Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Πωλήσεις
![Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Πωλήσεις. Η σχέση είναι άμεση.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2022/04/csr-2022.jpg)
Η σχέση είναι άμεση.
Μπορείτε να φανταστείτε το επιχειρείν, χωρίς ενέργειες και δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης; Δύσκολο έως αδύνατον. Στις μέρες μας, 80% και πλέον των 250 μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου εκδίδουν ετήσιες εκθέσεις σχετικά με τις προσπάθειές τους για αειφορία και προστασία του περιβάλλοντος.
Ο Howard Bowen, Αμερικανός οικονομολόγος και καθηγητής, που πιστώθηκε με την επινόηση του όρου CSR (Corporate Social Responsibility – Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη) το 1953, με το βιβλίο του ορόσημο “Social Responsibilities of the Businessman” θα ήταν περήφανος το 2022.
Ωστόσο, αυτό που θα έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στον Bowen σήμερα αλλά και σε κάθε οικονομολόγο του χθες, δεν είναι μόνο η έκταση και διασπορά των Ενεργειών Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά και η άμεση σύνδεσή τους πλέον με τις πωλήσεις. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια
Ο πιο γρήγορος τρόπος για να φτάσεις στην αλήθεια είναι μέσω των αριθμών. Ας δούμε κάποιους από αυτούς, σύμφωνα με στοιχεία από το έγκυρο Forbes:
- 70% των καταναλωτών πιστεύουν ότι είναι σημαντικό τα brands να παίρνουν δημόσια θέσεις σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.
- 55% των ερωτηθέντων σε παγκόσμια έρευνα δήλωσε ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες που έχουν δεσμευτεί για θετικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
- 56% των συμμετεχόντων σε έρευνα δήλωσε ότι οι κοινωνικές αξίες ενός brand αποτελούν ένα από τα κορυφαία κριτήρια επιλογής.
- Τέλος, η κοινωνική ευθύνη οδηγεί ακόμη και στη διατήρηση των εργαζομένων. Το 75% των εργαζομένων που συμμετέχουν σε προγράμματα εταιρικής προσφοράς τείνουν να μένουν στην εταιρεία περισσότερο.
Δεν υπάρχει “πολύ μικρή” επιχείρηση
Ίσως κάποιοι επιχειρηματίες, ιδιαίτερα μικρομεσαίοι, να θεωρούν ότι είναι “πολύ μικροί για κάτι τόσο μεγάλο”, όσο, για παράδειγμα, η προστασία του περιβάλλοντος. Λάθος! Σε θέματα που στο τέλος της ημέρας αφορούν τον καθένα από εμάς σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και τις επόμενες γενιές, κανείς δεν είναι πολύ μικρός.
Στην πραγματικότητα, οι πελάτες σας θα δουν με ακόμη πιο θετικό μάτι τις δικές σας δράσεις κοινωνικής ευθύνης από ό,τι αυτές μίας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας. Οι κοινωνικές ενέργειες από έναν “μεγάλο παίκτη”, είναι, κατά κάποιο τρόπο αναμενόμενες.
Τι πρέπει να προσέξετε
Ζούμε σε μία εποχή όπου, περισσότερο από ποτέ, ο καταναλωτής είναι “βασιλιάς, κριτής και δικαστής”. Οι ενέργειες και δράσεις Κοινωνικής Ευθύνης στις οποίες θα προβείτε, πρέπει να ικανοποιούν κάποια βασικά κριτήρια. Δείτε τα δύο σημαντικότερα.
Ειλικρίνεια
Δεν μπορεί να “κόπτεστε” για το περιβάλλον και το φουγάρο της επιχείρησής σας να βγάζει μαύρο καπνό. Παρομοίως, δεν είναι λογικό για μια φίρμα αθλητικών ειδών να υπερασπίζεται τα δικαιώματα του ανθρώπου, ενώ στα εργοστάσια όπου φτιάχνονται τα αθλητικά της υποδήματα, γυναίκες εργάτριες γυαλίζουν τις σόλες των παπουτσιών με τα χέρια τους.
Η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σημαίνει πίστη στον συγκεκριμένο σκοπό και αναδιάρθρωση της εταιρείας από την “κορυφή μέχρι την αποθήκη” για να υπηρετηθούν οι κοινωνικές αξίες. Ανακυκλώνετε; Έχετε λαμπτήρες led στα γραφεία σας; Συντηρείτε τα θερμαντικά σας σώματα; Διαθέτετε περιβαλλοντικό ISO; Κάνετε διανομή αλληλογραφίας από διανομέα με ποδήλατο; Ποιο είναι το ανθρακικό σας αποτύπωμα; Και πολλές ακόμη ερωτήσεις, στις οποίες πρέπει να δώσετε πραγματικές απαντήσεις.
Διαφάνεια
Αστοχίες του παρελθόντος έχουν οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές σε μία στάση δυσπιστίας απέναντι σε επιχειρήσεις και τις δράσεις τους για έναν κοινωνικό σκοπό. Αυτό φαίνεται ότι σταδιακά αλλάζει, καθώς, παγκοσμίως, οι επιχειρήσεις γίνονται πιο “διάφανες”. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Δεν αρκεί να έχετε μία ενότητα στο site σας που να περιγράφει τη δέσμευσή σας σε ενέργειες κοινωνικής δράσης ή ένα footer στο email σας που να παρακαλεί να “μην τυπωθεί” αυτό το ψηφιακό έγγραφο. Πρέπει να είστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να εξηγήσετε στους πελάτες σας ότι η Χ ενέργεια εξοικονόμησε Υ φιάλες πλαστικού ή ανακύκλωσε Ζ μπαταρίες ή τόσα δένδρα. Εξηγήστε λοιπόν τι κάνετε και κερδίστε πελάτες.
Υστερόγραφο
Διαβάστε τον ορισμό της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, σύμφωνα με την Πράσινο Βίβλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
“H Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) είναι η έννοια σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς προβληματισμούς στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, καθώς αντιλαμβάνονται ότι η υπεύθυνη συμπεριφορά οδηγεί στην αειφόρο επιχειρηματική επιτυχία”.