MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία μέρα. Ούτε η εμπιστοσύνη του πελάτη σας.

Author Θέμης Σαρανταένας at 8 Νοεμβρίου 2021
Πώς να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.

Πώς να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.

“Ναυσικύδης ναύκληρος ὢν περὶ τὴν τοῦ σώματος τροφὴν ἑαυτῷ καὶ τοῖς οἰκείοις ἐσπούδαζε, τοῦτ’ αὐτὸ δ’ ἐποίουν Ξένων ὁ ἔμπορος καὶ Ξενοκλῆς ὁ κάπηλος”

(Απομνημονεύματα Ξενοφώντος)

Το επιχειρείν δεν είναι σημερινή υπόθεση!

Πώς να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας.

Στην αρχαία Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα, υπήρχε πλήθος αυτοαπασχολούμενων, επιχειρηματιών της εποχής. Εάν όμως αναρωτιέστε τι σας συνδέει με τον ιδιοκτήτη πλοίου (ναύκληρο) Ναυσικύδη, τον έμπορο Ξένωνα και τον μικροπωλητή (κάπηλο) Ξενοκλή, είναι το εξής:

Και αυτοί, όπως και εσείς χρειάστηκε να κτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους.

Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί συμβουλές για αυτή τη διαχρονική αξία, τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης.

Φήμη δεν σημαίνει απαραίτητα εμπιστοσύνη

Στο επιχειρείν, η εμπιστοσύνη είναι κάτι που κτίζεται σταδιακά και, σχεδόν ποτέ, δεν κερδίζεται από την πρώτη στιγμή. Τη στιγμή που συναντάτε ένα νέο πελάτη, είναι πιθανό να σας συνοδεύει ήδη μία καλή φήμη και ένα όνομα στην αγορά. Όμως, να θυμάστε ότι η φήμη βοηθά, αλλά μέχρι ενός σημείου.

Η καλή δουλειά που κάνατε για προηγούμενους πελάτες, τα μετρήσιμα αποτελέσματα και ο συνεργάσιμος, όπως βεβαιώνουν όλοι, χαρακτήρας σας είναι στα συν σας, αλλά δεν αρκούν για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του πελάτη.

Πάρτε παράδειγμα άλλωστε από την ίδια τη ζωή: όσες συστάσεις και “περγαμηνές” και αν έχει ο καθηγητής Φυσικής που κάνει ιδιαίτερα στον γιο σας, θα κριθεί επί του μαθήματος και της ικανότητάς του να μεταδίδει γνώσεις. Εάν ο γιος παραμείνει άσχετος επί της θεωρίας της σχετικότητας, κάτι δεν έχει κάνει καλά ο καθηγητής.

Η μεγάλη αξία της υπομονής

Εάν η εμπιστοσύνη κερδιζόταν γρήγορα, δεν θα ήταν τόσο σπάνια. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο – η εμπιστοσύνη κτίζεται αργά, και σε κάποιες περιπτώσεις πάρα πολύ αργά, ενώ μπορεί να χαθεί κυριολεκτικά μέσα σε ένα απόγευμα. Ο επιμένων όχι μόνο νικά, αλλά και κερδίζει την εμπιστοσύνη.

Θα σας δώσω ένα προσωπικό παράδειγμα. Συνεργάτης μου, ιδιοκτήτης μικρής εταιρείας επικοινωνίας, χειριζόταν για αρκετά χρόνια, “αγόγγυστα” τις εργασίες below the line (έντυπα, μπροσούρες, προσκλήσεις κλπ) μεγάλου Αυτοκινητιστικού Ομίλου της χώρας. Η επιμέλεια, η τυπικότητα, η διαθεσιμότητα και, φυσικά, η καλή δουλειά δημιούργησαν μία εξαιρετική σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.

Η εμπιστοσύνη αυτή ανταμείφθηκε, όταν ο Όμιλος ανέθεσε στην εταιρεία του συνεργάτη μου λογαριασμό μεγάλης μάρκας αυτοκινήτου. Σήμερα, δέκα περίπου χρόνια μετά, ο συνεργάτης μου χειρίζεται ακόμη τον λογαριασμό. Η υπομονή μπορεί να κάνει θαύματα και για εσάς!

“Ο λόγος σας συμβόλαιο”

Όχι, δεν είναι παλιομοδίτικο. Όση αξία είχε ο λόγος για τους έλληνες εφοπλιστές που μεγαλούργησαν μεταπολεμικά, άλλο τόσο έχει και για εσάς και θα έχει για πάντα, όσο υπάρχει επιχειρείν. Εάν υποσχεθήκατε ότι το project, το προϊόν, το email, το NDA, οτιδήποτε θα παραδοθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας, πρέπει μέχρι την Κυριακή στις 23:59:59 να το έχετε στείλει.

Επειδή ο λόγος σας είναι τόσο σημαντικός στο κτίσιμο εμπιστοσύνης με τον πελάτη, σας προτρέπω να είστε πάντοτε φειδωλοί όταν τον δίνετε. Αρκετοί entrepreneurs, ιδιαίτερα στην αρχή της επιχειρηματικής τους καριέρας και πιθανώς υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις τους, υπόσχονται πράγματα που εντέλει δεν μπορούν να υπηρετήσουν.

Το αποτέλεσμα είναι ένα χάσμα εμπιστοσύνης με τον πελάτη από τις πρώτες κιόλας ημέρας. Δυστυχώς, οι καλές προθέσεις δεν κτίζουν ποτέ από μόνες τους κλίμα εμπιστοσύνης, για αυτό προσοχή.

Η ειλικρίνεια πάνω από όλα

Τέλος, η πραγματική συγκολλητική ουσία στο θέμα της εμπιστοσύνης είναι πάντα η ειλικρίνεια. Εάν είστε ειλικρινής, τότε θα μπορείτε να κοιτάξετε τον πελάτη σας στα μάτια – και τα μάτια δεν λένε ποτέ ψέματα.

Κάποιες φορές θα χρειαστεί να μεταφέρετε κακά νέα στον πελάτη. Μπορεί για παράδειγμα να υπήρξε αστοχία στη γραμμή παραγωγής που σημαίνει ανάκληση προϊόντος ή καθυστερήσεις παράδοσης. Μην προσπαθήσετε να χρυσώσετε το χάπι με γενικότητες και καθησυχασμούς σε στιλ “σε 2-3 ημέρες, όλα θα είναι όπως πριν”.

Και αν χάσετε τον πελάτη; Ναι, υπάρχει και η πιθανότητα να χάσετε τον πελάτη, εάν είστε ειλικρινής για πιθανές αστοχίες, προβλήματα και λάθη. Ωστόσο, εάν ΔΕΝ χάσετε τον πελάτη την πρώτη φορά που θα βάλετε την ειλικρίνεια πάνω από όλα, οι πιθανότητες είναι ότι δεν θα τον χάσετε ποτέ.

Πείτε “ναι” σε συμβόλαια/συμφωνητικά

Μερικοί πελάτες νιώθουν εμπιστοσύνη, όταν τα πάντα είναι γραπτά. Εάν έχετε ένα στούντιο ηχογραφήσεων και ο πελάτης σας φέρει ένα συμφωνητικό 4 σελίδων για μία απλή ηχογράφηση για το τηλεφωνικό του κέντρο, πείτε απλά “ναι” και κάνετε τη δουλειά σας όσο καλύτερα μπορείτε.

Άλλωστε, όταν είστε ειλικρινείς, όταν ο λόγος σας είναι συμβόλαιο και όταν είστε οπλισμένοι με υπομονή, κανένα συμφωνητικό δεν μπορεί να σας ταράξει.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X