MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Σανίδες σωτηρίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις; Ναι, υπάρχουν

Author Θέμης Σαρανταένας at 17 Μαρτίου 2014
sanida marketingconsultant

Η συγκλονιστική για τους Έλληνες και τα ελληνικά νοικοκυριά οικονομική κρίση, έχει επηρεάσει αρνητικά πολλούς κλάδους και κυρίως τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Η υπερφορολόγηση, η απουσία χρηματοδότησης, η έλλειψη ρευστότητας και η μείωση της κατανάλωσης οδηγεί τις περισσότερες επιχειρήσεις στον “θάνατο”. Η πραγματικότητα είναι πως ο καταναλωτής έχει αλλάξει.

sanida marketingconsultant

Πρώτη δημοσίευση: fortunegreece.com 17 Μαρτίου 2014

fortune themis sarantaenas

Έχει δημιουργηθεί ένας νέος καταναλωτής που νιώθει ανασφαλής για το μέλλον της οικονομίας, νιώθει ανασφαλής για τον εαυτό του και την ασφάλεια της οικογένειάς του. Η καταναλωτική θεωρία λέει ότι με το πέρασμα τις κρίσης η συμπεριφορά του καταναλωτή επιστρέφει στην αρχική της κατάσταση μέσα σε ένα ή δύο χρόνια. Υπάρχουν, όμως σοβαρές ενδείξεις ότι η μετάλλαξη της καταναλωτικής συμπεριφοράς θα είναι μόνιμη καθώς η ελληνική οικονομική κρίση είναι πολύ βαθιά.

Ένας μικρομεσαίος επιχειρηματίας , βλέποντας όλα αυτά, θα θεωρήσει πως το παιχνίδι είναι χαμένο και δεν υπάρχει βιωσιμότητα, μέλλον και ανάπτυξη για την επιχείρησή του. Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχει λύση που απαιτεί διορατικότητα, μελέτη, ανοιχτό μυαλό και θετικότητα.

Η γνωριμία με τον νέο καταναλωτή είναι επιβεβλημένη, γιατί ήρθε για να μείνει. Εάν μάθουμε πώς σκέφτεται, πώς λειτουργεί, τι είναι αυτό που ψάχνει και τι τον ικανοποιεί θα μπορέσουμε να τον εμπλέξουμε και να τον κερδίσουμε. Αν μιλήσουμε με όρους μάρκετινγκ, ο νέος καταναλωτής είναι το κοινό-στόχος μας (το target group μας). Το προϊόν ή η υπηρεσία που παρέχει μια επιχείρηση θα πρέπει να απευθύνεται και να καλύπτει το κοινό-στόχο της. Εάν δεν προσαρμοστεί το προϊόν – από τον επιχειρηματία- με βάση τον νέο αυτό κοινό, δεν θα το κερδίσει! Εάν η επιχείρηση συνεχίσει να πουλάει στον νέο καταναλωτή το ίδιο προϊόν που πουλούσε και στον παλιό καταναλωτή τότε δεν υπάρχουν ελπίδες επιτυχίας. Ο νέος, από τον παλιό καταναλωτή διαφέρει πάρα πολύ, με άλλα λόγια είναι δύο διαφορετικοί χαρακτήρες με άλλη ιδιοσυγκρασία.

Ακόμα, σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, πρέπει να γίνεται σωστή εκτίμηση στα επιχειρηματικά κόστη. Η ακριβής διαχείριση μιας επιχείρησης και η ανάπτυξή της απαιτούν πολλά έξοδα, και χρειάζεται προετοιμασία για αυτά. Ο μόνος τρόπος είναι να γίνεται λεπτομερής περιγραφή των αναγκών της επιχείρησης εκ των προτέρων και να υπάρχει πάντα αποθεματικό. Έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί η βασική ρευστότητα, να καλυφθούν οι ανάγκες και να γίνει ο σωστός επιμερισμός δαπανών ώστε να προβλεφθούν και έξοδα για μάρκετινγκ και προώθηση. Αν πάλι, τα έσοδα υπολείπονται των εξόδων και δημιουργούν ζημία για αρκετούς μήνες, τότε πρέπει να αξιολογηθεί σοβαρά, αποστασιοποιημένα και χωρίς συναισθηματισμούς το επόμενο βήμα. Η χρηματοδότηση από προσωπικά κεφάλαια του επιχειρηματία για αρκετούς μήνες, οδηγεί σε σίγουρη αποτυχία και σε αφαίμαξη των προσωπικής περιουσίας του ιδιοκτήτη της.

Για να γίνει όμως η προτεινόμενη ανάλυση και η αποστασιοποίηση από την κατάσταση χρειάζεται η επιχειρηματική ωριμότητα του επιχειρηματία που προκύπτει μόνο μέσα από τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του σε νέες ιδέες και σε καινούριες επιχειρηματικές γνώσεις. Η διαρκής εκπαίδευση, παρά την όποια ηλικία, μπορεί προλάβει τις χειρότερες καταστάσεις και να δώσει νέα πνοή και ώθηση στην επιχείρηση. Κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα δίνει ερεθίσματα, τα οποία ανάλογα την δεκτικότητα και διάθεση του συμμετέχοντα, μπορούν να γίνουν εναύσματα για δημιουργία και περαιτέρω εξέλιξη.

Η εξέλιξη αυτή, επιχειρηματικά, μπορεί να μεταφραστεί σε μια επιτυχημένη διαφοροποίηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας της επιχείρησης με στόχο να δώσει το κάτι διαφορετικό στο νέο καταναλωτή, να τον κατακτήσει και να βοηθήσει να κερδίσει μερίδιο στην αγορά που δραστηριοποιείται. Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν έξυπνα προϊόντα ή υπηρεσίες διαφορετικά από ό,τι συνηθισμένο υπάρχει. Η διαφοροποίηση αποτελεί ένα ακόμα όπλο για τον μικρομεσαίο επιχειρηματία για να αντιδράσει και να ανακόψει τις αρνητικές επιπτώσεις της ύφεσης που απειλούν την επιχείρησή του με “λουκέτο”. Η έξυπνη διαφοροποίηση στο προϊόν ή στην υπηρεσία θα δώσει νέα ώθηση στο υπάρχον πελατολόγιο και θα προκαλέσει την εισροή νέου πελατολογίου.

Όλα αυτά όμως, για να λειτουργήσουν προσθετικά και αποτελεσματικά πρέπει να γίνουν βάσει ενός σχεδιασμού και ενός προγράμματος. Έτσι η κατάρτιση στρατηγικής και η δημιουργία τακτικών είναι επιβεβλημένη καθώς ένα γραπτό πλάνο είναι καλύτερο από σκόρπιες ιδέες. Το γραπτό κείμενο ανοίγει ένα εσωτερικό διάλογο με τον εαυτό μας και αξιολογώντας και αμφισβητώντας τα πάντα με αποτέλεσμα να βλέπουμε τα ίδια θέματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να γινόμαστε ακόμα πιο σίγουροι για τις επιλογές μας.

Σίγουρα δεν μπορώ να αμφισβητήσω τις δυσκολίες του σημερινού “επιχειρείν” στην Ελλάδα. Σίγουρα δεν μπορώ να αμφισβητήσω πως το κράτος είναι “τιμωρητικό” προς τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Σίγουρα δεν μπορώ να αμφισβητήσω πως η υπερφορολόγηση στερεί την μηνιαία ρευστότητα των επιχειρήσεων. Αυτό όμως που μπορώ να αμφισβητήσω είναι ότι ο κάθε επιχειρηματίας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης είναι αβοήθητος και χωρίς ελπίδα επιχειρηματικής επιβίωσης. Το μυστικό είναι να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο, και ειδικά σήμερα που διανύουμε ήδη τον πέμπτο χρόνο ύφεσης και οι προβλέψεις είναι πλέον θετικές. Απαιτείται αλλαγή οπτικής, μελέτη, υπομονή και δεκτικότητα. Υπάρχει τρόπος.

 

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X