MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση. Η πλευρά του μάρκετινγκ.

Author Θέμης Σαρανταένας at 13 Οκτωβρίου 2013
fpa estiasi sima Θέμης Σαρανταένας Μείωση ΦΠΑ

Όταν αποφασίσατε να μειώσετε τις τιμές σας (εκμεταλλευόμενοι την μείωση του Φ.Π.Α.) είναι απαραίτητο να το επικοινωνήσετε αποτελεσματικά. Δεν είναι όλα αυτονόητα για τον καταναλωτή. Εξάλλου είναι ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα εφόσον δεν υιοθετούν όλοι το μέτρο. Εκτός, λοιπόν, από το ειδικό σήμα που σας παρέχεται, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε το αποτέλεσμα της απόφασης σας προς οφελός του τζίρου σας. Διαβάστε πως!

fpa estiasi sima Θέμης Σαρανταένας Μείωση ΦΠΑ

Πρώτη Δημοσίευση Περιοδικό Food & Service Οκτωβρίου 2013

Όπως σας είναι γνωστό, από 1 Αυγούστου η κυβέρνηση προχώρησε στη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, ο ΦΠΑ μειώθηκε στο 13% στην εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών επιχειρήσεων. Ακόμα στο ίδιο επίπεδο μειώθηκε ο ΦΠΑ στα μη αλκοολούχα ποτά, στα έτοιμα ροφήματα, στους χυμούς και στα αναψυκτικά, εφόσον σερβίρονται, εάν όμως παραδοθούν στο σπίτι (αποστολή αγαθών) ο ΦΠΑ παραμένει 23%. Τέλος, τα αλκοολούχα ποτά ανεξαρτήτως του τρόπου διάθεσής τους και η πώληση αναψυκτικών και χυμών στα σουπερμάρκετ παραμένουν στο 23%. Αυτή η διαφορά στην κλίμακα οδήγησε τη ΓΣΕΒΕΕ στο να ζητήσει από το Υπουργείο ενιαίο συντελεστή για κάθε περίσταση.

Μέχρι σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές, το μέτρο έτυχε περιορισμένης ανταπόκρισης από τους επιχειρηματίες των χώρων εστίασης, αφού μόνο περίπου το 15% (13.000) έχουν υιοθετήσει και μειώσει τις τιμές βάσει των στοιχείων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων. Ακόμα η εκτίμηση της ΓΣΕΒΕΕ είναι πως οι επιχειρήσεις που θα μειώσουν τον ΦΠΑ θα φτάσουν τις 30.000, εν καιρώ. Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις που μείωσαν τις τιμές είναι λίγες και έτσι υπονομεύεται η αποτελεσματικότητα του μέτρου το οποίο στοχεύει στη μείωση των τιμών προκειμένου να αυξηθεί η κατανάλωση και κατά συνέπεια και τα έσοδα του κράτους.

Στον αντίποδα του νέου μέτρου, αρκετοί επιχειρηματίες του κλάδου, δεν μετακυλούν την έκπτωση στους καταναλωτές γιατί όπως υποστηρίζουν (όχι αδίκως) τα έξοδα έχουν αυξηθεί και το +10% θα τους βοηθήσει αρκετά στη ρευστότητά τους. Όμως το μυστικό για να είναι κάποιος επιτυχημένος επιχειρηματίας είναι να ελέγχει τα έξοδά του με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να φτιάξει μια τιμολογιακή πολιτική που δεν θα είναι οριακή. Μαθηματικά και μόνο, μια επιχείρηση που περιμένει το +10% αύξηση στα έσοδα (όχι στα κέρδη) για να επιβιώσει, δεν έχει πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής. Μη ξεχνάτε πως οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι βιώσιμες και όχι απλά να κάνουν break-even στα έσοδα και στα έξοδα.

Όμως η άλλη όψη του νομίσματος μάς υποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις που προχώρησαν σε μειώσεις τιμών, μπορούν να εκμεταλλευτούν την κίνηση αυτή μέσω του μάρκετινγκ και να κερδίσουν. Ο Έλληνας καταναλωτής έχει δει το διαθέσιμο εισόδημά του να μειώνεται, και τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζει ή έχει ανάγκη (στην πλειοψηφία τους) να μένουν στάσιμες ή και να αυξάνονται. Όλο αυτό δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα, άγχος και φυσικά -λόγω αδυναμίας πληρωμής- μείωση των εξόδων και των αγορών. Τώρα λοιπόν, δίνεται η ευκαιρία σε κάθε επιχείρηση του κλάδου να μειώσει τις τελικές τιμές της χωρίς να βάλει την έκπτωση από την «τσέπη» της. Μια τέτοια κίνηση σίγουρα θα ευχαριστήσει τους πελάτες σας γιατί έμπρακτα θα τους δείξετε πως τους σκέφτεστε και ότι με κάθε ευκαιρία προσπαθείτε να τους βοηθήσετε στις οικονομικές τους δυσκολίες. Ακόμα, σκεφτείτε πως εάν μια γειτονική ανταγωνιστική σας επιχείρηση εφαρμόσει το μέτρο, κι εσείς όχι, τότε δίνετε απλόχερα ένα “άνετο” ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ώστε να την επιλέξει ο καταναλωτής.

Σε κάθε περίπτωση όμως, που αποφασίσατε να μειώσετε τις τιμές σας είναι απαραίτητο να το επικοινωνήσετε αποτελεσματικά. Δεν είναι όλα αυτονόητα για τον καταναλωτή. Εξάλλου είναι ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα εφόσον δεν υιοθετούν όλοι το μέτρο. Εκτός, λοιπόν, από το ειδικό σήμα που σας παρέχεται, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε το αποτέλεσμα της απόφασης σας προς οφελός του τζίρου σας.

Ξεκινήστε με τα βασικά: ενημερώνετε σχετικά κάθε πελάτη που μπαίνει μέσα στην επιχείρησή σας. Αφού αγοράσει εξηγείστε του πως από 1 Αυγούστου εφαρμόσατε το νέο μέτρο και μειώσατε τις τιμές σας. Για να είστε σίγουροι ότι το μήνυμα θα εντυπωθεί στο μυαλό του, είναι πρακτικό να του λέτε πόσο κόστιζε πριν την 1 Αυγούστου το προϊόν που αγόρασε και πόσο μειώθηκε η τιμή του με την έκπτωση. Έτσι θα ξεκινήσετε ένα διάλογο μαζί του και δεν θα ολοκληρωθεί η επικοινωνία της μείωσης της τιμής μόνο σε μία φράση. Στη συνέχεια, εάν κρατάτε πελατολόγιο, μπορείτε να στείλετε SMS ενημερώνοντας σχετικά ότι είστε κι εσείς μία από τις επιχειρήσεις εστίασης που μείωσε τις τιμές της. Προσοχή όμως, η αποστολή πρέπει να γίνει όπως ορίζουν τα άρθρα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την χρήση των αριθμών των κινητών τηλεφώνων. Ακόμα, επικοινωνήστε το στα διαδικτυακά μέσα που διαθέτετε: FACEBOOK, TWITTER και φυσικά στην ιστοσελίδα σας. Μπορείτε να συμπληρώσετε την προσπάθειά σας με κάποιο email campaign. Τέλος, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις με αρκετά υποκαταστήματα, έχουν ήδη αποστείλει δελτία τύπου στα Μ.Μ.Ε. ανακοινώνοντας κι εκεί τις μειώσεις στις τιμές τους. Οι μικρότερες επιχειρήσεις, δοκιμάστε τον τοπικό σας έντυπο ή ηλεκτρονικό τύπο με κάποια πληρωμένη καταχώρηση ή ετοιμάστε και να τυπώστε ένα Α5 για εντυποδιανομή στην περιοχή σας.

Είναι λίγες οι φορές που δίνεται η ευκαιρία σ’ έναν επιχειρηματία να μειώσει την τελική τιμή χωρίς να την επιβαρυνθεί ο ίδιος. Οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες να ξοδέψουν λιγότερα και το έχουν ανάγκη. Δράστε έξυπνα και μετακυλείστε τη μείωση τους πελάτες σας. Είναι σίγουρο πως σύντομα θα είναι υπέρ σας!

Ενδιαφέροντα άρθρα

Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.
7 Ιουλίου 2025

CX. Τα πιο σημαντικά γράμματα στο αλφάβητο του επιχειρείν.


Διαβάστε περισσότερα
Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.
27 Ιουνίου 2025

Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.


Διαβάστε περισσότερα
3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X