“Μήτσο, we need a backup”
![Ακούστε σε αυτό το marketing podcast από τον σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα μαι διαφορετική προσέγγιση για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας!](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2021/09/Database.jpg)
Αναπτύξτε και βελτιώστε τη database των πελατών σας.
Η database των πελατών μίας επιχείρησης, στην πιο απλή της μορφή φαίνεται κάτι απλό. Μοιάζει, ας πούμε, με τον παρακάτω πίνακα:
ΠΕΛΑΤΗΣ EMAIL
- Σαρανταένας – sarantaenas@sarantaenas.gr
- Μοσχοβάκη – moschovaki@moschovaki.gr
- Παπαδόπουλος- papadopoulos@papadopoulos.gr
Όμως στο επιχειρείν, όπως και στη ζωή, τίποτα δεν είναι απλό. Η database των πελατών σας που με τόσο κόπο δημιουργήθηκε μέσα από προσπάθειες ετών ή και δεκαετιών για τους πιο παλιούς, είναι πιθανό να αρχίζει να χάνει νερά. Ο Σαρανταένας άλλαξε email, η Μοσχοβάκη έχει πλέον άλλο επίθετο και ο Παπαδόπουλος μετακόμισε στο Λουξεμβούργο χωρίς (άκουσον, άκουσον!) να μπει στον κόπο να σας ενημερώσει.
Όπως θα έλεγε λοιπόν και ο θρυλικός αστυνομικός στην προ 15ετίας διαφήμιση “Pull over the gaidar” της NOVA …
We need a backup.
Δείτε στη συνέχεια του άρθρου μου πώς θα διατηρήσετε, θα βελτιώσετε και θα κάνετε ξανά τη database των πελατών σας “πηγή οξυγόνου” για την επιχείρησή σας.
Αναθέστε το έργο
Η συντήρηση, διατήρηση, εξέλιξη και βελτίωση της database είναι project. Χρειάζεται λοιπόν project manager, και πολλές φορές 2 ή 3 άτομα επιφορτισμένα με το έργο. Μην προσπαθήσετε να πάρετε το έργο πάνω σας. Έχει πολλή “λεπτοδουλειά” και σύντομα θα σας φέρει στη δυσάρεστη θέση να αμελείτε άλλα σημαντικά καθήκοντα ή (το συνηθέστερο όλων) απλά να το παρατάτε.
Κάνετε λοιπόν τη database μέρος του job description κάποιου ή κάποιων από τους ανθρώπους σας. Σε αυτό το καθήκον θα πρέπει να περιλαμβάνεται οπωσδήποτε και η εκπαίδευση νέων στελεχών στη συντήρηση της database.
Συστηθείτε ξανά
Εάν έχετε πολύ καιρό να έρθετε σε επαφή με τους πελάτες σας ηλεκτρονικά, είναι η ώρα να συστηθείτε ξανά. Οι αφορμές μπορεί να είναι πολλές: τα εταιρικά σας γενέθλια, ένα νέο, μοναδικό προϊόν ή υπηρεσία που λανσάρατε πρόσφατα ή, αν δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά, ακόμη και ένα τίμιο “long time no see”.
Καθαρίστε τη database σας
Οι παραμελημένες database μοιάζουν με τους παραμελημένους κήπους – χρειάζονται πρώτα ξεχορτάριασμα. Εάν στείλετε ένα μαζικό mail μετά από καιρό, θα εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε πόσα πολλά mail κάνουν “bounce” (σας έρχονται δηλαδή πίσω επειδή ο παραλήπτης δεν βρέθηκε). Βρείτε τον χρόνο για να διαγράψετε αυτά τα email. Μία database για να είναι ωφέλιμη, πρέπει πάντα να συντηρείται.
Διεξάγετε έρευνες
Εάν μία έρευνα διεξαχθεί σωστά, μπορεί να μετατρέψει τη database των πελατών σας σε φλέβα χρυσού. Προσοχή όμως! Δεν “ερευνούμε για να ερευνούμε”, ο χρόνος του πελάτη σας (όπως φυσικά και του συνεργάτη σας αν πρόκειται για B2B database) είναι πολύ σημαντικός και δεν πρέπει να ξοδεύεται άσκοπα.
Tip: πάντα ενημερώνετε τον παραλήπτη για τη διάρκεια διεξαγωγής της έρευνας. Εάν κάποιος δει στην οθόνη του το μήνυμα “εκτιμώμενος χρόνος έρευνας 2 λεπτά” είναι πολύ πιο πιθανό να σας κάνει την τιμή να συμμετάσχει. Γενικά, ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα να διαθέσει ένα ή δύο λεπτά από τη ζωή του, αλλά έχει πάντα την αντίληψη ότι μία “έρευνα” κρατά πολλή ώρα.
Συνδέστε τη database με τα social media σας
Στο σύγχρονο marketing, δεν υπάρχουν πλέον στεγανά. Μπορείτε, και θα έπρεπε, να χρησιμοποιήσετε τη database των πελατών σας τόσο για να πριμοδοτήσετε τις επισκέψεις τους στα social media σας, όσο και για να βγάλετε δημογραφικά συμπεράσματα για την επόμενη digital καμπάνια σας.
Για παράδειγμα, εάν η database σας δείχνει ότι η πελατεία σας είναι μεταξύ 18 και 21 ετών, χρειάζεστε πολύ περισσότερο TikTok από LinkedIn.
Κάνετε συχνά backup
Τέλος, μία εκτεταμένη database χρειάζεται πολύ χρόνο και πολύ κόπο για να δημιουργηθεί. Δεν είναι κρίμα όλος αυτός ο κόπος, καθώς και τα στοιχεία δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων πελατών να χαθούν από ένα τεχνικό λάθος; Κάνετε συχνά backup της database σας και επωφεληθείτε από τα πολλά online εργαλεία που υπάρχουν για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
Καλή επιτυχία!