Οι 3 βασικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις το 2016
![challenges](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2016/01/challenges-1.jpg)
Το 2015 ήταν μια περίεργη χρονιά, η πολιτική αστάθεια, οι απανωτές εκλογές, ο περιορισμός στην κίνηση των κεφαλαίων, η αδυναμία της νέας κυβέρνησης να υποστηρίξει την επιχειρηματική πρωτοβουλία ανάγκασαν πολλούς επιχειρηματίες να αναθεωρήσουν την στρατηγική τους για τις επιχειρήσεις τους. Παρόλα αυτά όμως, η επιχειρηματικότητα συνεχίζει να υπάρχει και θα υπάρχει με όλες τις δυσκολίες και τις αρνητικές προβλέψεις. Σε κάθε ύφεση υπάρχουν ευκαιρίες που δημιουργούνται από την σωστή διαχείριση των πόρων και των δυνατοτήτων που υπάρχουν σε κάθε κλάδο. Δεν νομίζω πως περιγράφει τίποτε καλύτερα αυτό που σας γράφω από την φράση που διάβασα σε μία καταχώρηση της Deloitte “economic recession or big opportunity?”.
Ειδικότερα οι τρεις μεγαλύτερες προκλήσεις που θεωρώ πως θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις τη νέα χρονιά είναι…
Πρώτη Δημοσίευση: Περιοδικό Franchise Business Φεβρουάριος 2016
η αύξηση του τζίρου τους, η αποτελεσματική διαχείριση προσωπικού τόσο στις προσλήψεις όσο και στην μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας τους και φυσικά η διατήρηση και αύξηση του κέρδους τους. Σαφώς αυτά οι επιχειρήσεις τα αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο, όμως συγκεκριμένα για την επόμενη χρονιά τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα σε κανέναν από τους τρεις αυτούς τομείς και γι αυτό απαιτείται μελέτη και πλάνο!
Σε ότι αφορά στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, παρ’ ότι ο ΙΟΕΒΕ καταγράφει οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, όπου ο δείκτης οικονομικού κλίματος ενισχύθηκε οριακά στις 87,1 μονάδες έναντι 86,5 μονάδων τον Νοέμβριο, οι καταναλωτές δεν έχουν μεγάλο διαθέσιμο εισόδημα για αγορές και κατ’ επέκταση αυτό συρρικνώνει τις δυναμικές. Οι καταναλωτές αλλά και οι επιχειρήσεις στη συνέχεια επιλέγουν προσεκτικά που θα δαπανήσουν τα χρήματα τους και ποιον θα επιλέξουν. Ωστόσο υπάρχουν ευκαιρίες για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να είναι αυτές που θα επιλέξουν οι πελάτες τους και όχι τον ανταγωνισμό τους. Οι τάσεις στο μάρκετινγκ για την νέα χρονιά δείχνουν να είναι η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, η στρατολόγηση νέων πελατών, το χτίσιμο ισχυρής σχέσης και η εισαγωγή σε νέες αγορές ή κανάλια διανομής. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το χτίσιμο σχέσεων αποφύγετε να εστιάσετε σε μεγάλους πελάτες μόνο, γιατί το ρίσκο σας είναι υψηλότερο – αν αυτοί διακόψουν την συνεργασία. Προτείνετε (αναλόγως τον κλάδο πάντα) η διασπορά του ρίσκου σε πολλούς και διαφορετικής δυναμικής πελάτες. Ακόμα, είναι απαραίτητο να εστιάσετε στο δικό σας target group. Εντοπίστε το και … «κυνηγήστε το». Και νομίζω είμαι από τους λίγους που υποστηρίζουν θερμά, πως τα Social Media δεν είναι ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσετε το target group σας. Είναι ένας από τους τρόπους και ίσως και να μην σας ταιριάζει! Βρείτε εναλλακτικά κανάλια για να προσεγγίσετε το κοινό σας, πάντα μέσα στα αυστηρά πλαίσια του προϋπολογισμού σας στο μάρκετινγκ. Τέλος, αποφύγετε να διαχειρίζεστε οι ίδιοι όλες τις σχέσεις με τους πελάτες σας. Συνήθως αυτή η τάση κάνει τις μικρές επιχειρήσεις λιγότερο πετυχημένες. Αυτό συμβαίνει καθώς η προσωπική επαφή και σχέση σας αποσπά προσοχή από το Όραμα και την Αποστολή της επιχείρησής σας.
Ακόμα, για το 2016 πρέπει να δώσετε έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πότε πρέπει να προσλάβετε κάποιο συνεργάτη ώστε πραγματικά να αυξάνεται η παραγωγικότητά του και να «φέρνει τα λεφτά του». Έτσι η επιλογή πρέπει να γίνεται προσεκτικά και αξιοκρατικά. Βρείτε τρόπους να ανακαλύπτετε τα «παθητικά ταλέντα» και χρησιμοποιήστε τον online κόσμο για να προσελκύσετε βιογραφικά. Να θυμάστε πως το προσωπικό σας είναι αυτό που θα συντελέσει στην ανάπτυξη του τζίρου σας και στην ικανοποίηση των πελατών σας!
Παράλληλα, σκεφτείτε πως μπορείτε να αυξήσετε τα κέρδη σας. Δημιουργήστε ένα Business Plan για να θέσετε στόχους και να διαπιστώσετε την υγεία της επιχείρησής σας. Εκμεταλλευτείτε τις τεχνικές τιμολόγησης υπέρ σας και δώστε πολύ προσοχή στο να «μαζεύετε» τα λεφτά σας. Σημασία δεν έχει να πουλάμε μόνο, σημασία έχει να εισπράττουμε κιόλας!
Οι προκλήσεις είναι πολλές. Το όραμα, ο προγραμματισμός, το ανοιχτό μυαλό και η στρατηγική θα σας βοηθήσουν όσο δεν φαντάζεστε!
Καλή επιτυχία!