Οι μεγάλες επιχειρήσεις τα μυστικά τους κι εσείς τα δικά σας!
![Τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης ομάδας!](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2021/03/teams-2021.jpeg)
Τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης ομάδας!
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες με τους οποίους συναναστρέφομαι ή συζητώ έχουν μεγάλες φιλοδοξίες και όνειρα για την επιχείρησή τους. Θέλουν, όπως είναι φυσικό, να αναπτυχθούν και να μεγαλώσουν όσο περισσότερο μπορούν.
Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: startup.gr
Για να το πετύχουν, πολλές φορές, ψάχνουν για έμπνευση και καθοδήγηση στις μεγάλες και επιτυχημένες εταιρίες. Αγοράζουν τις βιογραφίες, αυτοβιογραφίες (και πολλές φορές… αγιογραφίες) των ιδρυτών τους, μελετούν τους δεκαλόγους των εταιριών και την εταιρική φιλοσοφία τους και προσπαθούν να κοπιάρουν τα μοντέλα τους.
Κυρίες και κύριοι επιχειρηματίες, σας έχω νέα:
Οι μεγάλες εταιρίες τα μυστικά τους κι εσείς τα δικά σας!
Τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης ομάδας στη μικρή ή μεσαία επιχείρηση είναι διαφορετικά από των μεγαθηρίων. Δείτε παρακάτω.
Ο ηγέτης είναι μέρος της ομάδας
Όσο η επιχείρησή σας είναι μικρή ή μεσαία, πρέπει να είστε στρατηγός και στρατιώτης μαζί. Μην κρύβεστε πίσω από μία κλειστή πόρτα, έξω από την οποία υπάρχουν μόλις 3 ή 4 ακόμη συνεργάτες (εκ των οποίων οι μισοί ίσως να είναι και συγγενείς σας). Η επιχείρηση απλά θα φρενάρει.
Εάν δημιουργείτε τώρα τη δική σας startup, ακολουθήστε μία open space πολιτική από τα πρώτα βήματα της εταιρείας. Θα ανακαλύψετε ότι τα προβλήματα λύνονται ευκολότερα και οι άνθρωποι γίνονται παραγωγικότεροι. Εάν έχετε ήδη κάποια χρόνια στο επιχειρείν, δεν βλάπτει να αφήνετε την πόρτα του γραφείου σας ανοιχτή – ή ακόμη καλύτερα να την κατεδαφίσετε.
Προσοχή: Η τηλεργασία λόγω Covid δημιουργεί την τάση στους “μονήρεις” επικεφαλείς να γίνονται ακόμη πιο απομακρυσμένοι, πίσω αυτή τη φορά, από ένα ψηφιακό τοίχο. Μην παρασύρεστε.
Συλλογικοί στόχοι
Σε μία επιχείρηση εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων, όπως η Amazon, ακούγεται εξεζητημένο, έως ίσως και ειρωνικό να ακούγεται η φράση “οι στόχοι μας”. Σε μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση είναι επιβεβλημένο! Κάνετε τους ανθρώπους σας κοινωνούς αλλά και κυνηγούς των στόχων σας.
Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο πληθυντικό πρόσωπο, το “εμείς”, αντί για το “εγώ”, πρέπει να γίνει μέρος της προσωπικής σας φιλοσοφίας – και όχι μόνο για το θεαθήναι. Πρέπει να το πιστεύετε και να το αποδεικνύετε κάθε φορά που πιάνετε τους συλλογικούς σας στόχους, επιβραβεύοντας τους ανθρώπους σας υλικά και ηθικά.
Άριστη επικοινωνία
Στην επιχείρησή σας, δεν υπάρχει τμήμα HR (προς το παρόν, σας εύχομαι στο μέλλον να αποκτήσετε) που στέλνει emails για το πότε γίνεται το traffic, πότε έχουμε αργίες και πότε γιορτάζουμε την ονομαστική εορτή του ιδρυτή. Η άριστη επικοινωνία μεταξύ μικρού αριθμού ατόμων είναι το κλειδί ώστε ο μικρός να γίνει μεγάλος.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεστε τη γραφειοκρατία της εταιρείας – μαμούθ. Δεν χρειάζεται να στείλετε ένα email στον υφιστάμενό σας, όταν είναι κυριολεκτικά στο μισό μέτρο από εσάς. Οργανώστε τους δικούς σας κώδικες επικοινωνίας (γιατί φυσικά, κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική) και τηρήστε τους.
Απόλυτη εμπιστοσύνη
Σε μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση δεν έχετε την πολυτέλεια να μην εμπιστεύεστε κάποιον. Δεν πρέπει και δεν μπορείτε να έχετε “αδύναμο κρίκο” στην ομάδα, όταν όλοι κι όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας μετριούνται στα δάχτυλα του ενός ή των δύο χεριών. Κάθε μονάδα είναι πολύτιμη.
Πρέπει να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στους ανθρώπους σας, τόσο όσον αφορά την εκτέλεση του ρόλου τους, όσο και την εργασιακή τους ηθική. Προσπαθήστε να ακολουθήσετε αυτό τον κανόνα χωρίς εξαιρέσεις. Ειλικρινά, δεν υπάρχει λόγος να βάλετε στην ομάδα σας κάποιο μέλος της οικογένειας ή κάποιο προσωπικό σας φίλο που δεν είστε σίγουροι ότι θα τα καταφέρει. Είναι πολύ πιθανό να δηλητηριάσετε το κλίμα.
Ακολουθήστε τις παραπάνω ιδέες και δείτε την επιχείρησή σας να κάνει τη διαφορά.
2 Comments
Συνυπογραφω τις αποψεις σας κ. Σαρανταενα!
Σας ευχαριστώ πολύ!