MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Το προφίλ του ετερόφωτου ανταγωνιστή σας

Author Θέμης Σαρανταένας at 29 Απριλίου 2014
Ανταγωνισμός Σύμβουλος Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας

Ανταγωνισμός. Μια έννοια που άλλους τους φοβίζει, άλλους τους εξιτάρει, άλλους τους πεισμώνει. Σήμερα, κατά την διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, οι επιχειρηματίες αναζητούν τρόπους να επιβιώσουν και να διατηρηθούν. Στην Ελλάδα, και το τονίζω αυτό καθώς είναι χαρακτηριστικό της κουλτούρας μας, ο ανταγωνισμός πολλές φορές είναι αθέμιτος και η ανάγκη να δημιουργηθεί μια επιχείρηση γίνεται αυθόρμητα (τις περισσότερες φορές) χωρίς τη μελέτη: ανάγκης και βιωσιμότητας.

Ανταγωνισμός Σύμβουλος Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας


Πρώτη δημοσίευση: epixeiro.gr 29.4.2014

epixeiro.gr ετ

Αναδημοσίευση:  eea.gr Εμπορικό Επιμελητήριο Αθηνών 2.5.2014

eea.gr Ανταγωνισμός Σύμβουλος Μάρκετινγκ

Αναδημοσίευση: περιοδικό ΠΣΑΜΚΑ news Τεύχος 48 Απρίλιος – Μάιος 2014

PSAMKA ETEROFOTOS 1 PSAMKA ETEROFOTOS 2

Αναδημοσίευση: περιοδικό Food Service – Απρίλιος 2016

Food Service Θέμης Σαρανταένας σύμβουλος μάρκετινγκFood Service Θέμης Σαρανταένας σύμβουλος μάρκετινγκ

Σας παραθέτω τις παρατηρήσεις μου σχετικά μ’ αυτό: θα έχετε διαπιστώσει πως πριν 1-2 χρόνια ήταν της μόδας το frozen yogurt. Άνοιξε ένα μαγαζί, και ξαφνικά άνοιξαν πέντε σε κάθε τετράγωνο. Τι κατάφεραν οι επιχειρηματίες που το προσπάθησαν; Να κανιβαλίσουν τις πωλήσεις τους. Πωλούσαν το ίδιο προϊόν με διαφορετικό αμπαλάζ. Άρα; Κανείς δεν κατάφερε να κάνει την διαφορά και τώρα η επιχειρηματική αυτή δραστηριότητα παραπαίει. Πέρσι, εμφανίστηκαν ηλεκτρονικοί κατάλογοι ιατρών. Ξεκίνησε ο πρώτος, άρχισε να διαφημίζει την ιδέα και ξαφνικά δημιουργήθηκαν άλλοι 5 ίδιοι οδηγοί που παρείχαν το ίδιο αντικείμενο, στα ίδια κοινά-στόχος. Συμπέρασμα; Πάλι κανιβαλισμός πωλήσεων. Πριν χρόνια εμφανίστηκε ο Χρυσός Οδηγός online, μετά δημιουργήθηκε το vrikso.gr. Μέχρι εδώ καλά. Ξαφνικά εμφανίστηκαν οι τοπικοί ηλεκτρονικοί οδηγοί. Υπάρχει σήμερα περιοχή των Αθηνών που έχει πέντε επαγγελματικούς e-οδηγούς! Συμπέρασμα; Κανιβαλισμός και πάλι. Οι επιχειρήσεις βαρέθηκαν να πληρώνουν συνδρομές των 100 ευρώ σε οδηγούς που δεν αποδίδουν σε πωλήσεις! Και το πιο πρόσφατο παράδειγμα, η νέα μόδα επιβάλλει τον καφέ take away. Μετά τον «Γρηγόρη Μικρογεύματα», τα «Έβερεστ» και τον «Βενέτη», εμφανίστηκαν σε κάθε γωνία μικρά καφέ που πωλούν το ίδιο πράγμα (καφέ) στο ίδιο κοινό. Στο Φάρο Ψυχικού για παράδειγμα άνοιξαν δύο καταστήματα που πωλούν το ίδιο προϊόν δίπλα – δίπλα! Συμπέρασμα; Πάλι κανιβαλισμός: οι πωλήσεις θα μοιραστούν σε πολλές επιχειρήσεις (καθώς η ζήτηση είναι δεδομένη) και κανείς επιχειρηματίας δεν θα μπορέσει πραγματικά να κερδίσει από αυτήν την δραστηριότητα. Και δεν είναι μόνο αυτά τα παραδείγματα. Καθημερινά είμαι σίγουρος πως αντιμετωπίζετε ανταγωνιστές που αντιγράφουν τα χρώματα στα μαγαζιά σας, τα λογότυπά σας, τα προϊόντα σας, τις ιδέες σας, αντιγράφουν αποσπάσματα από τις ιστοσελίδες σας ακόμα μπορεί να χρησιμοποιούν και τις ίδιες ακριβώς φράσεις και τίτλους μ’ εσάς. Βλέπουμε πως αρκετοί επιχειρηματίες στην ανάγκη τους να επιβιώσουν επιχειρηματικά στερούνται της έμπνευσης και της όρεξης να δημιουργήσουν κάτι καινούριο και ακολουθούν την σίγουρη και δοκιμασμένη λύση των άλλων με την ψευδαίσθηση πως αντιγράφοντας θα καταφέρουν να γίνουν καλύτεροι και να κερδίσουν σε πωλήσεις. Όμως, έτσι, απλά μετατρέπονται σε “ετερόφωτους ανταγωνιστές”, όπου δεν τα καταφέρνουν καθώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να παίρνουν φως από το δικό σας το φως, μέχρι που να σβήσουν.

Και εδώ τίθεται το ερώτημα: πώς μπορώ να αντιμετωπίσω τον “ετερόφωτο ανταγωνιστή μου”. Δεν θα σας απαντήσω καθώς συγκεκριμένη λύση που να ταιριάζει παντού δεν υπάρχει. Θα σας διηγηθώ όμως πως αντιμετωπίζει σήμερα ένα μαγαζί take away coffee τους δικούς του “ετερόφωτους ανταγωνιστές”. Γενικά μου αρέσει πολύ ο καφές και έτσι πάντα όταν οδηγώ θέλω να έχω ένα ποτήρι καφέ να πίνω. Αγοράζω συχνά take away καφέ. Έτυχε στον δρόμο μου για το γραφείο να πάρω μια φορά καφέ από ένα καινούριο μαγαζί στην Νέα Ερυθραία. Το μαγαζί το έχουν δύο αγόρια και μια κοπέλα. Καθώς περίμενα να μου ετοιμάσει τον καφέ ο ένας εκ των δύο, τον παρατηρούσα. Είχε μια ιδιαίτερη τεχνική στο να ετοιμάζει τον καφέ με συγκεκριμένες κινήσεις που όμοιες δεν είχα ξαναδεί. Εκεί μου κινήθηκε για πρώτη φορά το ενδιαφέρον. Ακόμα έκανε τον διπλό χρόνο από ότι στα άλλα take away για να μου ετοιμάσει τον καφέ, χωρίς άγχος να τον τελειώσει. Εκεί άρχισα να υποψιάζομαι πως κάτι θετικό και διαφορετικό συμβαίνει. Δοκίμασα τον καφέ και με μεγάλη μου έκπληξή διαπίστωσα πως ήταν ο πιο γευστικός καφές με το πιο πλούσιο αφρόγαλα που είχα ποτέ δοκιμάσει και λίγο πιο ακριβός από τον ανταγωνισμό του. Επειδή σκέφτομαι πάντα με όρους μάρκετινγκ λόγω της δουλειάς μου, συνειδητοποίησα πως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης ήταν το προϊόν της (ο καφές). Έτσι πήγα και την επόμενη μέρα για να το διαπιστώσω. Με εξυπηρέτησε ο άλλος συνιδιοκτήτης ο οποίος έκανε ακριβώς τις ίδιες κινήσεις και ετοίμασε τον καφέ μου με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και με το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα. Εντυπωσιάστηκα γιατί και οι δύο είχαν την ίδια τεχνική, προφανώς αποτέλεσμα εκπαίδευσης στο εξωτερικό (άρα χρηματικής επένδυσης στην εκπαίδευσή τους). Φυσικά, πήγα και τρίτη φορά για να διαπιστώσω εάν η γευστική ποιότητα θα άλλαζε. Ήταν απόγευμα και ήταν μόνο η κοπέλα μέσα. Ζήτησα τον ίδιο καφέ και με έκπληξή μου, μου απάντησε: «Δυστυχώς λείπει ο Χ και ο Ψ και δεν σερβίρουμε καφέ». Bingo! Η επιχείρηση δεν έβαζε σε ρίσκο την ποιότητα του προϊόντος της και προτιμούσε να χάσει τζίρο από το να πωλήσει ένα προϊόν που δεν θα ήταν αντάξιο της τέχνης των δύο εκπαιδευμένων νεαρών! (και για τους πονηρούς: όχι αυτό δεν είναι τεχνική μάρκετινγκ)

Η προσέγγιση αυτή, η προσήλωση στην ποιότητα του προϊόντος σας, η αυτοπεποίθηση σας και η στρατηγική επιλογή να μην πουλάτε σε όλους και πάντα, είναι μια μέθοδος αντιμετώπισης του κάθε “ετερόφωτου ανταγωνιστή”. Ο “ετερόφωτος ανταγωνιστής” θα είναι πάντα ετερόφωτος και δεν θα μπορεί ποτέ να γεμίσει και να φωτίσει το δικό του άστρο. Πάντα θα παίρνει φως από τους δίπλα του. Όλα τα παραπάνω είναι μερικά ερεθίσματα για να ανακαλύψετε τα εφόδια που θα σας βοηθήσουν να έχετε την απαραίτητη «ενέργεια» για να φωτίσετε περισσότερο το δικό σας άστρο.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

2 Comments

  1. Ο/Η Dimitris λέει:
    30 Απριλίου 2014 στις 19:35

    Πολύ ωραίο άρθρο μπράβο!

    Απάντηση
  2. Ο/Η Ελένη Χατζάκη λέει:
    1 Μαΐου 2014 στις 13:29

    Πραγματικά θεωρώ πως χτύπησες την ουσία του “συγκεκριμένου” θέματος, δηλαδή του “ανταγωνισμού”.Έχεις απόλυτο δίκιο ως προς το θέμα της ποιότητας και αν πολλοί επιχειρηματίες ακολουθήσουν την τακτική που ανέφερες στο παράδειγμά σου, η αγορά γενικότερα θα λειτουργούσε πολύ καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Και για τον καταναλωτή αλλά και για τον επιχειρηματία. Είσαι σωστός!

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X