Είστε CEO; Βγάλτε όμως και καμιά φωτοτυπία.
![Εκτός από “στρατηγοί” πρέπει να είστε και “στρατιώτες”.](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2024/09/CeoPhotocopies.jpg)
Εκτός από “στρατηγοί” πρέπει να είστε και “στρατιώτες”.
Αν είστε επιχειρηματίας, φιλόδοξος startupper, CEO, γενικός διευθυντής κλπ, ίσως ο τίτλος του άρθρου μου να σας ξένισε. “Αν είναι να βγάζουμε εμείς τις φωτοτυπίες, γιατί πληρώνουμε βοηθούς και γραμματείς;” Πρώτα από όλα μην εκνευρίζεστε. Δεν σας ζήτησα να πιάσετε τη σφουγγαρίστρα! (αν και τώρα που το σκέφτομαι…)
Αυτό που θέλω να σας δείξω με το παραπάνω σχήμα λόγου είναι ότι ασχέτως του πόσο φτασμένος είστε, πόσα χρόνια πείρας έχετε, πόσες προαγωγές έχετε πάρει και πόσα ψηφία έχει ο μισθός σας, το να έχετε ενεργή συμμετοχή σε όλες τις εργασίες της επιχείρησης, και να μην είστε κλεισμένος στο γωνιακό σας γραφείο παρέα με το μπονζάι σας, θα κάνει καλό και σε εσάς και στην εταιρεία. Δείτε πώς εξηγείται αυτό το win-win στο άρθρο μου που ακολουθεί.
1. Καλύτερη κατανόηση των καθημερινών λειτουργιών
Σίγουρα δεν μπορείτε να είστε όλη την ημέρα πάνω από το κεφάλι του Operations Manager ή του R&D. Το πιθανότερο είναι ότι θα τους εκνευρίσετε κιόλας. Όμως το να καταλαβαίνετε τη γενική λειτουργία του κάθε τμήματος θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μία βαθύτερη κατανόηση των καθημερινών λειτουργιών της εταιρείας.
Αυτή η εμπειρία από πρώτο χέρι θα σας επιτρέψει να δείτε πού υπάρχει αναποτελεσματικότητα, να κατανοήσετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποί σας και να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση.
2. Βελτιωμένο ηθικό και σεβασμός των εργαζομένων
Ένας Διευθύνων Σύμβουλος που είναι πρόθυμος να εργαστεί δίπλα στους υπαλλήλους του επιδεικνύει ταπεινότητα και ισχυρή εργασιακή ηθική. Αυτό μπορεί να τονώσει σημαντικά το ηθικό των εργαζομένων, καθώς αισθάνονται ότι ο ηγέτης τους ενδιαφέρεται πραγματικά και κατανοεί τους ρόλους τους.
Προωθεί επίσης μια κουλτούρα αμοιβαίου σεβασμού, όπου, αν εσείς κάνετε ένα παραπάνω μίλι, οι άνθρωποί σας είναι πολύ πιο πιθανό να το κάνουν και αυτοί, βλέποντας ότι οι προσπάθειές τους αναγνωρίζονται και εκτιμώνται από την ανώτατη ηγεσία.
3. Ισχυρότερη επικοινωνία και συνεργασία
Πώς τον λένε άραγε εκείνο τον δραστήριο νεαρό στο procurement; Τιμόθεο; Κώστα; Τιμόθεο Κώνστα; Η ενασχόλησή σας με κάθε τμήμα, θα σας δώσει την ευκαιρία να επικοινωνήσετε απευθείας με τους εργαζόμενους σε όλα τα επίπεδα, ενισχύοντας ένα πιο ανοιχτό και συνεργατικό περιβάλλον. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη ανταλλαγή ιδεών, καινοτόμες λύσεις και μια πιο δεμένη συνολικά ομάδα.
4. Καλύτερες λήψεις αποφάσεων
Εάν έχετε περάσει τους τελευταίους 12 μήνες μεταξύ του γραφείου σας και της αίθουσας συνεδριάσεων (όπου κανένας δεν μιλάει πολύ), πόσο καλές, θεωρείτε, ότι θα είναι οι αποφάσεις που θα πάρετε; Συμμετέχοντας ως “στρατιώτης” στις εργασίες κάθε τμήματος, θα πάρετε αυτό που όλοι ψάχνουν και δύσκολα βρίσκουν: μία 360 θεώρηση των πραγμάτων, η οποία θα οδηγήσει σε πιο ρεαλιστική και αποτελεσματική λήψη αποφάσεων.
5. Διοικείν δια του παραδείγματος
Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι που ασχολούνται με εργασίες κάτω από το “C Level” αποτελούν ισχυρό παράδειγμα για τους υπαλλήλους τους. Δείχνουν ότι κανένα έργο δεν είναι πολύ μικρό ή ασήμαντο και ότι κάθε ρόλος μέσα στην εταιρεία εκτιμάται. Αυτό το είδος ηγεσίας, όπου διοικείτε δια του παραδείγματος, θα εμπνεύσει τους ανθρώπους σας και θα τους κάνει να επιδιώξουν το ίδιο επίπεδο αφοσίωσης και δέσμευσης που επιδεικνύετε και εσείς.
6. Καλύτερη διαχείριση κρίσεων
Σε περιόδους κρίσης, ένας Διευθύνων Σύμβουλος που κατανοεί τις περιπλοκές των λειτουργιών της εταιρείας είναι καλύτερα εξοπλισμένος για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Η εμπειρία που αποκομίζετε, ασχολούμενος με κάθε τμήμα, θα σας δώσει γνώσεις για τη λήψη γρήγορων αποφάσεων και την αποτελεσματική εφαρμογή λύσεων. Εάν κάνετε τον γύρο των τμημάτων συχνά, δύσκολα θα πείτε “και τώρα τι κάνουμε;” σε περίοδο κρίσης.
7. Αυξημένη καινοτομία
Οι καλύτερες ιδέες έρχονται πολλές φορές από εκείνους που δεν περιμένεις. Όταν εμπλέκεστε με τις εργασίες κάθε τμήματος, θα πάρετε από τους ανθρώπους σας νέες προοπτικές, που μπορούν να οδηγήσουν σε καινοτόμες σκέψεις. Η καλύτερη ιδέα μάρκετινγκ ίσως έρθει τελικά από την κουβέντα που θα κάνετε με την γραμματέα της εταιρείας, την ώρα που βγάζετε φωτοτυπίες!