπάζει το κινητό του και το κοιτά σαν να εξαρτάται η ζωή του από αυτό; Πιθανότατα, βρίσκεται σε καθεστώς micromoment, και μη γελάτε, γιατί το κάνετε και εσείς!
Οι κατηγορίες
Οι μικροστιγμές χωρίζονται σε 4 κατηγορίες, οι οποίες, επιχειρηματικά, σας αφορούν όλες. Τις προσαρμόζω στο Cabernet του παραδείγματος της εισαγωγής, για καλύτερη κατανόηση.
- Θέλω να μάθω. Ποιο είναι το καλύτερο Cabernet της βόρειας Ελλάδας; Σε ποιο υψόμετρο καλλιεργούνται τα σταφύλια; Έχει πάρει βραβεία; Τι κόστος έχει η φιάλη; Δεν θέλω να δώσω και 150 Ευρώ για ένα κρασί!
- Θέλω να πάω. Σε ποια κάβα μπορώ να βρω αυτό το Cabernet; Μπορώ να το δοκιμάσω σε κάποιο εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη; Μήπως υπάρχει σε κάποιο επισκέψιμο οινοποιείο; Έχω να πάω σε οινοποιείο χρόνια!
- Θέλω να κάνω. Τι να μαγειρέψω που ταιριάζει με το Cabernet; Ψάρι αποκλείεται! Επίσης, πώς πρέπει να το σερβίρω; Σε ποια θερμοκρασία; 14 βαθμούς; 16 βαθμούς; Πρέπει να το αφήσω να αναπνεύσει πριν το πιούμε;
- Θέλω να αγοράσω. Υπάρχει κάβα που φέρνει αυτό το Cabernet στο σπίτι; Αν πάρω κιβώτιο, θα μου κάνουν έκπτωση; Ποιος μου κάνει την καλύτερη τιμή αυτή τη στιγμή; Στις 3 φιάλες, μήπως έχω και δώρο τα μεταφορικά; Μην ξεχάσω να το περάσω στα έξοδα της εταιρείας!
Πώς να εκμεταλλευθείτε επιχειρηματικά τις μικροστιγμές
Λόγω της φύσης τους, οι μικροστιγμές συμβαίνουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, στο κινητό, που βρίσκεται πάντα δίπλα μας (είναι δύσκολο να είστε ξαπλωμένος, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, τη στιγμή που αποφασίζετε ότι χρειάζεστε καινούριο χλοοκοπτικό, και να πάτε στο desktop για να δείτε μοντέλα). Δείτε λοιπόν τις παρακάτω συμβουλές μου.
Σχεδιασμός Mobile-First
Συνήθως, για λόγους εντυπωσιασμού, οι εταιρείες κατασκευής site σας δείχνουν πρώτα τη desktop version, όπου τα πάντα φαίνονται τεράστια και “wow”. Όμως, το 80% των καταναλωτών πλέον, και κατ’ επέκταση, το ίδιο ή και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των μικροστιγμών, θα σας βρουν στο κινητό τηλέφωνο.
Όταν δημιουργείτε το site σας ή όταν το ανανεώνετε, ζητήστε Mobile-First design. Δείτε για πρώτη φορά την ιστοσελίδα σας στο κινητό, σαν να μην υπάρχουν άλλες εκδόσεις (όπως και θα τη δουν σχεδόν όλοι οι πελάτες σας), και κρίνετε την εμπειρία σας. Αν είναι ικανοποιητική, έχετε πιθανότητες να κερδίσετε και τη μικροστιγμή.
Instant Loading
Το έχετε παρατηρήσει και εσείς. Όταν σκέφτεστε/θέλετε/ψάχνετε κάτι, αρπάζετε το κινητό με ταχύτητα φωτός – πολλές φορές για να μην ξεχάσετε αυτό που ψάχνετε. Εάν το site σας είναι η απάντηση στη μικροστιγμή του πελάτη, αλλά καθυστερεί να φορτώσει, έχετε χύσει την καρδάρα με το γάλα. Ζητήστε και προσαρμόστε το site σας ώστε να φορτώνει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Social proof (κοινωνική απόδειξη)
Έχετε προσέξει πώς αμέσως μετά τη μικροστιγμή, όπου έχετε βρει ένα εστιατόριο ή ένα Airbnb σε κάποια περιοχή, ψάχνετε τις κριτικές; Η κοινωνική απόδειξη (social proof) έχει τεράστια δύναμη στην ενίσχυση των μικροστιγμών. Μην φοβάστε τις real-time κριτικές και βαθμολογίες για το brand σας, αλλά αντίθετα ενσωματώστε τις στη διαδρομή του πελάτη.
Content
Tο περιεχόμενο είναι βασιλιάς και στις μικροστιγμές! Σύντομα video με προσωπικές εμπειρίες, φωτογραφίες ικανοποιημένων πελατών, καθώς και οποιαδήποτε άλλη μορφή user-generated content προσθέτει αυθεντικότητα στο brand σας, και το κάνει πιο φιλικό και προσιτό. Το σωστό περιεχόμενο τη σωστή στιγμή μετατρέπει κάθε μικροστιγμή σε ευκαιρία σύνδεσης και πώλησης.