To Proximity Marketing σας χτυπά την… πόρτα!
![proximity marketing Θέμης Σαρανταένας](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2016/06/proximity-1.jpg)
Το Proximity Marketing είναι οποιοδήποτε σύστημα χρησιμοποιεί location technology και μέσω Bluetooth, Wifi, ή GPS επικοινωνεί νέα, προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες κυρίως μέσω των smartphones τους.
Το Proximity Marketing είναι μια συγχρονη μέθοδος του Άμεσου Μάρκετινγκ και χρησιμοποιείται για ενημερώσεις, για προτροπή σε check-in, για τοπικές διαφημίσεις, πάντα μέσω σύνθετων μηνυμάτων που περιλαμβάνουν (συνδυασμό ή και ξεχωριστά) κείμενο, φωτογραφίες, ήχους & video. Eίναι σημαντικό να αναφερθεί πως το Proximity Marketing μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο μέσω των smartphones αλλά και μέσω υπολογιστών που διαθέτουν GPS τεχνολογία και μπορούν να γίνουν δέκτες αυτής της μεθόδου.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό που χρησιμοποιεί μια εταιρία Taxi κάθε φορά που πλησιάζουμε το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, είτε για να αναχωρήσουμε είτε μόλις προσγειωθούμε, όπου στέλνει ένα push notification για να προωθήσει της υπηρεσίες της:
Υπάρχουν 3 βασικές τεχνικές με τις οποίες λειτουργεί το Proximity Marketing:
• Geofencing: καθώς μετακινούμαστε με το smartphone μας, αλλάζουμε κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Έτσι μπορεί ο marketer να προσδιορίσει γεωγραφικά σε ποιες συσκευές είναι σε ακτίνα που τον ενδιαφέρει ώστε να τους προωθήσει το μήνυμα του (μέσω SMS/MMS).
• Bluetooth: είναι η μέθοδος που χρησιμοποιούν κυρίως τα καταστήματα. Μόλις μπει ο πελάτης στο κατάστημα, του έρχεται ειδοποίηση για να συνδεθεί στη Bluetoοth συσκευή του καταστήματος. Εάν αποδεχτεί θα μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις όσο βρίσκεται στο κατάστημα.
• Wifi Hotspot: Πολλές φορές όταν συνδεόμαστε σε free wi-fi μας ζητά να κάνουμε login με το email μας ή με το Facebook account μας και πολλές φορές πριν οριστικοποιηθεί η σύνδεση βλέπουμε τα προωθητικά μηνύματα που έχει επιλέξει να μας προβάλλει η επιχείρηση.
Επιχειρήσεις που εφαρμόζουν αυτό το σύστημα μάρκετινγκ –εκτός από την προαναφερθείσα Ελληνική – είναι μεταξύ άλλων η Japan Airlines, η Virgin Atlantic, τα πολυκαταστήματα Macy’s (όπου στέλνουν στους πελάτες προσφορές και εκπτώσεις όσο βρίσκονται εντός των κατασημάτων), τα Apple Stores, η Tesco, τα Casino στο Las Vegas, το Μουσείο Ruben αλλά και μερικές πρωτοπόρες Ελληνικές επιχειρήσεις.
Κατά την εφαρμογή της μεθόδου, σας προτείνω:
Α. Να έχετε πάντα την συγκατάθεση του χρήστη (opt-in) αλλά και να έχετε εξασφαλίσει ότι μπορεί να πάψει να δέχεται μηνύματα (opt-out) εύκολα.
B. Να έχετε κατά νου πως τo 63% των χρηστών ανταποκρίνεται καλύτερα σε προσφορές και στα vouchers μέσω αυτής της μεθόδου.
Γ. Να μεταδίδετε ενδιαφέροντα μηνύματα τα οποία θα αλλάζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για τους πιστούς σας πελάτες (που εκτίθενται δηλαδή συχνά στα μηνύματά σας).
Συμπερασματικά, το Proximity Marketing είναι στα πρώτα του βήματα. Σαφώς περνάει ακόμα παιδικές ασθένειες αλλά είναι σίγουρο πως θα εξελιχθεί σε μια δυναμική μέθοδο προώθησης γιατί πλέον οι επιχειρήσεις έχουν την ευελιξία να στοχεύσουν το μήνυμά τους (άρα και να περιορίσουν τα κόστη), να πετύχουν μεγαλύτερα conversion rates (θυμηθείτε όσο πιο στοχευμένο το μήνυμα τόσο μεγαλύτερη είναι η αποτελεσματικότητα), πάνω από το 60% των χρηστών είναι πρόθυμο να μοιραστεί την τοποθεσία του (enabled location services) και ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ανταποκρίνεται (μέχρι στιγμής) πολύ θετικά στα μηνύματα αυτά.
Η νέα τεχνολογία σας χτυπά την πόρτα. Μελετήστε πώς μπορεί το Proximity Marketing να έχει εφαρμογή στην επιχείρησή σας και… τολμήστε το!