Μαζικές αποστολές προωθητικών SMS: τα συν & τα πλην
![Μαζικές αποστολές προωθητικών SMS τα συν κ τα πλην sms marketing](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/01/mazika_sms1-1.png)
Το 91% των χρηστών έχουν το κινητό τους σε ακτίνα 1 μέτρου από τον εαυτό τους 24 ώρες το 24ωρο. Μήπως το mobile μάρκετινγκ μας είναι τελικά χρήσιμο;
Πρώτη δημοσίευση: 21 Ιανουαρίου 2012 στο www.aesthetics.gr
Τον τελευταίο καιρό πολλές επιχειρήσεις σε αναζήτηση πελατών χρησιμοποιούν σαν τεχνική διαφήμισης τις μαζικές αποστολές μηνυμάτων SMS. Η τεχνική αυτή εμφανίστηκε πριν αρκετά χρόνια, όταν έγινε η έξαρση της χρήσης των κινητών. Στην αρχή είχε πολλούς υποστηρικτές αλλά με την καιρό ατόνησε σαν μηχανισμός καθώς αυξήθηκε η διείσδυση του Ίντερνετ στον Ελληνικό Πληθυσμό. Έτσι άλλες μέθοδοι προώθησης όπως το email κλπ έκαναν την εμφάνιση τους και κέρδισαν οπαδούς.
Αν δούμε πιο αναλυτικά το SMS μάρκετινγκ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το 91% των χρηστών έχουν το κινητό τους σε ακτίνα 1 μέτρου από τον εαυτό τους 24 ωρες το 24ωρο. Ακόμα τα κινητά είναι:
1. προσωπικά (άρα μπορείς να κάνεις πολύ προσωπική προσέγγιση). Σε έρευνα του 2006 από την ΒΒΟ φάνηκε ότι 90% των ερωτηθέντων δεν θα μοιραζόταν το κινητό τους με κάποιον άλλο.
Tip: Βέβαια λόγω της ατομικότητας των κινητών, όσοι τα χρησιμοποιούν σαν μέσο προώθησης θα πρέπει να σέβονται τους κατόχους και να έχουν την άδειά τους για SMS μάρκετινγκ.
2. αναπόσπαστο κομμάτι μας. Τα έχουμε πάντα μαζί μας και έχουμε άμεση πρόσβαση (δευτερολέπτων) σε αυτά.
Tip: Λόγω της άμεσης πρόσβασης πρέπει το μήνυμα να προτρέπει τον παραλήπτη να κάνει κάτι εκείνη την στιγμή ώστε να μην ξεχαστεί μετά.
3. συνεχώς σε λειτουργία.
Tip: Προσοχή στις ώρες αποστολής. Αποφεύγουμε το βράδυ και τις ώρες κοινής ησυχίας.
4. μπορούν να μας δώσουν μετρήσεις αποδοτικότητας της καμπάνιας (αναφορές μηνυμάτων πχ).
Tip: Έτσι μπορείτε να δείτε αν αξίζει η επένδυση και να πρέπει να την επαναλάβετε ή όχι
5. αιχμαλωτίζουν όλες τις τελευταίες τάσεις τις μόδας στην εμφάνιση και λειτουργίες τους.
Tip: το SMS μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά και να ενισχύσει την διαδραστικότητα του παραλήπτη (πχ φωτογραφείστε κάτι όμορφο και στείλτε το στο εμαιλ μας χχχ@χχχχ.gr για να κλείσετε το ραντεβού σας με 20% έκπτωση)
Ακόμα μην ξεχνάτε ότι το κάθε SMS έχει 160 χαρακτήρες διαθέσιμους και δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο κλπ. Έτσι το κείμενο πρέπει να είναι δυνατό και σωστά δομημένο σε επίπεδο κειμενογραφίας. Ακόμα σαν κόστος παραμένει χαμηλό: ενδεικτικά μπορείτε να βρείτε τιμή τα 1.000 SMS με 65 ευρώ. Δώστε έμφαση στο γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις στέλνουν διαφημιστικά SMS και σκεφτείτε εάν θα ενοχλούσε το πελατολόγιο σας να λάβει και από εσάς. Ακόμα περιορίστε την αποστολή σε 2 ή 3 αποστολές τον χρόνο. Ο σκοπός είναι να σας βοηθήσει και να φέρει πελάτες στην επιχείρηση σας και όχι να τους εκνευρίσει και να τους διώξει.
Τέλος, το mobile μάρκετινγκ δεν έμεινε στάσιμο αλλά εξελίχθηκε. Από τα απλά SMS περάσαμε σε μηνύματα Bluetooth, στα 2D Barcodes (αυτά που βλέπουμε σε έντυπες διαφημίσεις και γράφουν να τα σκανάρουμε με το smartphone μας), το geographic targeting που εντοπίζει που βρίσκεται και ποιες επιχειρήσεις είναι κοντά σου (πχ. Η εφαρμογή foursquare ή το check-in στο Facebook). Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω θα προσδώσει πολύ περισσότερο από μια απλή αποστολή SMS.
Πρώτη δημοσίευση: 21 Ιανουαρίου 2012 στο www.aesthetics.gr