Θα επιτρέψετε στην κρίση της πανδημίας να αφήσει “ρυτίδες” στην επιχείρησή σας; Ώριμη αντιμετώπιση, χωρίς επιδερμικές λύσεις!
![Άρθρο για τον ΠΣΑΜΚΑ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2021/07/PSAMKA.jpg)
Ο κλάδος της αισθητικής, τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο προϊόντων, δέχθηκε και συνεχίζει να βιώνει τις αφόρητες πιέσεις που προκάλεσε η πανδημία και όσα τη συνοδεύουν. Πιέσεις που δεν περιορίζονται μόνο στο δύσκολο οικονομικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί αλλά έχουν άμεσο αντίκτυπο στον αλληλένδετο παράγοντα της ψυχολογίας, είτε αυτή αφορά εκείνη των πελατών είτε των επιχειρηματιών. Μπορούμε άραγε να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση ή τουλάχιστον να ελαχιστοποιήσουμε τη ζημιά που προκάλεσε; Ναι!
Σύσφιξη σχέσεων
Η σύσφιξη δεν πρέπει να αποτελεί ζητούμενο μόνο για την επιδερμίδα! Πολύ περισσότερο για έναν κλάδο όπως είναι αυτός των αισθητικών και ο οποίος βασίζει κατά μεγάλο βαθμό τη δραστηριοποίησή του, στην προσωποποιημένη σχέση που αναπτύσσει με το πελατολόγιό του. Υπενθυμίστε στους πελάτες σας την παρουσία σας και ενισχύστε τις μεταξύ σας, σχέσεις. Νικήστε τις εύλογες φοβίες που προκύπτουν από αυτή τη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί και συνεχίστε να διατηρείτε τα κανάλια της επικοινωνίας με τους πελάτες σας. Κρατήστε ενεργή την παρουσία σας στα social media και στα μέσα με τα οποία μέχρι εχθές αλληλεπιδρούσατε με τους πελάτες σας, αποδεικνύοντάς τους πως μέσα στις σταθερές της καθημερινότητάς τους, είναι και η δική σας επιχείρηση. Πιστέψτε με. Και οι πελάτες σας έχουν ανάγκη αυτή την τόσο πολύτιμη επικοινωνία.
Stay alive, stay online!
Έπρεπε δυστυχώς να προκύψει μία παγκόσμια κρίση για να αντιληφθούν πολλοί επιχειρηματίες, πόσο σημαντικό ρόλο διαδραματίζει στην εξέλιξη μίας επιχείρησης η online παρουσία της και πολύ περισσότερο όταν αυτή, είναι και σωστή.
Εταιρείες κολοσσοί σε παγκόσμια κλίμακα, έχουν ήδη δείξει το δρόμο, μεταφέροντας online το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων και της επικοινωνίας τους. Μήπως ήρθε η ώρα για να πράξετε το ίδιο; Επεκτείνετε και διευρύνετε τους online τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες σας, ενεργούς και δυνητικούς, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον τους για όλα εκείνα που μπορείτε να τους προσφέρετε. Δώστε βάρος στην ψηφιακή εικόνα της επιχείρησής σας και προωθήστε την online αλληλεπίδραση με το κοινό σας, αποδεικνύοντας πως συνεχίζετε να είστε μία ενεργή επιχείρηση που έχει την ευελιξία και προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής.
Η κρίση είναι στην κρίση σας
Και εκεί που εφαρμόζατε μία θεραπεία προσώπου σε κάποια πελάτισσά σας, η πανδημία σας πέταξε το μπαλάκι της κρίσης. Το αν θα το κρατήσετε, δεσμεύοντας το ένα από τα δύο χέρια σας ή αν θα της το γυρίσετε πίσω με δύναμη, είναι στην κρίση σας. Να τονίσω βεβαίως, πως είναι αρκετά δύσκολο να εργάζεσαι με το ένα χέρι! Δείτε το ποτήρι μισογεμάτο και διαχειριστείτε την κατάσταση σαν μία ευκαιρία για εκπαίδευση και καινοτομία. Εφόσον οι ρυθμοί έχουν αλλάξει, εκμεταλλευτείτε το και εξελιχθείτε ως επαγγελματίας. Θέστε σε εφαρμογή όλα εκείνα που επιθυμούσατε να υλοποιήσετε εδώ και καιρό αλλά αναβάλλατε, με πρόσχημα τους πιεστικούς ρυθμούς της καθημερινότητας. Πλέον, έχετε την ευκαιρία να εξελιχθείτε σαν επαγγελματίες, ενισχύοντας τις γνώσεις σας αλλά και να επανεφεύρετε το μπουκέτο τον υπηρεσιών που προσφέρετε, ακόμη και με καινοτόμους τρόπους που σας βγάζουν από την comfort zone που μέχρι εχθές κινούσασταν.
Επικοινωνήστε τη δύναμή σας!
Γνώσεις, κατάρτιση, εμπειρία, μέθοδοι, τεχνογνωσία. Τι είναι όλα αυτά; Η εξειδίκευσή σας! Αυτή είναι η δύναμη ενός αισθητικού και αυτή η δύναμη ασφαλώς και πρέπει να επικοινωνηθεί. Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο κλάδος της αισθητικής δεν μπορούν να προσφερθούν από τον οποιοδήποτε καθώς πραγματεύονται και απευθύνονται στους πλέον ευαίσθητους και σημαντικούς τομείς για τη ζωή του κάθε ανθρώπου. Το σώμα και την υγεία του. Δώστε έμφαση σε μία επικοινωνία που υπενθυμίζει και αναδεικνύει την αξία της εξειδίκευσής σας για τη ζωή και καθημερινότητα των πελατών σας.
Ασφαλώς, μέσα από την πολύπλοκη εξίσωση του προβλήματος της πανδημίας, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως κινήσεις όπως οι παραπάνω, θα πρέπει να εφαρμοστούν και από τη μεριά των εταιρειών προϊόντων αισθητικής, οι οποίες με τον ενεργό ρόλο των αντιπροσώπων τους, μπορούν να διαχειριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο εποικοδομητικά, την υπάρχουσα κατάσταση.
Εκπαίδευση και γνώση!
Οι εταιρείες θα πρέπει να εκμεταλλευτούν τη συγκεκριμένη συγκυρία, ενισχύοντας τους συνεργάτες τους με πολύτιμα εφόδια γνώσης. Προγράμματα τηλεκπαίδευσης, ενημέρωση για τις νέες εξελίξεις σε θεραπείες και προϊόντα, συμβουλές και κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση των επαγγελματικών προκλήσεων που έχουν προκύψει, μπορούν να συνεισφέρουν καίρια στην αμφίπλευρη υποστήριξη και ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Η κρίση κάποια στιγμή θα τελειώσει αλλά η επένδυση των εταιρειών στον τομέα της κατάρτισης των συνεργατών τους, θα αποτελέσει ένα πολύτιμο όπλο για τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Υποστήριξη
Οι συμμαχίες εν καιρώ ειρήνης δεν είναι δύσκολες. Όταν όμως αρχίζουν οι πρώτοι κανονιοβολισμοί, τότε ξεκινούν και οι αναταράξεις. Τώρα ιδιαιτέρως, είναι η ευκαιρία για τις εταιρείες να στηρίξουν τους συνεργάτες τους και να μην αποστασιοποιηθούν από εκείνους, προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν αποκλειστικά στα δικά τους προβλήματα. Προσφέρετε ακόμη και ψυχολογική υποστήριξη στους συνεργάτες σας αισθητικούς, επιβεβαιώνοντας την αξία της συνεργασίας σας, πολύ περισσότερο όταν αυτή είναι και μακροχρόνια. Οι σχέσεις που σφυρηλατούνται κάτω από απαιτητικές συνθήκες, είναι και εκείνες που όχι μόνο θα έχουν διάρκεια στο χρόνο αλλά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, απαραίτητα για την ανάπτυξή σας.
Νέοι δρόμοι
Κάντε ένα βήμα πίσω για να πάτε τρία βήματα μπροστά! Μήπως ήρθε η ώρα και για τις εταιρείες να επαναπροσδιορίσουν τα μέχρι εχθές ασφαλή δεδομένα τους και να ακολουθήσουν το δρόμο της καινοτομίας και των εναλλακτικών προσεγγίσεων; Ο επαναπροσδιορισμός μίας επιχείρησης και η επί της ουσίας επαναφεύρεση του εαυτού της, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξής της. Δημιουργήστε ένα νέο πλαίσιο επικοινωνίας με τους συνεργάτες σας που να αναδεικνύει το νέο προσανατολισμό της εταιρείας. Θα είναι η αμεσότητα; Το 24/7/365; Η ταχύτητα; Η ευελιξία; Εσείς θα το αποφασίσετε. Εξελίξτε τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και κυρίως τον τρόπο μέσα από τον οποίο θα τα προσφέρετε από εδώ και πέρα.
Ολοκληρώνοντας τις παραπάνω σκέψεις, θα ήθελα να τονίσω πως η ιστορία έχει δείξει πως μέσα από κάθε είδους κρίσεις, μπορούν να επέλθουν και οι ουσιαστικότερες αλλαγές. Αλλαγές καινοτόμες, θετικές, ευφυέστατες. Που διαμόρφωσαν και σηματοδότησαν το σύγχρονο επιχειρείν. Αλλαγές που ξεκινούν από τους λίγους και αλλάζουν τις ζωές των πολλών. Στόχος λοιπόν, κάθε επαγγελματία και κάθε επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο χώρο της αισθητικής, είναι τώρα, αυτή την περίοδο της κρίσης, της αγωνίας και των προκλήσεων, να μπορέσει να γίνει ένας από αυτούς τους λίγους!