10 τρόποι να αυξήσετε τις Χριστουγεννιάτικες Πωλήσεις σας!
![Χριστουγεννιάτικες Πωλήσεις Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2013/12/shopping-in-bath-christmas-offer-image-1020x395-1.png)
Βλέποντας τις συνθήκες τις αγοράς και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες των καταναλωτών, προδιαγράφεται μια λιτή περίοδος για τις Χριστουγεννιάτικες πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμα κι αν παραδοσιακά, τα Χριστούγεννα ήταν εποχή άνθησης πωλήσεων για την επιχείρησή σας. Διαβάστε 10 τεχνικές για να προσαρμόσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ σας και να αξιοποιήσετε στο έπακρο την εορταστική περίοδο 2013-2014!
Βλέποντας τις συνθήκες τις αγοράς και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες των καταναλωτών, προδιαγράφεται μια λιτή περίοδος για τις Χριστουγεννιάτικες πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμα κι αν παραδοσιακά, τα Χριστούγεννα ήταν εποχή άνθησης πωλήσεων για την επιχείρησή σας.
Ας δούμε 10 τεχνικές για να προσαρμόσετε τη στρατηγική του μάρκετινγκ της επιχείρησής σας και να αξιοποιήσετε στο έπακρο την εορταστική περίοδο 2013-2014:
1. Φτιάξτε ένα πλάνο τώρα! Μην καθυστερείτε να διαμορφώσετε μια στρατηγική. Άρα πάρτε χαρτί και μολύβι για να ετοιμάσετε ένα γραπτό πλάνο στόχων πωλήσεων και ενεργειών μάρκετινγκ!
2. Φροντίστε να έχετε απόθεμα (στοκ) στους κωδικούς που κινούνται περισσότερο. Βεβαιωθείτε ότι οι προμηθευτές σας γνωρίζουν τι ακριβώς χρειάζεστε και για πότε. Μην ξεχάσετε να διαπραγματευτείτε τους όρους και την τιμή, ειδικά αν μπορείτε να επωφεληθείτε από την έκπτωση του όγκου παραγγελίας.
3. Ενημερώστε την ιστοσελίδα σας! Μπείτε σε εορταστική διάθεση και αξιοποιείστε τις online αγορές μέσω αυτής. Ακόμα ενημερώστε την με λεπτομέρειες από εποχιακές προσφορές. Επισημάνετε ιδέες για δώρα και τονίστε την τελευταία ημερομηνία για τις Χριστουγεννιάτικες παραγγελίες. Δώστε εορταστικούς τίτλους και εικόνες και φτιάξτε την διάθεση των ηλεκτρονικών επισκεπτών σας.
4. Αυξήστε το προσωπικό σας εποχιακά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετό προσωπικό για να αντιμετωπίσετε την επιπλέον εισροή πελατών και παραγγελιών – δεν θα θέλετε οι πελάτες να φεύγουν από την επιχείρησή σας λόγω μεγάλης ουράς/καθυστέρησης, ή γιατί δεν μπορείτε να παραδώσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου.
5. Κάντε εύκολη την ζωή πελατών σας. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό βοηθώντας τους να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα! Προσφέρετέ τους ως δώρο συμβουλευτική υπηρεσία πάνω στο αντικείμενό σας για παράδειγμα, ή ρυθμίστε το ωράριο σας για τους πελάτες που ψωνίζουν μετά τη δουλειά!
6. Μην ξεχνάτε τον βασικό στόχο της επιχείρησης σας: τους πιστούς σας πελάτες. Ένα μικρό Χριστουγεννιάτικο δώρο είναι ένας καλός τρόπος για να ευχαριστήσετε τους πιστούς σας πελάτες υπενθυμίζοντάς τους την ύπαρξή σας. Ακόμα και με μια χριστουγεννιάτικη κάρτα μόνο μπορείτε να το πετύχετε αυτό. Ωστόσο, μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε λεπτομέρειες από τις εποχιακές προσφορές και προωθητικές σας ενέργειες.
7. Βελτιώστε το προφίλ της επιχείρησής σας. Ακουστείτε στην τοπική κοινωνία όπου δραστηριοποιήστε. Για παράδειγμα, συμμετέχετε στις Χριστουγεννιάτικες αγορές των Δήμων σας, πάρτε μέρος σε εποχιακές φιλανθρωπικές εκδηλώσεις ή προσφέρετε Χριστουγεννιάτικα δώρα σε φιλανθρωπικές κληρώσεις.
8. Διαφοροποιείστε τις προσφορές σας. Εξετάστε αν μια εποχιακή αλλαγή στα προϊοντα/ υπηρεσίες σας μπορεί να βελτιώσει τις πωλήσεις σας (ελαστικότητα/ανελαστικότητα ζήτησης). Για παράδειγμα, μπορείτε να συσκευάσετε κάποια από τα προϊόντα σας μαζί και να τα παρουσιάσετε σ’ ένα χριστουγεννιάτικο καλάθι. Αντίστοιχα μπορείτε να ετοιμάσετε εορταστικά πακέτα υπηρεσιών! Ακόμα, μπορεί μια συνηθισμένη υπηρεσία που προσφέρετε όπως πχ. ένα κούρεμα, ή μια περιποίηση κήπου ή ένα μάθημα οδήγησης , να προσαρμοστούν ως δώρα και να αγοραστούν σε μορφή κουπονιών!
9. Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες προσφορές για να προσελκύσετε πελάτες. Αν ανησυχείτε ότι οι πωλήσεις θα είναι εξαιρετικά χαμηλές την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, εξετάστε την εφαρμογή εκπτώσεων και ειδικών προσφορών για να προσελκύσετε περισσότερο κόσμο. Μην ξεχάσετε όμως να σχεδιάσετε σωστά την προσφορά, με στόχο, μέθοδο και σωστή επικοινωνία!
10. Σκεφτείτε το μέλλον. Μόλις τελειώσει η περίοδος των Χριστουγέννων δείτε τα αποτελέσματα σας σε πωλήσεις και τζίρο, έτσι ώστε να ξέρετε τι λειτούργησε και τι όχι, προκειμένου να προσαρμόσετε την στρατηγική σας για τους επόμενους μήνες καλύτερα.