MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Θέστε με επιτυχία τους στόχους μάρκετινγκ της επιχείρησής σας για το 2013! SMART στόχοι

Author Θέμης Σαρανταένας at 21 Απριλίου 2013
Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ Έξυπνοι Στόχοι

Ο στόχος στο μάρκετιγκ είναι γενικά άχρηστος αν δεν είναι πραγματικός και ρεαλιστικός. Στη θεωρία του μάρκετινγκ και του μάνατζμεντ οι στόχοι, για να είναι αποτελεσματικοί και σωστά ορισμένοι, πρέπει να είναι ΕΞΥΠΝΟΙ δηλαδή SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-bound/ Συγκεκριμένοι, Μετρήσιμοι, Εφικτοί, Ρεαλιστικοί, Με χρονικό περιορισμό). Σ΄ αυτό το άρθρο θα βρείτε ένα πρότυπο οδηγό με τον οποίο θα μπορέσετε να θέσετε ετήσιους, τριμηνιαίους, μηνιαίους ακόμα και καθημερινούς στόχους μάρκετινγκ που θα είναι ρεαλιστικοί και μετρήσιμοι.

Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ Έξυπνοι Στόχοι
Πρώτη δημοσίευση: Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών www.eea.gr 24 Ιουλίου 2013

eea.gr Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ

Σ΄ αυτό το άρθρο θα βρείτε ένα πρότυπο οδηγό με τον οποίο θα μπορέσετε να θέσετε ετήσιους, τριμηνιαίους, μηνιαίους ακόμα και καθημερινούς στόχους μάρκετινγκ που θα είναι ρεαλιστικοί και μετρήσιμοι. Έτσι θα χτίσετε ένα πλάνο το οποίο θα σας δείξει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσετε σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ σας. Μην ξεχνάτε πως το ουσιαστικό μάρκετινγκ: εκείνο που θα σας φέρει τζίρο, βασίζεται αρχικά σε νούμερα και αναλύσεις και μετά σε δημιουργικές ιδέες.

Τα νούμερα είναι ο μόνος τρόπος για να δούμε ουσιαστικά τι ανάγκη έχουμε στην επιχείρησή μας, γι αυτό και είναι απαραίτητη η καταγραφή στατιστικών στοιχείων. Για να ξεκινήσουμε, κατεβάστε από εδώ, τον πρότυπο οδηγό σε excel τον οποίο θα αναλύσουμε μαζί βήμα-βήμα. Να σημειώσω εδώ πως το άρθρο είναι καθαρά εκπαιδευτικό, δείχνει την μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσει ένας επιχειρηματίας για να θέσει τους στόχους του και σε καμία περίπτωση δε θέτει συγκεκριμένους στόχους ή προτείνει στρατηγική με αποτελέσματα, καθώς κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και έχει συγκεκριμένες ανάγκες και ιδιαιτερότητες. Έτσι η εξατομικευμένη συμβουλευτική προσέγγιση ενός ειδικού ενδείκνυται.

Αρχικά, θα πρέπει να ορίσουμε ποιος είναι ο αποτελεσματικός στόχος. Ο στόχος είναι γενικά άχρηστος αν δεν είναι πραγματικός και ρεαλιστικός. Στη θεωρία του μάρκετινγκ και του μάνατζμεντ οι στόχοι, για να είναι αποτελεσματικοί και σωστά ορισμένοι, πρέπει να είναι ΕΞΥΠΝΟΙ δηλαδή SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-bound/ Συγκεκριμένοι, Μετρήσιμοι, Εφικτοί, Ρεαλιστικοί, Με χρονικό περιορισμό)

 

Ας το δούμε πιο αναλυτικά:

• Specific – Συγκεκριμένος : Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε τόσο πιο πετυχημένους στόχους θα θέσετε. Έχει διαφορά το “θέλω να βγάλω περισσότερα χρήματα” από το “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου” ή από το -ακόμα καλύτερο- “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου βρίσκοντας νέους πελάτες”.

• Measurable – Μετρήσιμος : Πρέπει να ποσοτικοποιήσετε το στόχο σας ώστε μετά να μπορείτε να αξιολογήσετε εάν τον πιάσατε ή όχι. Μην χρησιμοποιείτε λέξεις όπως “πολύ” περισσότερο” κλπ. Στο παράδειγμα μας “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου κατά 5% βρίσκοντας 10 νέους πελάτες”. Τα νούμερα προκύπτουν από μελέτη των στατιστικών σας στοιχείων, από το ποσό που θα δαπανήσετε στο μάρκετινγκ και από τις εξωτερικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που επικρατούν.

• Achievable – Εφικτός : το μυστικό είναι να δουλέψετε ένα στόχο που είναι μεν δύσκολος, αλλά εφικτός . Μην προσπαθήσετε να καταλάβετε τον κόσμο σε μια νύχτα – γιατί απλά δε θα συμβεί και θα απογοητευτείτε. Στο παράδειγμα μας, αν πείτε “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου κατά 50% βρίσκοντας νέους πελάτες”, είναι ουτοπικό για μια μικρή επιχείρηση με το budget που μπορεί να διαθέσει για την προώθησή της.

• Realistic – Ρεαλιστικός : να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας, να ξέρετε εσείς και η ομάδα σας για τι είστε ικανοί σε λογικά πλαίσια. Στο παράδειγμα μας, αν πείτε “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου κατά 50% βρίσκοντας 10.000 νέους πελάτες ” θα είστε εκτός πραγματικότητας!

• Timebound : Με χρονικό περιορισμό. Πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας μια προθεσμία. Έτσι θα ξέρετε μέχρι πότε πρέπει να τον έχετε πετύχει ώστε να αξιολογήσετε. Στο παράδειγμά μας: “θέλω να αυξήσω τον τζίρο μου κατά 5% βρίσκοντας 10 νέους πελάτες μέσα σε 3 μήνες”

Έτσι θα καταφέρετε να θέσετε σωστούς και αποτελεσματικούς στόχους. Τώρα ας δούμε πιο αναλυτικά το πρότυπο που κατεβάσατε για να χρησιμοποιήσετε πιο εύκολα αυτήν την τεχνική:

Βήμα 1: Συνοψίστε τον στόχο σας

Το πρώτο βήμα είναι να γράψετε μια περίληψη του στόχου σας. Συνήθως τους στόχους τους έχετε στο μυαλό σας. Όμως είναι πολύ σημαντικό να του καταγράψετε, ώστε να τους διαβάσετε και να τους αξιολογήσετε. Προτείνω να γράψετε τον στόχο στο πράσινο κουτί και στο λευκό να τον αναλύσετε με περισσότερα λόγια.

(Σημείωση: Μην ξεχάσετε να βάλετε το όνομα της εταιρείας και το λογότυπό σας!)

Βήμα 2: Κατηγοριοποίηστε τον στόχο σας

Συνήθως στις μικρές επιχειρήσεις τις περισσότερες φορές, οι αρχικοί στόχοι που μπορούν να τεθούν είναι: να μπει περισσότερος κόσμος στην επιχείρηση, αυτές οι επισκέψεις να μετατραπούν σε πωλήσεις και οι νέοι πελάτες να παραμείνουν πιστοί! Κατηγοριοποίηστε λοιπόν τον στόχο σας βάσει των παραπάνω στο κελί με την ένδειξη “Τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε;” (drop down menu)

Βήμα 3: Ορίστε συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχουςl

Τώρα, πρέπει να ποσοτικοποιήσετε τον στόχο σας! Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν από τους τρεις υπολογισμούς στη γραμμή 24. Τα αποτελέσματα κατ’ εκτίμηση.

Βήμα 4: Θέστε χρονικό περιορισμό

Εδώ θα ορίσετε μέχρι πότε θέλετε να υλοποιήσετε τον στόχο σας. Αυτό θα σας δείξει πόσο επιθετική πολιτική πρέπει να ακολουθήσετε στο μάρκετινγκ της επιχείρησής σας.

Βήμα 5: Δεσμευτείτε!

Είναι απαραίτητο να αφιερώσετε χρόνο για να λειτουργήσει το μάρκετινγκ στην επιχείρησή σας. Τίποτε δε λειτουργεί από μόνο του. Άρα στο βήμα αυτό θα ορίσετε πόσο χρόνο χρειάζεται, ή πόσο χρόνο θέλετε να διαθέσετε για να πετύχετε τον στόχο σας!

Βήμα 6: Ανάλυση Πιθανών Εμποδίων

Υπάρχουν πάντα πράγματα που μπορούν να σας σταματήσουν από την επίτευξη των στόχων σας; Σκεφτείτε και σχεδιάστε τρόπους για να τους τα αποτρέψετε!

Μην ξεχνάτε να έχετε αυτό το πρότυπο να σας καθοδηγεί σε κάθε καθορισμό στόχων για το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας!

Καλή επιτυχία!

Πρώτη δημοσίευση: Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών www.eea.gr 24 Ιουλίου 2013

Θέμης Σαρανταένας Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών Επαγγελματικοί Στόχοι

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

2 Comments

  1. Ο/Η Παναγιώτης λέει:
    19 Ιουνίου 2013 στις 17:05

    Θέμη ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!
    Μου άρεσε που γράφεις βήμα βήμα τι πρέπει να κάνουμε 🙂

    Απάντηση
  2. Ο/Η Maria λέει:
    31 Ιουλίου 2013 στις 14:14

    ναι όντως, πολύ καλό το βήμα βήμα που γράφετε, ευχαριστούμε πολύ

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X