Επαγγελματική Κάρτα, απλή ή σύνθετη υπόθεση;
![Επαγγελματική Κάρτα Εργαλείο Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2012/04/epaggelmartiki_karta1-1.png)
Η επαγγελματική σας κάρτα είναι ένα εργαλείο! Ένα εργαλείο προώθησης της επιχείρησης και της κουλτούρας της. Επιλέξτε τον κατάλληλο συνεργάτη και δημιουργήστε μια κάρτα που θα κάνει την διαφορά και γιατί όχι, να σας κάνει απόσβεση με την αύξηση τζίρου που θα σας φέρει λειτουργώντας ως εργαλείο μάρκετινγκ!
Πρώτη δημοσίευση: Απριλίος 2012 στο //www.aesthetics.gr
Καθώς είστε στον χώρο της ομορφιάς, είναι μέρος του αντικειμένου σας να κάνετε τα πάντα να δείχνουν όμορφα, συμπεριλαμβανομένου και των επαγγελματικών σας καρτών. Όταν κάποια πελάτισσα έρθει στον χώρο σας, αυτό που θέλει είναι να “αγοράσει” από εσάς την ελπίδα ότι θα δείχνει πιο όμορφη, πιο νέα και πιο ελκυστική. Συνήθως αναζητάει την πιο σύγχρονη και καλύτερη υπηρεσία που ανταποκρίνεται στο διαθέσιμο εισόδημά της. Έτσι η εμπειρία της από την στιγμή που θα μπει στον χώρο σας, μέχρι την στιγμή που θα φύγει θα πρέπει να αντανακλά αυτήν την “ομορφιά” που της προσφέρετε. Από την διακόσμηση του χώρου σας, το ντύσιμο σας και τον συνεργατών σας, μέχρι και τα έντυπα που θα πάρει φεύγοντας.
Οι επαγγελματικές κάρτες της επιχείρησής σας θα πρέπει να αντανακλούν την προσωπικότητα της. Κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της προσωπικότητα που συνήθως πηγάζει από την προσωπικότητα και το μεράκι του ιδιοκτήτη της. Θυμηθείτε να χρησιμοποιήσετε θετικά χρώματα, όπως αν για παράδειγμα η προσωπικότητα της επιχείρησής είναι πολύ “θηλυκή” θα μπορούσατε να επιλέξετε το ροζ χρώμα. Αν η επιχείρησή σας είναι στο κέντρο της πόλης, ίσως πιο ουδέτερα χρώματα με το λογότυπο κι ένα έξυπνο σλόγκαν να είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο κ.ο.κ. Κάθε πελάτισσα που θα κρατήσει μια επαγγελματική κάρτα θα ταυτιστεί μαζί της και θα κρίνει αν η επιχείρησή σας της ταιριάζει και μπορεί να την επιλέξει!
Ο επαγγελματισμός στην σχεδίαση και εκτύπωση των καρτών είναι επίσης σημαντικός. Ένας έμπειρος γραφίστας μπορεί να αποδώσει καλύτερα την φιλοσοφία και την προσωπικότητα της επιχείρησής σας. Είναι προτιμότερο να δαπανήσετε μερικά χρήματα περισσότερο και να “κλείσετε’ μια μακέτα σε κάποιον επαγγελματία από το να επιλέξετε μια προσφορά όπου ο τυπογράφος ετοιμάζει και την μακέτα της επαγγελματικής κάρτας. Μην ξεχνάτε, πως η επαγγελματική κάρτα είναι ένα εργαλείο μάρκετινγκ και προώθησης της επιχείρησής σας όχι μόνο στους υπάρχοντες πελάτες σας αλλά και σε δυνητικούς. Η όψη της, η υφή της και το στυλ της είναι στοιχεία που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία του προωθητικού εργαλείου. Φυσικά στα στοιχεία επικοινωνίας, εκτός από το τηλέφωνο και την διεύθυνσή σας, απαραίτητο είναι να αναφέρετε και την ιστοσελίδα σας, το email σας και γιατί όχι και την επαγγελματική σας σελίδα στο Facebook.
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της επαγγελματικής κάρτας είναι το λογότυπο σας. Το λογότυπο σας είναι το Α και το Ω της επιχείρησης σας και ανήκει στο πλαίσιο που ονομάζουμε εταιρική ταυτότητα. Η Εταιρική Ταυτότητα είναι ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση παρουσιάζει τον εαυτό της και αφορά την παρουσίαση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της. Μέγιστη επιδίωξή της είναι η διαφοροποίηση από τις άλλες ίδιες επιχειρήσεις (ανταγωνισμό της) και η αναγνωρισιμότητά της. Η Εταιρική Εικόνα περιλαμβάνει θέματα όπως η κουλτούρα, η συμπεριφορά, το κύρος, η φήμη της κλπ. Ακόμα, βοηθάει στην οικοδόμηση και ενδυνάμωση των σχέσεων με πελάτες και τις άλλες επιχειρήσεις στις απευθύνεται και από τις οποίες επηρεάζεται.
Η Εταιρική Ταυτότητα αποτελείται από τα στοιχεία με τα οποία έρχονται σε καθημερινή επαφή οι πελάτες, είτε αυτά είναι οπτικά (Visual identity), είτε λεκτικά (verbal identity). Τα οπτικά στοιχεία είναι, εκτός από το λογότυπο, τα σύμβολα, τα χρώματα, ο τρόπος παρουσίασης των εντύπων διαφημίσεων και του υλικού μάρκετινγκ. Λεκτικά στοιχεία είναι η ονομασία, το slogan, τα διαφημιστικά μηνύματα, ακόμη και το τηλεφωνικό μήνυμα κατά τη διάρκεια αναμονής στις τηλεφωνικές κλήσεις.
Δείτε μερικά tips για να δημιουργήσετε μοναδικές επαγγελματικές κάρτες:
- Χρησιμοποιήστε το σωστό λογότυπο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σας.
- Συμπεριλάβετε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
- Μην χρησιμοποιήσετε πολύ μικρή γραμματοσειρά. Η κάρτα πρέπει να μπορεί να διαβάζεται και χωρίς μεγεθυντικό φακό!
- Φροντίστε να είναι δημιουργικά σχεδιασμένη για να ξεχωρίζει από τον σωρό!
- Επενδύστε λίγα χρήματα και επιλέξτε βαρύ και ιδιαίτερο χαρτί.
Τέλος, η κάρτα σας, όπως είπαμε, είναι εργαλείο προώθησης. Στην Α Όψη μπορείτε να γράψετε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας σας, ενώ στην Β Όψη μπορείτε να “στήσετε” ένα μηχανισμό μάρκετινγκ ώστε να εμπλέξετε τους πελάτες με την επιχείρησή σας και να επωφεληθείτε. Μερικές ιδέες είναι:
- Να διαφημίσετε την κάρτα πιστότητας της επιχείρησή σας αν έχετε.
- Να αφήσετε χώρο για να συμπληρώσετε το επόμενο ραντεβού της πελάτισσας.
- Να γράψετε 5 ΤΟΠ συμβουλές περιποίησης για να δείξετε την εξειδίκευσή σας.
- Να την χρησιμοποιήσετε ως εργαλείο μόνο για νέους πελάτες και να υπάρχει ενέργεια ώστε να έρθουν ξανά κ.α.
Συμπερασματικά, η επαγγελματική σας κάρτα είναι ένα εργαλείο! Ένα εργαλείο προώθησης της επιχείρησης και της κουλτούρας της. Επιλέξτε τον κατάλληλο συνεργάτη και δημιουργήστε μια κάρτα που θα κάνει την διαφορά και γιατί όχι, να σας κάνει απόσβεση με την αύξηση τζίρου που θα σας φέρει λειτουργώντας ως εργαλείο μάρκετινγκ!
Πρώτη δημοσίευση: Απριλίος 2012 στο //www.aesthetics.gr