Storytelling. Δώστε στις πωλήσεις σας, το Happy End που χρειάζονται!
![Storytelling Σύμβουλος Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2016/10/onceuponatime.jpg)
Ίσως κάποτε και μόνο η απαρίθμηση των τεχνικών χαρακτηριστικών ενός προϊόντος σε μία διαφήμιση, να αρκούσε για να πείσει τους πελάτες ώστε να το αγοράσουν. Σήμερα όμως, στην εποχή της υπερπληροφόρησης και των social media, για να πετύχετε στις πωλήσεις χρειάζεστε κάτι πολύ περισσότερο από μία απλή αναφορά των θετικών χαρακτηριστικών του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Χρειάζεστε ένα επικοινωνιακό όχημα μέσα από το οποίο θα επιτύχετε την πώληση. Χρειάζεστε μία ιστορία!
Πρώτη δημοσίευση: epixeiro.gr Οκτώβριος Νοέμβριος 2016
Αναδημοσίευση: linguaglobe.com
Από μικρά παιδιά, οι άνθρωποι μαγεύονται από ιστορίες και αφηγήσεις, με τρανότερο παράδειγμα όλων, τα παραμύθια. Μέσα από τα παραμύθια ασυναίσθητα μαθαίνουν να αγαπούν τη δύναμη μιας ωραία ιστορίας. Μαθαίνουν να εκτιμούν την πλοκή, του χαρακτήρες και προπάντων το χαρούμενο τέλος της ιστορίας. Κάπως έτσι λειτουργεί και η αφήγηση (Storytelling) στο μάρκετινγκ. Ασφαλώς εδώ καλό θα ήταν να αποφεύγονται τα “παραμύθια” και σαν επιχειρηματίες να προσπαθούμε μέσα από τις ιστορίες μας να αναδείξουμε πραγματικούς και μόνο λόγους για τους οποίους τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες μας, αξίζουν να αγοραστούν από τους πελάτες.
Τα τελευταία χρόνια χιλιάδες επιχειρήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν συμπεριλάβει στην φαρέτρα των ενεργειών μάρκετινγκ που εφαρμόζουν, την πρακτική του Storytelling. Της δημιουργίας δηλαδή ιστοριών μέσα από τις οποίες με άμεσο αλλά κυρίως έμμεσο τρόπο, προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Βλέπετε, τα μέσα που όλοι μας έχουμε πλέον στη διάθεσή μας για να προβάλουμε τη δουλειά μας είναι πάρα πολλά και ευνοούν με μοναδικό βαθμό την τακτική του Storytelling. YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, τηλεοπτικά spot, ραδιοφωνικά, όλα μα όλα τα μέσα, μας δίνουν την ευκαιρία να πούμε τη δική μας ιστορία. Για να το κάνουμε όμως και πολύ περισσότερο για να το κάνουμε με επιτυχημένο τρόπο, πρέπει να έχουμε στα χέρια μας μία ιστορία και πιστέψτε με… κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα από το μέγεθός της έχει να πει μία ιστορία. Από την ιστορία μίας μεγάλης εταιρείας που οι σοκολάτες της οδηγούν τους καταναλωτές σε έρωτες και ιστορίες αγάπης μέχρι την ιστορία ενός συνοικιακού κομμωτηρίου που μέσα από καθημερινά facebook posts αφηγείται την καθημερινότητα μία σύγχρονης γυναίκας που παρόλες τις ευθύνες που έχει, βρίσκει πάντα το χρόνο να περιποιείται τα μαλλιά της. Και οι δύο αυτές επιχειρήσεις με όχημα τις ιστορίες τους, προκαλούν το συναίσθημα των καταναλωτών δίνοντάς τους το έναυσμα να αλληλεπιδράσουν με το προϊόν ή την υπηρεσία που πραγματεύονται οι ιστορίες τους και να τα εντάξουν στην καθημερινότητά τους.
Ξεκινήστε να αξιοποιείτε και εσείς τις δυνατότητες του Storytelling, δημιουργώντας τις δικές σας ιστορίες προώθησης. Σκεφθείτε καλά το προϊόν ή την υπηρεσία σας και βρείτε εκείνη την ιστορία που μπορεί να σας αναδείξει με τρόπο που δεν φωνάζει «Πουλάω», αλλά με το σκεπτικό του «μοιράζομαι με τους πελάτες μου τις μοναδικές εμπειρίες που μπορώ να τους προσφέρω». Να είστε σίγουροι πως αν η ιστορία σας έχει ενδιαφέρον, σωστό σχεδιασμό και δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το κοινό σας, όχι μόνο θα δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν αλλά ταυτόχρονα θα αποκτήσετε και μοναδική προβολή αφού η φυσική συνέχεια του Storytelling είναι το Word of Mouth. Αυτός εξάλλου δεν είναι ο λόγος ύπαρξης μιας καλής ιστορίας; Να μεταφέρεται από στόμα σε στόμα κάνοντάς την ακόμη πιο γνωστή. Φροντίστε λοιπόν να επιτύχετε το ίδιο και για τη δική σας ιστορία, υπογράφοντας με ένα Happy End επιτυχίας, την προσπάθειά σας!
1 Comment
Καταπληκτικό άρθρο, αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι πρέπει να δημιουργούνται “παραμυθάκια” που μας ταξιδεύουν ωραία αλλά με ουσία. Ουσία τι σημαίνει? Η κάλυψη των αναγκών σε συνδυασμό με τις αξίες οικονομικές κοινωνικές ηθικές οι οποίες χαρακτηρίζουν τον πελάτη με στόχο την δημιουργία μίας συναισθηματικής αξίας. Να δώσω ένα παράδειγμα, στον κλάδο της πολυτέλειας θέλει πια προσοχή πως ερμηνεύεται η πολυτέλεια από τα ηλικιακά γκρουπ π.χ τα πιο νεανικά γκρουπ πελατών έχουν πια μια πιο εναλλακτική προσέγγιση στην αποδοχή της πολυτέλειας και θεωρούν κιτς το μεγαλόπρεπο τρόπο αντίληψης των μεγαλύτερων ηλικιακών γκρουπ. Είναι πιο ευαίσθητοι για τα κοινωνικά θέματα και το περιβάλλον και θεωρούν cool το να μην χρησιμοποιείς brands που εκφράζουν το “παλιό κόσμο” της ανούσιας φανταχτερής πολυτέλειας. Οπότε εδώ δεν μπορείς να στήσεις μια ιστορία που ο ήρωας σου ή το παράδειγμα σου σαν χαρακτήρα θα αφορά κάποιον ή κάποια που ο τρόπος ζωής του είναι συνδεμένος με το παλιό τρόπο πολυτέλειας πισίνες σαμπάνιες λιμουζίνες κ.τ.λ.π. Ο ήρωας η ιστορία που θα πρέπει να αναφέρεσαι θα πρέπει να έχει να κάνει με πιο ταπεινά αλλά αισθητικά όμορφα χαρακτηριστικά. Αυτό βέβαια θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στα προϊόντα που χρησιμοποιούμαι να έχουν δηλαδή αυτήν την εναλλακτική ταυτότητα στην προσέγγιση της πολυτέλειας ή στις διαδικασίες των υπηρεσιών μας δηλαδή στο συνολικό μας στήσιμο. Τώρα για τις μεγαλύτερες ηλικίες 40 και άνω εκεί υπάρχει μεγάλο μπέρδεμα…..διακρίνεται ένας νεοτερισμός αλλά οι αξίες τους δεν έχουν ξεκαθαρίσει εντελώς στο αν θέλουν το παλιό τρόπο πολυτέλειας ή ακολουθούν τον καινούργιο και αυτό δεν έχει να κάνει με το αν αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικά ή όχι…εδώ θέλει πολλή καλή κατανόηση του πελάτη. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε στην όλη διαδικασία ότι παίζει και ιδιαίτερο ρόλο ο ρόλος ο δικός μας του “καθοδηγητή” αλλά έχοντας καθορίσει την κατεύθυνση πρώτα μέσα μας και μετά το τρόπο μετάδοση της. Με έπιασε μια μια φλυαρία αλλά ήταν πολύ καλό άρθρο ….Καλημέρα σας.