Η λύση εκ των έσω!

Ξεκλειδώστε ξανά την επιχειρηματική σας έμπνευση!
Έχει συμβεί σε κάθε επιχειρηματία, ακόμα και στους μύθους του επιχειρείν. Κάποια στιγμή τα νούμερα δεν είναι τα αναμενόμενα. Το τρίμηνο είναι κάτω. Οι πωλήσεις έχουν πάρει την κάτω βόλτα και τα καλάθια στο e-shop λιγοστά. Η επιχείρηση είναι σε φάση κρίσης, και μαζί της ο ιδρυτής της.
Πώς μπορείτε να ανεβάσετε ψυχολογία σε τέτοιες συνθήκες; Δεν είναι εύκολο! Οι συνηθισμένες λύσεις που σας προτείνουν φίλοι, αλλά και ψυχολόγοι, είναι να αποστασιοποιηθείτε, να κάνετε κάτι που σας ευχαριστεί, να ακούσετε μουσική (το ρέκβιεμ του Μότσαρτ παρακαλώ), να κάνετε ένα ταξίδι στη φύση (αφήστε με εμένα, εδώ στα θυμαράκια), κλπ.
Δεν είναι τόσο απλό να νιώσετε καλύτερα, γιατί η επιχείρησή σας μοιάζει με ένα τεράστιο, αόρατο τατουάζ που μόνο εσείς μπορείτε να δείτε, και που ποτέ δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Η λύση; Ανεβάστε ψυχολογία για την επιχείρηση, μέσω της επιχείρησης. Δείτε πώς στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Πηγαίνετε στην αρχή του μίτου
Οι καθημερινές απαιτήσεις της επιχειρηματικής ζωής συχνά συνθλίβουν αυτό που σας ενέπνευσε αρχικά. Κάπου όμως, μέσα σε ένα συρτάρι του μυαλού σας, υπάρχει ακόμη το γιατί ξεκινήσατε. Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, και ιδίως όταν δυσκολεύουν πολύ, go back to basics. το προϊόν, την υπηρεσία, την ίδια την ουσία του έργου σας.
Αν δημιουργείτε λογισμικό, γράψτε ένα μικρό κώδικα. Αν έχετε αλυσίδα φούρνων, επιστρέψτε στο ζύμωμα. Το να επιστρέψετε εκεί από όπου ξεκίνησαν όλα, μπορεί να σας προσφέρει απροσδόκητη γαλήνη και αίσθημα σκοπού, και είναι σαφώς καλύτερο από ένα τριήμερο (ίσως το χιλιοστό) στη Μύκονο με την πανσέληνο μαζί.
Επανασυνδεθείτε με έναν πελάτη
Πίσω από τα φύλλα Excel και τις προβλέψεις κρύβονται άνθρωποι. Σας προτείνω να διαλέξετε έναν πελάτη. Το κριτήριο δεν έχει σημασία, μπορεί να είναι κάποιος που εξυπηρετήσατε ή βοηθήσατε ή μπορεί να είναι κάποιος από τους πρώτους σας πελάτες, πολύ πριν το πελατολόγιό σας διευρυνθεί τόσο πολύ που τα ονόματα έγιναν αριθμοί.
Επικοινωνήστε μαζί του, ακούστε τι έχει να σας πει και δείτε την επιχείρησή σας μέσα από τα δικά του μάτια. Είναι πολύ πιθανό να νιώσετε καλύτερα και να ξαναβρείτε την προοπτική σας. Δεν παλεύετε απλώς για την επιβίωση, αλλά δημιουργείτε κάτι πολύτιμο για αληθινές ζωές.
Κάντε απολογισμό και των επιτυχιών
Όταν μια επιχείρηση δυσκολεύεται, είναι φυσικό οι ιδιοκτήτες να επικεντρώνονται σε ό,τι δεν λειτουργεί. Σας φταίνε τα πάντα. Από το Wi-Fi που κολλάει, και τον εκτυπωτή που μασάει τα φύλλα, μέχρι το μπονζάι που σας πήρε δώρο η κόρη σας και σας φαίνεται στραβό.
Όμως, ακόμα και μέσα στη μεγαλύτερη κρίση, υπάρχει ένα αόρατο βιβλίο νικών:
συμφωνίες που κλείστηκαν, προβλήματα που λύθηκαν, ζωές που επηρεάστηκαν. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να καταγράψετε όλες τις επιτυχίες σας. Δεν είναι ούτε μικρές, ούτε λιγοστές. Εάν ανατρέξετε στην ανάβαση προς την επιτυχία, θα ανέβει και η ψυχολογία σας.
Είναι μία φάση
Το πιο δύσκολο στις δύσκολες ημέρες του επιχειρείν είναι ότι φαίνεται να κρατούν για πάντα. Η μέρα που οι πωλήσεις έχουν πέσει δραματικά δεν τελειώνει ποτέ, και το μέλλον δείχνει ακόμη πιο ζοφερό. Είναι μια φάση όμως, και έτσι πρέπει να τη δείτε. Κάθε σπουδαία επιχείρηση, κάθε εμβληματικός επιχειρηματίας, πέρασε από μια “σκοτεινή εποχή”, ένα κεφάλαιο γεμάτο αμφιβολίες, εμπόδια και εξάντληση. Για του λόγου το αληθές, διαβάστε τα απομνημονεύματα του Steve Jobs ή του Elon Musk.
Δείτε λοιπόν την περίοδο των ισχνών αγελάδων, σαν ένα απλό κεφάλαιο από τα εκατοντάδες του βιβλίου με θέμα την επιχείρησή σας. Όταν δείτε τις δυσκολίες σαν μέρος μιας μεγαλύτερης αφήγησης, παύουν να μοιάζουν με αδιέξοδα και γίνονται ανατροπές σε μια σπουδαία ιστορία.
Ταξιδέψτε στο μέλλον
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση στο παρόν μοιάζουν λιγότερο συντριπτικές εάν τις δείτε μέσα από το πρίσμα του μέλλοντος και της παρακαταθήκης. Που υποθέτετε ότι θα είσαστε σε 20 χρόνια; Ίσως, σε ένα θεσμικό ρόλο στον ίδιο σας τον κλάδο, κάτι που πάντα θέλατε να κάνετε; (ή ίσως σε ένα σκάφος με Pina Colada στο χέρι και Havaianas στα πόδια, ο καθένας μας είναι διαφορετικός).
Το να βλέπετε τη διαδρομή σας σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου δημιουργεί συναισθηματική απόσταση από τις πιεστικές ανησυχίες του “τώρα” και ταυτόχρονα φωτίζει τον βαθύτερο και ουσιαστικό σκοπό του ταξιδιού σας. Σας βοηθά να αντιληφθείτε ότι οι δυσκολίες του σήμερα δεν είναι το τέλος της πορείας, αλλά απλώς μια στροφή στον δρόμο. Και τις περισσότερες φορές, είναι οι στροφές που κάνουν τα ταξίδια όμορφα!
2 Comments
Απίστευτες αλήθειες σε αυτό το άρθρο. Ωραίες ιδέες για επίλυση αυτών των δύσκολων στιγμών που όλοι μπορεί να περάσουμε… Είσαι αρχηγός.
Ευχαριστώ πολύ Θοδωρή!