MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο AIDA και κερδίστε νέους πελάτες!

Author Θέμης Σαρανταένας at 8 Ιουνίου 2013
aida-sales-funnel

Γνωρίστε τη μέθοδο AIDA, μια εύκολη και πολυδιάστατη μέθοδο που χρησιμοποιείται από το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις για να περνάτε τα μηνύματά σας με επιτυχία!

aida-sales-funnel

Πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό ELT News Τεύχος Απριλίου 2013

ELT News Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ

2η δημοσίευση Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών www.eea.gr 9 Σεπτεμβρίου 2013

eea.gr Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ

 

Πολλές φορές οι έννοιες του μάρκετινγκ και των πωλήσεων μπερδεύονται, καθώς και οι δύο συντελούν στην επιτυχημένη ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Αναγνωρίζοντας καλά τις έννοιές τους, ένας σύγχρονος επιχειρηματίας, μπορεί αν χρησιμοποιήσει το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις αναλόγως και να βγει ωφελημένος. Το μάρκετινγκ, καλύπτει τις δραστηριότητες που απαιτούνται για να βρει πελάτες και να κάνει γνωστό το προϊόν προς πώληση. Ακόμα, επικοινωνεί το μήνυμα του προϊόντος για να ετοιμάσει τον πελάτη να αγοράσει. Τέτοιες δραστηριότητες είναι η διαφήμιση, το προϊοντικό μάρκετινγκ, οι δημόσιες σχέσεις κ.α. Από την άλλη, οι πωλήσεις, είναι όλες οι δραστηριότητες που χρειάζονται για να κλείσει η πώληση. Συνήθως αυτές οι δραστηριότητες έχουν να κάνουν με την προσωπική επαφή και περιγράφονται ειδικότερα με τον όρο: προσωπικές πωλήσεις (personal selling) Ξεκάθαρα, το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις είναι αλληλένδετες έννοιες, και η μία υποστηρίξει την άλλη στη διαδικασία της πώλησης. Αν μια από τις δύο δεν ληφθεί σοβαρά υπόψη από τον επιχειρηματία, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία, μείωση πωλήσεων και κατ’ επέκταση μείωση τζίρου.

Το μάρκετινγκ λοιπόν, μπορεί να φέρει κόσμο στην επιχείρησή σας, το κατά πόσο όμως οι ενδιαφερόμενοι θα γίνουν πελάτες και θα αγοράσουν από εσάς είναι μια άλλη ιστορία και εξαρτάται αποκλειστικά από τον υπεύθυνο- συνήθως ιδιοκτήτη της επιχείρησης- που θα τους υποδεχτεί. Οι τεχνικές του στην προσέγγιση των πελατών και η ικανότητά του στις προσωπικές πωλήσεις είναι ο καθοριστικός παράγοντας. 

Οι προσωπικές πωλήσεις χρειάζονται χρόνο και υπομονή. Μην ξεχνάτε πως η διαφήμιση (μέρος του μάρκετινγκ) ενημερώνει αλλά δεν απαντάει σ’ όλες τις ερωτήσεις του πελάτη. Με την προσωπική επαφή και την προσωπική σας συνομιλία θα καταλάβετε πραγματικά ποιες είναι οι ανάγκες του. Έτσι υπάρχει ένα υψηλό ποσοστό εξατομίκευσης καθώς αυτός είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα ωθήσει ή θα απωθήσει τον πελάτη στο να σας επιλέξει. Βασικό ρόλο στις προσωπικές πωλήσεις διαδραματίζει η πρώτη εικόνα που θα εισπράξει ο πελάτης από εσάς. Η ρόλος της πρώτης εντύπωσης είναι πολύ σημαντικός καθώς συντελεί στην απόφαση της αγοράς. Το κύρος σας, το ενδιαφέρον σας, η προσέγγισή σας, η γνώση σας πάνω στα αντικείμενό σας καθώς και η αγάπη και το ενδιαφέρον για τη δουλειά σας θα παίξουν σημαντικό ρόλο.

Υπάρχουν πολλές και διάφορες μέθοδοι και τεχνικές πωλήσεων. Στο άρθρο αυτό θα σας παρουσιάσω τη μέθοδο AIDA, μια εύκολη και πολυδιάστατη μέθοδο που χρησιμοποιείται από το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Ουσιαστικά πρόκειται για μια σειρά βημάτων που θωρακίζουν τα επιχειρήματά σας και τα προβάλλουν στον πελάτη με βάση τις ανάγκες του. H μέθοδος AIDA είναι το ακρωνύμιο των Α – Attention , I- Information, D- Desire και A – Action. Πάντα ξεκινάμε αποσπώντας το ενδιαφέρον του πελάτη μας, δημιουργώντας Attention. Αυτό μπορεί να γίνει, για παράδειγμα σε μια επιχείρηση  courrier, με ερώτηση: “Θέλετε το δέμα σας να φτάσει με ασφάλεια σε 3 ώρες στον προορισμό του;” . Μόλις εξασφαλίσουμε το ενδιαφέρον του, μετά πρέπει να δώσουμε πολλές πληροφορίες και να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον (Information/Interest) για αυτό που λέμε. Στους ανθρώπους αρέσει συνήθως να ακούνε ότι μπορείτε να τους λύσετε τα προβλήματα. Έτσι δώστε περισσότερες πληροφορίες για το πως μπορείτε να βοηθήσετε τον πελάτη να παραδώσει το δέμα και να βεβαιωθεί ότι αυτό έχειπαραληφθεί : “Συσκευάζουμε το δέμα σας με ανθεκτικά υλικά συσκευασίας και μόλις αυτό παραληφθεί σας στέλνουμε SMS κλπ”. Τώρα που έχετε την προσοχή του πελάτη και τον καταφέρατε να σας ακούσει, πρέπει να του δημιουργήσετε επιθυμία ώστε να επιλέξει την επιχείρησή σας. Για να προσαρμόσετε την επιθυμία του, πρέπει να γνωρίζετε τι θέλει, τι του λείπει και πως μπορείτε να τον βοηθήσετε. Για να το πετύχετε αυτό όμως, πριν το AIDA, πρέπει να έχετε ήδη κάνει ενεργητική ακοή και να έχετε ήδη ακούσει προσεκτικά τι ψάχνει και ποιες είναι οι ανάγκες του. Μπορείτε, λοιπόν, να του δημιουργήσετε επιθυμία για παράδειγμα, δίνοντας του ένα κίνητρο ή δείχνοντας ότι είστε αξιόπιστοι ή δείχνοντας πως μπορείτε να τον βοηθήσετε: “Με την εταιρία courrier μας μπορείτε να κερδίσετε έκπτωση -20% αν παραδώσετε το δέμα σας πριν τις 10 το πρωί κλπ κλπ”. Τέλος, πρέπει να κλείσετε εξηγώντας του τι πρέπει να κάνει (Action), με σαφείς οδηγίες, διαφορετικά δεν τα πετύχετε το στόχο σας: “Καλέστε μας τώρα ή εκδηλώστε τώρα το ενδιαφέρον σας συμπληρώνοντας αυτή τη φόρμα”.

Ακολουθείστε τη μέθοδο AIDA όσο πιο συχνά μπορείτε όταν διατυπώνετε επιχειρήματα. Καθώς είναι συστηματική θα σας βοηθήσει να μην παραλείψετε κάποιο σημαντικό βήμα. Οι πελάτες είναι καλοί με τις πληροφορίες (Information) και τη δράση (Action). Πολλές φορές όμως χάνουν την ευκαιρία να επωφεληθούν της επιθυμίας και του συναισθήματος (Attention & Desire). Αν εστιάσετε σ’ αυτά θα μπορέσετε να πετύχετε πολλά!

Καλή Επιτυχία!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα
Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.
26 Μαρτίου 2025

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X