MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Μαθήματα από τη Μάρθα

Author Θέμης Σαρανταένας at 12 Ιανουαρίου 2025
Τι μας διδάσκει το παράδειγμα της Μάρθας Στιούαρτ για το personal branding.

Τι μας διδάσκει το παράδειγμα της Μάρθας Στιούαρτ για το personal branding.

Από την κάβα Ανθίδης, το κοσμηματοπωλείο Εμβαλωμένος, τα μπισκότα Παπαδοπούλου, την καπνοβιομηχανία Καρέλια, τα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, την κατασκευαστική εταιρεία Μπάμπης Βωβός, μέχρι εκατομμύρια ακόμη παραδείγματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, αναρίθμητες εταιρείες συνυφάστηκαν με τους ιδρυτές τους.

Τι μας διδάσκει το παράδειγμα της Μάρθας Στιούαρτ για το personal branding.

Κάποια στιγμή στην πορεία, πολλές από αυτές απογαλακτίστηκαν ή πωλήθηκαν. Τα McDonald’s για παράδειγμα, ήδη από το 1961, δεν έχουν σχέση με τους αδελφούς McDonald (οι οποίοι τα ίδρυσαν). Από την άλλη μεριά, υπάρχουν εταιρείες όπου το αποτύπωμα και το στίγμα του ιδρυτή είναι παντού. Με άλλα λόγια, εταιρεία και ιδρυτής, ιδρυτής και εταιρεία είναι και το αυτό.

Δείτε τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, στο άρθρο μου που ακολουθεί, με αφορμή το ντοκιμαντέρ του Netflix για τη ζωή της Μάρθας Στιούαρτ.

Μάρθα Στιούαρτ, qu’est-ce que c’est?
Η Μάρθα Στιούαρτ (γεννημένη το 1941) είναι Αμερικανίδα επιχειρηματίας, συγγραφέας και τηλεοπτική προσωπικότητα, και ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του American Dream εν δράσει. Ξεκίνησε ως μοντέλο και χρηματίστρια, και μέσω της αγάπης της για τη μαγειρική και τη διακόσμηση, κατάφερε να δημιουργήσει μία αυτοκρατορία lifestyle.

Το 1990 κυκλοφόρησε το περιοδικό Martha Stewart Living, ενώ παρουσίαζε τηλεοπτικές εκπομπές στην προ Internet εποχή, με οδηγίες για μαγειρική, κηπουρική και DIY που καθήλωναν εκατομμύρια τηλεθεατές στις οθόνες τους. Η προσωπική της επωνυμία εκτόξευσε την επιχείρησή της σε αρχική δημόσια προσφορά 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1999.

Η στιγμή της πτώσης
Το 2004, η Μάρθα Στιούαρτ καταδικάστηκε για συμμετοχή σε εμπιστευτική χρηματιστηριακή συναλλαγή (insider training). Συγκεκριμένα, πούλησε μετοχές της εταιρείας ImClone Systems, λίγο πριν την πτώση της αξίας τους, βάσει εμπιστευτικής πληροφορίας που είχε λάβει. Η Στιούαρτ, μετά από δίκη, κρίθηκε ένοχη και καταδικάστηκε σε 5 μήνες φυλάκιση, 5 μήνες κατ’ οίκον περιορισμό και πρόστιμο.

Όταν αντιμετώπισε τα παραπάνω νομικά προβλήματα, η επωνυμία της δέχτηκε τεράστιο χτύπημα, με αποτέλεσμα η αξία της εταιρείας να πέσει κατακόρυφα. Όταν πούλησε την εταιρεία της το 2015, συγκέντρωσε 353 εκατομμύρια δολάρια, μόλις ένα κλάσμα της κορυφαίας αποτίμησης της IPO των 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο λόγος; Η αξία της επιχείρησης ήταν βαθιά συνδεδεμένη μαζί της.

Μαθήματα από τη Μάρθα
Τι μαθήματα μας δίνουν τα παραπάνω; Τα εξής:

Το personal brand είναι επισφαλές
Όταν η επιχείρησή σας φέρει το όνομά σας, η φήμη σας γίνεται ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας της. Οι συνεργάτες και οι πελάτες ξέρουν μόνο εσάς, και μαγικά, όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποί σας, είναι εξαφανισμένοι! Αυτό σημαίνει ότι ένα λάθος —είτε πρόκειται για μια κρίση δημοσίων σχέσεων, ένα νομικό ζήτημα ή ακόμα και μια περίοδο προσωπικής εξάντλησης— μπορεί να επηρεάσει την επιχείρηση ανεπανόρθωτα.

Η ανάπτυξη γίνεται πρόκληση
Η ανάπτυξη μιας επιχείρησης βασισμένης στην προσωπικότητα του ιδρυτή είναι συχνά περιορισμένη. Όσο σκληρά και να δουλεύετε, η μέρα δεν θα πάψει να έχει ένα όριο 24 ωρών. Όταν οι πελάτες συνδέουν άμεσα εσάς με την υπηρεσία ή τα προϊόντα, η επιχείρησή σας περιορίζεται από τον διαθέσιμο χρόνο και τις δυνατότητές σας. Η βιώσιμη ανάπτυξη απαιτεί δομημένα συστήματα, ισχυρά προϊόντα και μια ομάδα που μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα. Αν η επωνυμία σας συνδέεται αποκλειστικά με εσάς, η ανάπτυξη θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Περιορισμένες επιλογές εξόδου
Κι όταν φτάσει η στιγμή να πουλήσετε και να αποσυρθείτε στα Κύθηρα για ψάρεμα; Τότε αρχίζουν τα δύσκολα. Η πώληση μιας επιχείρησης που βασίζεται στο personal brand είναι μια πραγματική πρόκληση. Οι επενδυτές επιθυμούν περιουσιακά στοιχεία που διατηρούν την αξία τους χωρίς την άμεση συμμετοχή του ιδρυτή.

Μειωμένη οικονομική αξία
Το personal brand μπορεί να υπονομεύσει την οικονομική αξία μιας εταιρείας. Οι αγοραστές αναζητούν επενδύσεις που παραμένουν σταθερές και ανεξάρτητες από την παρουσία του ιδρυτή. Δεν θα ήθελαν να βρεθούν προ μίας δυσάρεστης έκπληξης, όπου εσείς αποφασίζετε να πουλήσετε τη Φεράρι και να γίνετε βουδιστής μοναχός, αφήνοντας πίσω σας το χάος.

Μια εταιρική επωνυμία, που στηρίζεται σε προϊόντα, αξίες και πιστούς πελάτες, είναι μεταβιβάσιμη και πιο ασφαλής. Η προσωπική επωνυμία, από την άλλη, θεωρείται υψηλού κινδύνου, αφού εξαρτάται από την υγεία, τη φήμη και τη συνεχή συμμετοχή ενός ατόμου.

Τι πρέπει να κάνετε
Δείτε παρακάτω τις σύντομες συμβουλές μου.

Χτίστε μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα δίπλα στη δική σας
Η προσωπική σας επωνυμία δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός πυλώνας της επιχείρησής σας. Δημιουργήστε μια ξεχωριστή εταιρική ταυτότητα με όνομα, αποστολή και οπτικό χαρακτήρα, που θα εμπιστεύονται οι πελάτες, ανεξάρτητα από τη δική σας παρουσία. Αν η επιχείρησή σας ονομάζεται “Ιατρικός Εξοπλισμός Δρακουλινάκος”, κρατήστε τον Δρακουλινάκο στο σπίτι.

Μοιραστείτε τη σκηνή με την ομάδα σας
Αναδείξτε τα μέλη της ομάδας σας ως εξίσου σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας. Δώστε τους χώρο να αναπτύξουν τη δική τους φωνή και παρουσία, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση της επιχείρησης από εσάς. Μια ομάδα που μοιράζεται τη δουλειά, προσθέτει κύρος και σταθερότητα.

Κάντε την επιχείρησή σας έτοιμη για πώληση
Αν ο τελικός σας στόχος είναι η πώληση, ξεκινήστε από τώρα τη διαδικασία αποδέσμευσης. Εστιάστε στη δημιουργία ισχυρών συστημάτων, διαδικασιών και ροών εσόδων, ανεξάρτητων από τη δική σας παρουσία και επίβλεψη. Αυτονομήστε την επιχείρηση και κάνετέ την πιο ελκυστική και πολύτιμη για τους

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X