MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Επιτρέπεται να πέσεις. Επιβάλλεται να σηκωθείς!

Author Θέμης Σαρανταένας at 20 Ιανουαρίου 2020
Επιτρέπεται να πέσεις. Επιβάλλεται να σηκωθείς!

5 tips για να περάσετε από την αποτυχία στην επιτυχία.

Το επιχειρείν είναι δύσκολο και ειδικά στην Ελλάδα είναι ακόμη δυσκολότερο. Καθώς ζούμε σε μία κουλτούρα όπου η αποτυχία δεν θεωρείται μέρος ενός φυσιολογικού κύκλου στη ζωή ενός entrepreneur αλλά κάποιου είδους στίγμα, με νομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, είναι πιθανόν να νιώθετε ένα σχεδόν μεταφυσικό τρόμο μπροστά στο φάσμα της αποτυχίας.

Πρώτη δημοσίευση του άρθρου μου: περιοδικό Franchise Business

Σας καταλαβαίνω. Ξέρω τι σημαίνει να είστε άγρυπνοι στις 3 τα ξημερώματα σκεπτόμενοι την παραγγελία, την επιταγή, τη συνάντηση, το deal της επόμενης μέρας. Ξέρω όμως και κάτι ακόμη. Πολλές φορές, όταν κάποιος είναι κοντά στην αποτυχία, το μυαλό του μπορεί να “θολώσει” (κάτι που συμβαίνει και με την επιτυχία).

Δείτε λοιπόν στο άρθρο μου που ακολουθεί 5 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να δείτε τα πράγματα χωρίς παραμορφωτικούς φακούς και να δώσετε στην επιχείρησή σας αυτό που περιμένει να της δώσετε όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

Σημασία έχει αυτό που δίνεις

Τον Δεκέμβριο του 2008, ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά μυαλά όλων των εποχών, ο Elon Musk έφτασε μερικές ώρες μακριά από τη χρεωκοπία. Φαίνεται απίστευτο; Και όμως είναι πραγματικότητα, όπως παραδέχεται και ο ίδιος στην αυτοβιογραφία του.

Σήμερα, γνωρίζοντας ότι ο Musk ανέκαμψε, είναι εύκολο να το αποδώσουμε στην ισχυρή του προσωπικότητα και στην επαγγελματική του οξύνοια. Είναι φυσικά αλήθεια ότι αυτά υπάρχουν. Όμως, ας μην ξεχνάμε το προϊόν. Ο Elon Musk δεν πούλησε “Elon Musk” στο αμερικανικό και μετά παγκόσμιο κοινό, αλλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολύ μπροστά από την εποχή τους.

Και αυτό συνεχίζει να κάνει με τη νέα γενιά Tesla αλλά και τη SpaceX με τα επαναχρησιμοποιούμενα τμήματα πυραύλων. Σημασία λοιπόν έχει αυτό που δίνεις! Όσο έχετε αυτό ως φιλοσοφία σας και πηδάλιό σας, όσο δεν σκέφτεστε το τι παίρνετε από τους πελάτες σας, αλλά το τι τους δίνετε, τόσο θα είστε πιο δυνατοί όταν πλέετε σε αχαρτογράφητα νερά.

Μόνο ένα βήμα μετράει: το επόμενο

Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες τένις παγκοσμίως, ο Ραφαέλ Ναδάλ, με το καλύτερο ρεκόρ νικών – ηττών στην ιστορία, το συνοψίζει καλά: “Δεν σκέφτομαι ότι είμαι ένα σετ και πολλούς πόντους κάτω στο tie-break. Αυτό που σκέφτομαι είναι τον επόμενο πόντο. Αν χάνω 5-1, μπορώ να το κάνω 5-2;”.

Μην σκέφτεστε το επόμενο εξάμηνο. Μην σκέφτεστε το τέλος της χρονιάς. Θα διασχίσετε αυτή τη γέφυρα όταν τη βρείτε. Ναι, ίσως μπροστά σας έχετε ένα βουνό να διασχίσετε, αλλά μόνο και μόνο για να φτάσετε εκεί που είστε, έχετε ήδη διασχίσει μια ολόκληρη οροσειρά.

Μόνο ένα βήμα μετράει όταν τα πράγματα είναι δύσκολα: το επόμενο.

Επιμείνετε σε αυτό που αγαπάτε

Το έχω δει πολλές φορές. Η αρχική επιτυχία οδηγεί έναν επιχειρηματία σε ένα νέο, διαφορετικό, κλάδο. Δεν είναι απαραίτητα κακό! Άλλωστε, ο πραγματικός entrepreneur από τη φύση του δεν μπορεί να είναι στατικός, πρέπει πάντα να φεύγει από το λιμάνι, όσο ασφαλές και να είναι και να ανοίγει πανιά για νέους προορισμούς.

Όμως… υπάρχει μία παγίδα. Αρκετές φορές, η προοπτική του πιθανού κέρδους, αλλά και η πιθανή αλαζονεία από την επιτυχία που ήδη υπάρχει, μπορεί να οδηγήσει τον επιχειρηματία σε σχέδια στα οποία βάζει μεν το μυαλό του αλλά όχι την καρδιά του. Το χειρότερο μάλιστα είναι όταν τα νέα σχέδια βάζουν σε κίνδυνο τα ήδη κεκτημένα και όλο το οικοδόμημα τρέμει.

Επιμείνετε σε αυτό που αγαπάτε. Εάν οι υπολογιστές ήταν πάντα και μόνο το πάθος σας, εάν τα bits και τα bytes σας βοήθησαν να κτίσετε αυτό που έχετε ήδη κτίσει, δεν έχετε κανένα λόγο, πιστέψτε με, να επενδύσετε σε ένα γιαπωνέζικο εστιατόριο στη Μύκονο, επειδή ακούγεται σαν καλή επιχειρηματική ιδέα (ισχύει φυσικά και αντίστροφα).

Μετατρέψτε το αρνητικό σε θετικό

Πριν περίπου 20 χρόνια, η ελληνική μπίρα Μύθος δημιούργησε ένα σλόγκαν που έμεινε στην ιστορία. Το “παντού υπάρχει ένας Μύθος”. Αυτό που οι περισσότεροι αγνοούν είναι ότι το σλόγκαν δημιουργήθηκε σε μία εποχή όπου στην πραγματικότητα, λόγω της περιορισμένης διανομής (στάδιο εισαγωγής στην αγορά) σχεδόν πουθενά δεν υπήρχε ένας Μύθος! Μετά φυσικά… “παντού υπάρχει ένας Μύθος”!

Αυτό είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα του πώς το σωστό μάρκετινγκ μπορεί να μετατρέψει κάτι αρνητικό σε θετικό. Εφαρμόστε το και εσείς. Δεν χρειάζεται να ζηλεύετε επειδή ο κύριος ανταγωνιστής σας έφτιαξε ένα e-shop που “φυσάει”. Κάντε τη ζήλεια κίνητρο για να φτιάξετε εσείς ένα ακόμη καλύτερο! Σε κάθε αρνητικό συναίσθημα και κατάσταση, αναζητήστε το σημείο εκείνο που θα το μετατρέψει σε θετική δράση και ενέργεια από εσάς.

Ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω από εσάς

Τέλος, το μεγαλύτερο ίσως λάθος που μπορεί να κάνει ένας entrepreneur, ειδικά στον 21ο αιώνα, είναι να θεωρήσει, μετά από μία αρχική επιτυχία, ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω του και ότι τα πράγματα θα είναι εσαεί ρόδινα. Τίποτα δεν είναι πιο μακριά από αυτό.

Σήμερα, ο καταναλωτής είναι βασιλιάς περισσότερο από ποτέ και ο επιχειρηματίας επισκέπτης στη ζωή του περισσότερο από ποτέ. Εάν τα πράγματα δεν πηγαίνουν πολύ καλά, για την επιχείρηση, ποτέ μην κατηγορήσετε την πελατεία σας ότι “δεν ξέρει” ή ότι “δεν καταλαβαίνει” τι προσφέρετε. Είναι σαν να κατηγορούσε η Kodak τον κόσμο γιατί δεν αγόραζε πλέον φιλμ.

Γίνετε ξανά ταπεινός και θα κερδίσετε τη “βασιλεία των πελατών”.

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X