MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Ποιος είδε ψάρι στο βουνό… και ροζ ιχθυοπωλείο;

Author Θέμης Σαρανταένας at 6 Οκτωβρίου 2019

Χρώματα και marketing. Ας μιλήσουμε για χρώματα. Όχι για τα εκατομμύρια επί εκατομμυρίων χρώματα που έχει η νέα σας, τεχνολογικά προηγμένη τηλεόραση, ούτε για τα άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε καραβάκια του Αιγαίου. Ας μιλήσουμε για το πώς τα χρώματα επηρεάζουν το marketing αλλά και τη διάθεση του πελάτη στο σημείο πώλησης.

Πρώτη δημοσίευση: Franchise Business

Ενδιαφέρουν 32.999 στους 33.000 πελάτες σας. Για να είμαστε επιστημονικά σωστοί, ας ξεκινήσουμε από αυτούς που ΔΕΝ επηρεάζονται από χρώματα στο σημείο πώλησης. Η ολική αχρωματοψία λοιπόν είναι μία πολύ σπάνια πάθηση που συναντάται περίπου 1 φορά στα 33.000 άτομα. Για τους υπόλοιπους που δεν βλέπουν τον κόσμο σε αποχρώσεις του μαύρου και του γκρι, τα χρώματα παίζουν τεράστιο ρόλο!

Μπλε λουκάνικα και κόκκινα νερά. Για να γυρίσουμε λοιπόν στο ιχθυοπωλείο του τίτλου του άρθρου μου, υπάρχουν ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων που είναι συνυφασμένες με χρωματικούς κωδικούς. Κάντε το τεστ του σουπερμάρκετ. Στα ράφια με τα λουκάνικα, θα δείτε ότι το κόκκινο και το πράσινο κυριαρχούν. Αντίθετα, στον διάδρομο με τα νερά ή στο ιχθυοπωλείο, το μπλε είναι το κυρίαρχο χρώμα. Δεν είναι τυχαίο. Κάποια χρώματα έχουν συνδεθεί, μέσα από χιλιετίες εξελικτικής διαδικασίας με συγκεκριμένες κατηγορίες. Όταν από την εποχή των σπηλαίων, το κόκκινο, με τη μορφή του αίματος του θηράματος, ήταν το χρώμα της τροφής, είναι δύσκολο σήμερα τα λουκάνικα να είναι μπλε!

Χρώματα και marketing. Ας τα δούμε ένα – ένα. Έχοντας πει τα παραπάνω, ας δούμε μαζί πώς αντιδρούν τα βασικά χρώματα σε σχέση με το μάρκετινγκ. Πάρτε ιδέες και… βάλτε χρώμα στην σας επιχείρηση!

Κόκκινο. Το χρώμα της φωτιάς και της πώλησης. Όπως θα δείτε σε οποιοδήποτε τηλεοπτικό διαφημιστικό break, αλλά και σε έντυπα, αφίσες και καταχωρίσεις, το κόκκινο δεσπόζει όταν χρειάζεται να “πουληθεί” κάτι. Ζεστό και δυναμικό χρώμα, έχει ταυτιστεί με προσφορές, καταστήματα retail, αλλά και καταστήματα τροφίμων. Όταν θέλετε να πουλήσετε (επιθετικά), βάλτε κόκκινο – αλλά με μέτρο!

Πορτοκαλί. Το βλέπουμε και φρενάρουμε. Δεν είναι τυχαίο ότι το πορτοκαλί χρησιμοποιείται στα φανάρια. Είναι το χρώμα που μπορεί να μας κάνει να σταματήσουμε, και ως εκ τούτου, είναι από τα αγαπημένα χρώματα τόσο για βιτρίνες όσο και για προσέλκυση παρορμητικών αγοραστών. Το πορτοκαλί (αλλά και το συγγενικό του κίτρινο) είναι χαρούμενα χρώματα που προωθούν την αισιοδοξία.

Μπλε. Παγκόσμιο και ελληνικό. Το μπλε, σε ολόκληρο τον κόσμο, συνδέεται με το νερό, την ειρήνη, την ηρεμία, την αξιοπιστία. Λέγεται ότι είναι το αγαπημένο χρώμα των ανδρών, αλλά είναι σίγουρα το αγαπημένο χρώμα των Ελλήνων! Και εδώ υπάρχει μία μικρή, κάποιες φορές, “παγίδα” για την ελληνική επιχείρηση, καθώς από υπερβολική αγάπη για την πατρίδα μας, όλα μας τα χρώματα να είναι μπλε.

Πράσινο. Ανάβει για τις πωλήσεις. Βασικό χρώμα στο τρόφιμο και στις υπηρεσίες υγείας, το πράσινο συνδέεται με την υγεία, την ηρεμία, τη δύναμη και τη φύση. Το πράσινο δίνει αίσθηση αρμονίας και ισορροπίας στον καταναλωτή που είναι απαραίτητη ώστε να προχωρήσει σε αγορά – κατάλληλο λοιπόν για το εσωτερικό καταστημάτων. Τέλος, είναι κατά 99% το χρώμα προώθησης περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Μοβ. Το βασιλικό χρώμα. Μέχρι το 1856, ο μόνος τρόπος για να παραχθεί μοβ χρώμα στον πλανήτη Γη ήταν από ένα σπάνιο είδος θαλάσσιου σαλιγκαριού. Το μοβ ήταν τόσο ακριβό που άξιζε το βάρος του σε χρυσό! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ακόμη και σήμερα συνδέεται με την αριστοκρατία, τον σεβασμό, αλλά και την ομορφιά. Συχνά χρησιμοποιείται για την προώθηση προϊόντων αντιγήρανσης και ομορφιάς.

Μαύρο. Πάντα κλασικό. Αρκετοί επιστήμονες θεωρούν ότι το μαύρο είναι απλά η απουσία χρώματος και όχι κάποιο χρώμα. Ωστόσο, αν η επιχείρηση σας δραστηριοποιείται σε κάποιο “upscale” τομέα, αυτό είναι το τελευταίο που πρέπει να σας απασχολεί. Το μαύρο συνδέεται με την εξουσία, την ποιότητα, τη νοημοσύνη, και φυσικά, τη μόδα.

Λευκό. Πότε χρησιμοποιείται εν λευκώ. Το λευκό συνδυάζεται με τα αισθήματα καθαριότητας και ασφάλειας. Επίσης, λειτουργεί μοναδικά ως “καμβάς” όταν επιθυμείτε να αναδείξετε τη δημιουργικότητά σας. Εάν η επιχείρηση σας δραστηριοποιείται στους τομείς του τουρισμού ή της καθαριότητας, το λευκό είναι το χρώμα από το οποίο ξεκινά η παλέτα σας.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X