MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Αντιμετωπίστε την επόμενή σας κρίση

Author Θέμης Σαρανταένας at 12 Φεβρουαρίου 2025
Τεχνικές διαχείρισης κρίσης για την επιβίωση της επιχείρησης.

Τεχνικές διαχείρισης κρίσης για την επιβίωση της επιχείρησης.
Ο επιχειρηματίας που δεν έχει περάσει ποτέ την παραμικρή κρίση στην επιχείρησή του να σηκώσει το χέρι του.

(περιμένοντας…)
(περιμένοντας…)
(περιμένοντας…)

Επειδή όλα τα χέρια έμειναν κατεβασμένα, όπως άλλωστε είναι το αναμενόμενο, και επειδή δεν υπάρχει λόγος να περιμένω κάτι που δεν θα γίνει ποτέ, περνάω κατευθείαν στο θέμα αυτού του άρθρου μου, που αφορά τις τεχνικές διαχείρισης κρίσης στην επιχείρηση. Διαβάστε το, κρατήστε σημειώσεις, και, το κυριότερο, εφαρμόστε τις όταν (και όχι “αν”) έρθει η απευκταία ώρα της κρίσης.

Τεχνικές διαχείρισης κρίσης για την επιβίωση της επιχείρησης.

Τύποι κρίσεων
Πρώτα από όλα, να σημειώσουμε ότι καμία κρίση δεν είναι ίδια με μία άλλη. Μια πανδημία, που είναι η απόλυτη κρίση για ένα γυμναστήριο, μπορεί να είναι ευλογία για μία εταιρεία που κατασκευάζει μάσκες. Ωστόσο, υπάρχουν, γενικά μιλώντας, διαφορετικοί τύποι κρίσεων που ενδέχεται ή όχι να σας αγγίξουν. Ας τους δούμε:

  • Τεχνολογικές κρίσεις. Η, κάποτε κολοσσιαία, Kodak ποτέ δεν πίστεψε ότι το φιλμ απειλείτο από την τεχνολογία. Όταν το αντιλήφθηκε, ήταν πολύ αργά για να ανεβεί στο τρένο της ψηφιακής φωτογραφίας, με αποτέλεσμα τη χρεωκοπία.
  • Φυσικές καταστροφές. Δυστυχώς, το είδος της πιο διαδεδομένης κρίσης στον ελληνικό πρωτογενή τομέα.
  • Πρόοδος του ανταγωνισμού. Δείτε τι γίνεται στον χώρο της ΑΙ, και πώς, για πρώτη φορά σε 20 και πλέον χρόνια, τα μπατζάκια της Google έχουν πάρει φωτιά, καθώς το δικό της προϊόν ΑΙ υστερεί έναντι του ανταγωνισμού. Έτερο κλασικό παράδειγμα: Nokia.
  • Οικονομικές κρίσεις. Μία λάθος στρατηγική απόφαση, η είσοδος σε μία άγνωστη αγορά με αποτέλεσμα ζημιές, μη συνετή διαχείριση των κεφαλαίων και ξαφνικά αρχίζουν οι απολύσεις. Ένα από τα χειρότερα είδη κρίσης, καθώς υποσκάπτει το ηθικό.
  • Κρίσεις ηγεσίας. Και μετά τον Steve Jobs, ποιος; Το 1985 εκπαραθυρώθηκε από την Apple, και η επιχείρηση πήρε την κάτω βόλτα. Επέστρεψε “καβάλα στο άλογο” το 1997.

Πώς θα αντιμετωπίσετε την επόμενη κρίση
Διαβάστε τις παρακάτω 5 συμβουλές μου.

#01. Ηγεσία
Στις κρίσεις, ο ηγέτης δεν κρύβεται στο bunker, αλλά είναι πάντοτε στην πρώτη γραμμή. Να θυμάστε ότι όταν δεν υπάρχει ηγεσία κατά τη διάρκεια της κρίσης, δεν υπάρχει επικοινωνία, και δεν υπάρχει δράση. Τι παίρνει τη θέση τους; Στις περισσότερες περιπτώσεις, το χάος.

Αυτό σημαίνει ότι εσείς, ως ηγέτης, πρέπει να παραμείνετε ψύχραιμοι και συγκεντρωμένοι ακόμα και σε συνθήκες ακραίου άγχους. Να θυμάστε ότι οι φωνές, τα νεύρα, οι κατσάδες δεν θα εκτονώσουν την κατάσταση, αλλά θα κάνουν ακριβώς το αντίθετο, αυξάνοντας τις ενδοεταιρικές συγκρούσεις.

#02. Διαφάνεια
Κρίση, στις περισσότερες περιπτώσεις, ειδικά εάν ηγείστε μίας μεγάλης εταιρείας, σημαίνει κακή δημοσιότητα και προβολή στα media την οποία δεν επιθυμείτε. Εάν τα media είναι κλαδικά, ίσως να είναι πιο επιεική μαζί σας (αν και πάλι, η φήμη σας θα κλονιστεί). Εάν όμως τα απόνερα της κρίσης φέρουν στην πόρτα σας τα mainstream ΜΜΕ, τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ο καλύτερος τρόπος για να οδηγήσετε ξανά το καράβι σε ασφαλή νερά είναι η διαφάνεια. Μην κρύψετε κάτι, ούτε να αφήσετε να εννοηθεί ότι κρύβετε κάτι. Εάν χρειαστεί να οργανώσετε συνέντευξη τύπου, κάνετέ το από την πρώτη κιόλας μέρας της κρίσης. Δείξτε σε όλους ότι δεν έχετε κρυφή ατζέντα και, γρήγορα, θα έχετε έναν λιγότερο πονοκέφαλο στη διαχείριση της κρίσης.

#03. Σχεδίαση
Εάν περιμένετε την ημέρα της κρίσης για να αποφασίσετε τι πρέπει να κάνετε, ίσως να είναι πολύ αργά. Δημιουργήστε από τώρα ένα σχέδιο αντιμετώπισης κρίσεων ξεκινώντας από μία πιθανή λίστα από κρίσεις που μπορεί να επηρεάσουν ειδικά τη δική σας εταιρεία.

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι το αντικείμενό σας είναι τα έτοιμα γεύματα και ότι, για κακή σας τύχη, ο ΕΦΕΤ προχώρησε στην ανάκληση της επιτυχημένης σεφταλιάς σας λόγω σαλμονέλας (μπορεί να συμβεί σε κάθε επιχείρηση, ακόμη και στην πιο σχολαστική). Τι θα κάνετε; Θα προσπαθήσετε να γράψετε το Δελτίο Τύπου την ημέρα της ανάκλησης; Σχεδιάστε τα πάντα, στο μέτρο του δυνατού, από νωρίς.

#04. Ομάδα
Για να αντιμετωπιστεί μία κρίση, σπάνια είναι αρκετό ένα άτομο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, χρειάζεται μία ομάδα, από διαφορετικά τμήματα της επιχείρησης. Συνήθως, το HR, το marketing και οι δημόσιες σχέσεις θα σας δώσουν την πρώτη γραμμή ατόμων που χρειάζεστε. Από εκεί και πέρα, εάν έχετε διακρίνει ικανότητα επίλυσης κρίσεων και σε άλλα στελέχη της εταιρείας σας, φέρτε τους στο τραπέζι.

Επιπλέον, είναι πολύ πιθανόν να χρειαστείτε εξωτερική βοήθεια. Βεβαιωθείτε ότι ο δικηγόρος της επιχείρησής σας δεν ανταποκρίνεται στον ρόλο του μόνο στους τύπους, αλλά είναι καταρτισμένος και ικανός για να συνδράμει στο task force. Επιπλέον, στην αρχή μίας κρίσης, φέρετε σε επαφή αμέσως τους δικούς σας ανθρώπους με τους εξωτερικούς συνεργάτες.

#05. Εκπαίδευση
Κάποιοι μπορεί να θεωρούν την εκπαίδευση μίας ομάδας διαχείρισης κρίσεων χαμένο χρόνο – περίπου σαν το δίλεπτο στα αεροπορικά ταξίδια, όπου οι αεροσυνοδοί εξηγούν πώς πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου και τι να κάνετε σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης. Όμως, όταν συμβεί το ανεπιθύμητο γεγονός θα έχετε χαρεί πάρα πολύ για το ότι αφιερώσατε χρόνο στην εκπαίδευση των ανθρώπων σας.

Τέλος, εάν η επιχείρησή σας ανήκει σε έναν τομέα όπου το ρίσκο είναι συνεχές, υψηλό και απρόβλεπτο, ίσως είναι καλή ιδέα να προσκαλέσετε έναν ειδικό σύμβουλο στη διαχείριση κρίσεων, για να μιλήσει με εσάς και την ομάδα σας, και να σας προετοιμάσει κατάλληλα, προτού συμβεί το οτιδήποτε.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X