MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Ένα άρθρο για καλό σκοπό.

Author Θέμης Σαρανταένας at 7 Νοεμβρίου 2022
Γνωρίστε το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού.

Γνωρίστε το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού.

Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Ας δούμε λοιπόν έναν αριθμό που κανείς επιχειρηματίας της τρίτης δεκαετίας του δεύτερου αιώνα ύπαρξης εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (όρος που επινοήθηκε από τον Αμερικανό οικονομολόγο και καθηγητή Howard Bowen το 1953) δεν πρέπει να αγνοεί.

86% των millennials (γεννηθέντες από το 1981 έως το 1996) πιστεύει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να κρίνονται με κριτήρια που πηγαίνουν πολύ πέρα από την οικονομική τους υγεία, και συγκεκριμένα κριτήρια που αφορούν το οικολογικό και περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Γνωρίστε το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού.

Σε αυτό ακριβώς το αποτύπωμα εντάσσεται και το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Δεν είναι social media, είναι social

Το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού είναι γνωστό και ως social μάρκετινγκ. Σας ζητώ να μην το συγχέετε με το social media μάρκετινγκ, το οποίο υποθέτω ότι (ειδικά εάν διαβάζετε τα άρθρα ή ακούτε τα podcast μου) γνωρίζετε πλέον σαν την παλάμη σας – αν και πολλές φορές το social μάρκετινγκ χρησιμοποιεί τα social media.

Η μία πρόταση που αρκεί να θυμάστε είναι ότι το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού έχει ως πρωταρχικό στόχο την επίτευξη του κοινού καλού. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της δημόσιας υγείας, το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού της επιχείρησης θα προάγει τη γενική υγεία και θα ευαισθητοποιεί και θα προκαλεί αλλαγές στη συμπεριφορά τόσο των εργαζομένων, όσο και των πελατών.

Σκεφθείτε δηλαδή το δικό σας “απολαύστε υπεύθυνα”.

Greenwashing – τι ΔΕΝ είναι το μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού

Έχετε ακούσει το greenwashing; Πρόκειται για έναν όρο που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1986 από τον Αμερικανό περιβαλλοντολόγο Jay Westerveld. Ο ερευνητής επινόησε τον όρο, περιγράφοντας μία πρακτική ενός παραλιακού θέρετρου στο νησί Σαμόα του νοτίου Ειρηνικού που προσέφερε επαναχρησιμοποιούμενες πετσέτες στους πελάτες του με σκοπό να βοηθήσει το περιβάλλον.

Την ίδια στιγμή όμως, το θέρετρο συνεχώς επεκτείνετο, καταλαμβάνοντας όλο και μεγαλύτερη έκταση παρθένας γης! Ο όρος πλέον στις μέρες μας σημαίνει τεχνικές εξαπάτησης του καταναλωτή, παρουσιάζοντας προϊόντα ή υπηρεσίες ως πιο βιώσιμες ή υγιεινές από αυτό που πραγματικά είναι. Αυτό είναι λοιπόν το greenwashing, που στα ελληνικά θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε “πράσινο ξέπλυμα”. Μην το επιχειρήσετε ποτέ, τόσο για επιχειρηματικούς όσο και για ηθικούς λόγους.

Πώς να ξεκινήσετε

Αποφασίσατε να εμπλακείτε ενεργά σε μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού; Συγχαρητήρια! Όμως, είναι τόσα πολλά αυτά που μπορείτε να κάνετε και πιθανόν να μην γνωρίζετε από πού να αρχίσετε. Σας συστήνω να μελετήσετε τους 17 στόχους του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη (μπορείτε να τους βρείτε στα site του OHE) και να δείτε τι σας ταιριάζει και τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε.

Οι στόχοι ξεκινούν από τη μηδενική φτώχεια και πείνα και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ποιοτική εκπαίδευση, ισότητα των φύλων, δράσεις για το κλίμα, αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη, βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή και αρκετά ακόμη.

Εμπνεύστε όλη την εταιρεία

Όλοι κρύβουμε το καλό μέσα μας. Εάν αποφασίσετε να ξεκινήσετε μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού, εμπνεύστε και εμπλέξτε όλη την εταιρεία. Ζητήστε τη γνώμη των ανθρώπων σας, μοιραστείτε τους 17 στόχους του ΟΗΕ μαζί τους, δημιουργήστε ανώνυμα (ή επώνυμα) ερωτηματολόγια και λειτουργήστε σαν μία ομάδα.

Θα εκπλαγείτε όχι μόνο από το πόσο θα συνεισφέρετε πραγματικά στο κοινό καλό, αλλά και από το πώς θα βελτιώσετε τα εταιρικά σας αποτελέσματα.

Επιλέξτε δράσεις

Υπάρχει ένα όριο στα πάντα. Κανείς δεν πρόκειται να ζητήσει από εσάς προσωπικά και την εταιρεία σας να προάγετε και να αναδείξετε όλα όσα αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη. Επιλέξτε λίγους τομείς, κατά προτίμηση αυτούς στους οποίους έχετε ήδη γνώσεις και επικεντρώστε τις προσπάθειές σας εκεί.

Εάν για παράδειγμα η εταιρεία σας έχει έδρα σε νησί ή κοντά στη θάλασσα, υπάρχουν πάρα πολλές δράσεις μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού για τη ζωή στο νερό τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε.

Μην φοβάστε την αλήθεια

Στη διαδρομή προς ένα καλύτερο κόσμο, ίσως παρατηρήσετε ότι η εταιρεία σας έχει ακόμη αρκετά χιλιόμετρα να κάνει. Μπορεί, για παράδειγμα, η μικρή αλυσίδα εστίασης που διατηρείτε να έχει μεν ποτήρια από ανακυκλωμένο πλαστικό, αλλά σε ένα ποσοστό, ας πούμε, 50%. Μην φοβάστε και μην κρυφθείτε!

Ευθαρσώς δηλώστε ότι έχετε ακόμη αρκετή δουλειά να κάνετε, αλλά ότι στο τέλος θα τα καταφέρετε.

Απολαύστε το

Τέλος, όταν κάνετε μάρκετινγκ κοινωνικού σκοπού, είναι σίγουρο ότι με κάθε σας ενέργεια θα νιώσετε πιο πλήρεις σας άνθρωποι και σαν επιχειρηματίες. Απολαύστε τη διαδικασία και διοχετεύστε το πάθος, το δικό σας και των ανθρώπων σας σε αυτή. Θυμηθείτε ότι όσο πιο πολύ μειώνετε το αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας σας, τόσο πιο πολύ μεγαλώνετε τη χαρά σας για κάτι που θα κάνει τη ζωή των επόμενων γενεών καλύτερη!

Καλή επιτυχία!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X