MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!

Author Θέμης Σαρανταένας at 19 Μαΐου 2025
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων

Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων.

Όταν τα πράγματα πηγαίνουν καλά, το επιχειρείν φαίνεται εύκολο και είναι απολαυστικό. Τα αποτελέσματα τριμήνου ξεπέρασαν κάθε προσδοκία; Εταιρικό πάρτι και bonus σε όλους! Η συμφωνία – όνειρο με τους Αμερικανούς έγινε πραγματικότητα; Να ανοίξουν οι Dom Pérignon παρακαλώ!

Όταν όμως τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά, και νομοτελειακά, κάποια στιγμή δεν θα πάνε καλά, τα πάρτι και οι σαμπάνιες δίνουν τη θέση τους στην κατήφεια, τη μουρμούρα, την εσωστρέφεια και το blame game. Θυμηθείτε ότι ο ίδιος οργανισμός που έστειλε 12 ανθρώπους στο φεγγάρι (NASA) ήταν υπεύθυνος και για την απώλεια 14 ανθρώπων με το Challenger και το Columbia.

Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων

Τι πρέπει λοιπόν να κάνετε για να μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση; Δείτε τις συμβουλές μου στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Οι κυριότερες κρίσεις

Οι κυριότεροι τύποι επιχειρηματικών κρίσεων είναι οι ακόλουθοι:

  • Οικονομικές κρίσεις. Οι πιο γνωστές από όλες.
  • Τεχνολογικές κρίσεις. Η Kodak ανακαλύπτει ξαφνικά ότι το φιλμ είναι ξεπερασμένο και αναγκάζεται να κλείσει.
  • Φυσικές καταστροφές. Θεσσαλία και κακοκαιρία Daniel.
  • Αξιώσεις ανταγωνιστών. Η τεράστια μάχη μεταξύ Samsung και Apple στις Ηνωμένες Πολιτείες.
  • Θέματα προσωπικού. Κάποια στελέχη που φεύγουν είναι δυσαναπλήρωτα.
  • Διαμαρτυρίες ή αντιπαραθέσεις. Συνήθως με οικολόγους, ακτιβιστές, κλπ.
  • Αλλαγές θεσμικού πλαισίου. Η χώρα που επιχειρείτε, ανακαλύπτει ξαφνικά ότι χρειάζεται νέους φόρους, και μάλιστα αναδρομικά (ποια να ναι αυτή η χώρα άραγε…)

Υπάρχει περίπτωση να περνάτε παραπάνω από μία κρίση. Κάποιες φορές, όταν είστε στο μάτι του κυκλώνα, μπορεί να έχετε δύο ή και τρεις κρίσεις ταυτόχρονα. Δείτε τι πρέπει να κάνετε.

#01. Δημιουργήστε σχέδιο διαχείρισης κρίσεων

Υπάρχουν τόσων ειδών διαφορετικές κρίσεις όσες και διαφορετικές επιχειρήσεις. Και κάποιες φορές, η κρίση για κάποιον είναι ευκαιρία για κάποιον άλλον. Οι περισσότερες εταιρείες υπέφεραν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID, όχι όμως αυτές που κατασκεύαζαν μάσκες.

Ξεκινήστε λοιπόν με μία προληπτική προσέγγιση. Δημιουργήστε ένα σχέδιο που περιγράφει τους πιθανούς κινδύνους, ορίζει την ομάδα διαχείρισης κρίσεων και ορίζει πρωτόκολλα επικοινωνίας και λήψης αποφάσεων. Όταν “ξεσπάσει η φωτιά” είναι αργά για να βρείτε ποιος θα κρατήσει την πυροσβεστική μάνικα.

#02. Επικοινωνήστε γρήγορα και αποτελεσματικά

Η κρίση ξέσπασε. Πρέπει άραγε να μείνετε σιωπηλοί, ευελπιστώντας ότι κάποια στιγμή θα περάσει η μπόρα; Ποτέ. Οι επιχειρήσεις που προσπαθούν να κρύψουν την κρίση κάτω από το χαλάκι ή να μείνουν κάτω από το ραντάρ, ανακαλύπτουν με οδύνη ότι στην εποχή των social media και των αναρίθμητων θεωριών συνωμοσίας, αυτό κάνει μόνο κακό.

Επικοινωνήστε γρήγορα με το κοινό. Πόσο γρήγορα; Μέσα στις πρώτες 24 ώρες πρέπει να έχετε στείλει ένα επίσημο Δελτίο Τύπου και να έχετε κάνει τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, πέρα από τη σχέση σας με τους πελάτες, η κρίση επηρεάζει και τους συνεργάτες σας, αλλά και τους δικούς σας ανθρώπους. Επικοινωνήστε μαζί τους με ειλικρίνεια και ευθύτητα.

#03. Αναλάβετε την ευθύνη

Η παραδοχή του λάθους και η ανάληψη ευθύνης είναι ζωτικής σημασίας σε μια κρίση. Η απόπειρα συγκάλυψης λαθών ή η μετατόπιση ευθυνών μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή ζημιά στη φήμη σας. Ίσως είναι δελεαστικό να δηλώσετε ότι “όλα είναι μια παρεξήγηση” ή να βγείτε στην αντεπίθεση, κατηγορώντας τα “σκοτεινά κέντρα εξουσίας”. Όμως, το πιθανότερο είναι αυτό να οδηγήσει σε εκτεταμένη οργή.

Δεν χρειάζεται να φτάσετε στο σημείο το brand σας να θεωρείται υπεύθυνο για όλα τα δεινά της ανθρωπότητας. Μην ξεχνάτε ότι στη σημερινή ψηφιακή εποχή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να ενισχύσουν τις κρίσεις σε πραγματικό χρόνο. Αναγνωρίστε το λάθος σας, ζητήστε ειλικρινά συγνώμη από όποιον χρειάζεται και προχωρήστε παρακάτω.

#04. Διδαχθείτε από την κρίση

Όποιος δεν μαθαίνει από ένα λάθος είναι καταδικασμένος να το επαναλαμβάνει. Όταν ο απόηχος της κρίσης καταλαγιάσει, μην τοποθετήσετε αυτό που σας συνέβη σε ένα αρχείο που δεν πρόκειται να ανοίξει κανείς. Είναι απαραίτητο να αναλύσετε τι πήγε στραβά και να εφαρμόσετε διορθωτικά μέτρα για να αποτρέψετε μελλοντικά περιστατικά.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αναθεώρηση και την ενημέρωση του σχεδίου διαχείρισης κρίσεων που σας περιέγραψα στην πρώτη μου συμβουλή.

#05. Ο ηγέτης έχει τον πρώτο λόγο

Τέλος, άφησα για το τέλος, αυτό που είναι πρώτο. Ανεξαρτήτως του ποιος φταίει, ανεξαρτήτως του αν συνωμότησε το σύμπαν, οι μαγνητικές καταιγίδες από τον ήλιο, και οι θεομηνίες από το κλίμα που αλλάζει, εσείς, ο ηγέτης έχετε τον πρώτο και τελευταίο λόγο, σε μια κρίση.

Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να οχυρωθείτε στο γραφείο σας και να γίνετε ο αόρατος άνθρωπος, αλλά αντίθετα να βγείτε μπροστά και να οδηγήσετε την εταιρεία και τους ανθρώπους της μακριά από την κρίση. Πρέπει να παραμείνετε ψύχραιμος και συγκεντρωμένος ακόμα και κάτω από συνθήκες ακραίου άγχους.

When the going gets tough, YOU get the company going!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα
Πώς θα εμπνευστείτε για την επόμενη μεγάλη επιχειρηματική ιδέα, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
6 Απριλίου 2025

Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε καημός και ιδέα.


Διαβάστε περισσότερα
Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.
26 Μαρτίου 2025

Από τα social media στις ανθρώπινες σχέσεις.


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X