MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Καλημέρα καινούρια μου αγάπη!

Author Θέμης Σαρανταένας at 29 Ιουνίου 2022
Αλλάζετε κλάδο; Αποχαιρετήστε με στιλ τον παλιό.

Αλλάζετε κλάδο; Αποχαιρετήστε με στιλ τον παλιό.

Το γύρο του κόσμου έκανε μία πρόσφατη είδηση από τη Βραζιλία: ο κύριος Walter Ortman, 100 ετών, μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness καθώς συμπλήρωσε 84 συνεχόμενα χρόνια εργασίας στην ίδια εταιρεία.

Για εμένα, τα milestones του κυρίου Ortman είναι 3: αφενός έφτασε τα 100, αφετέρου εργάζεται ακόμη, και κατά τρίτο λόγο εργάζεται στην ίδια εταιρεία επί σχεδόν 9 δεκαετίες. Ποιος από τους αναγνώστες αυτού του άρθρου θεωρεί ότι μπορεί να φτάσει αυτά τα 3 milestones;

Αλλάζετε κλάδο; Αποχαιρετήστε με στιλ τον παλιό.

Δεν βλέπω χέρια.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και αν περιορίσουμε τα milestones σε ένα, και συγκεκριμένα στα πολλά χρόνια στην ίδια εταιρεία, δύσκολα θα βρούμε υποψήφιους. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι άνθρωποι αλλάζουν κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου όχι μόνο εργασίες, αλλά και κλάδους ολόκληρους. Σας θυμίζω τον κορυφαίο εν ζωή επιχειρηματία που από το PayPal μεταπήδησε στα αυτοκίνητα, κατόπιν στο διάστημα και τώρα αποφάσισε να τουιτάρει.

Γιατί να αλλάξετε industry;

Η αλλαγή κλάδου είναι μία απολύτως προσωπική υπόθεση που έχει διαφορετική αιτιολογία για τον καθένα. Κάποιοι μπορεί να βλέπουν ότι ο κλάδος που μεγαλούργησαν συρρικνώνεται ή εξαφανίζεται. Εάν για παράδειγμα ήσασταν το νούμερο 1 στην αγορά στα χαρτικά, κλασέρ και έντυπα τιμολογίων, τι θα κάνετε με τη ραγδαία επικράτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης;

Κάποιοι άλλοι μπορεί απλά να κουράστηκαν. Όσο αποδοτική και αν είναι η τρέχουσα επιχείρηση, όσο ωραία τα γραφεία και όσο καλός ο freddo espresso που πίνετε από συνήθεια κάθε πρωί, μπορεί οι προκλήσεις να έχουν στερέψει και η σπίθα να έχει χαθεί. Μία νέα πρόκληση σε αυτή την περίπτωση είναι απαραίτητη – σε επαγγελματικό, αλλά και προσωπικό επίπεδο.

Τέλος, υπάρχουν και πολλοί entrepreneurs που δεν ξέχασαν ποτέ την πρώτη τους αγάπη. Μπορεί να έφτιαξαν μία αυτοκρατορία στο χώρο των πλαστικών σωλήνων και των υποβρυχίων καλωδίων, αλλά στο πίσω μέρος του μυαλού τους είχαν πάντα την κατασκευή παιδικών λούτρινων παιχνιδιών – και τώρα ήρθε ο καιρός να το φέρουν και στο μπροστά μέρος του μυαλού τους.

Συμβουλές πριν τη μετάβαση

Πήρατε τη μεγάλη απόφαση; Δείτε τις συμβουλές μου παρακάτω για το πώς θα πρέπει να χειριστείτε το, σε κάποιες περιπτώσεις, πολύ λεπτό ζήτημα της αλλαγής κλάδου.

Ετοιμάστε τη διάδοχη κατάσταση

Δεν είστε ο μοναχός που πούλησε τη Φεράρι. Δεν είναι σωστό (και σχεδόν πάντα δεν είναι και νομικά ορθό) απλά να φύγετε, αφήνοντας πίσω σας συντρίμμια. Θα χρειαστεί μία μεταβατική κατάσταση, όπου πρέπει να ορίσετε τη συνέχεια της τρέχουσας επιχείρησης και τη διαδοχή σας. Αυτό μπορεί να πάρει από έναν μέχρι πολλούς μήνες, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, αλλά είναι εκ των ων ουκ άνευ. Χωρίς αυτό, μην κάνετε βήμα.

Ευχαριστήστε τους πάντες

Δεν φτάσατε μόνος σας ψηλά. Για να είστε σε θέση τώρα να σκέφτεστε σοβαρά το επόμενο επιχειρηματικό σας βήμα, κάποιοι ήταν μαζί σας και σας στήριξαν στο προηγούμενο. Καθώς είναι αμφίβολο αν θα σας ακολουθήσουν στο νέο σας ταξίδι (ίσως κάποιοι το τολμήσουν), χρωστάτε στους πάντες ένα μεγάλο ευχαριστώ. Και προσοχή – όχι με mail μια Παρασκευή απόγευμα! Κατ’ ιδίαν, μέσα από την καρδιά, ένας προς έναν – ακόμη και αν έχετε 500+ υπαλλήλους.

Κρατήστε τις αξίες σας

Μπορεί η νέα πρόκληση να σας σαγηνεύει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλα όσα μάθατε, πρέπει να πεταχτούν από το παράθυρο. Όσο διαφορετικός και αν είναι ο νέος κλάδος όπου ετοιμάζεστε να μπείτε και να θριαμβεύσετε, ο θρίαμβος δεν θα είναι καθόλου σίγουρος αν δεν κρατήσετε τα διδάγματα από το χθες. Φυλάξτε ως κόρη οφθαλμού τις αξίες που σας καθιέρωσαν, όπως για παράδειγμα την εργατικότητα και συνεχίστε να τις ακολουθείτε και να εμπνέεστε από αυτές.

Ξαναγίνετε newbie

Τέλος, η σημαντικότερη συμβουλή που μπορώ να σας δώσω είναι να επιστρέψετε στον ενθουσιασμό, στη δίψα για γνώση και στην ταπεινότητα που είχατε ως newbie, πριν αρκετά (έως πολλά) χρόνια. Κάθε νέος κλάδος, ακόμη και αν είναι αρκετά σχετικός με τον προηγούμενο, έχει τις ιδιαιτερότητές του. Μην εισέλθετε “αφ’ υψηλού” στις νέες φουρτούνες – σας θυμίζω ότι και ο Τιτανικός θεωρείτο “αβύθιστος”. Ρωτήστε, μάθετε, πληροφορηθείτε, ρουφήξτε γνώση, σαν να ξαναγίνατε φοιτητής.

Αγαπάτε αυτό που κάνετε

Τέλος, η αλλαγή κλάδου δεν θα μπορέσει ποτέ να σας γεμίσει επαγγελματικά και ψυχικά, αν δεν συνοδεύεται από αγάπη για αυτό που κάνετε. Ειδάλλως, θα βρεθείτε γρήγορα σε ένα δυσάρεστο σταυροδρόμι, όπου είναι πιθανόν ακόμη και να θέλετε να επιστρέψετε εκεί από όπου φύγατε. Θα σας δώσω λοιπόν την ίδια συμβουλή που δίνει ο 100χρονος κύριος Ortman σε όσους αναζητούν μία μακροχρόνια επαγγελματική σταδιοδρομία: “Κάνετε αυτό που αγαπάτε και μείνετε μακριά από το fast food”!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X