MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Έφτασε το ΝΕΟ μάρκετινγκ. Είμαστε έτοιμοι;

Author Θέμης Σαρανταένας at 11 Μαρτίου 2012
Θέμης Σαρανταένας

Το Μάρκετινγκ 3.0 έφτασε. Είμαστε έτοιμοι να το εκμεταλλευτούμε; Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Ομορφιάς αντιμετωπίζουν καθημερινά διλήμματα. Οι πωλήσεις είναι λιγότερες, τα έξοδα τα ίδια ή και περισσότερα και η ανάγκη για δραστικές λύσεις είναι επιβεβλημένη. Όποια στρατηγική λειτουργούσε μέχρι τώρα, πλέον δεν λειτουργεί και χρειάζεται αλλαγή ή προσαρμογή.

Θέμης ΣαρανταέναςΘέμης ΣαρανταέναςΘέμης Σαρανταένας

Πρώτη δημοσίευση: To 1o Τεύχος που κυκλοφόρησε στο 2012 του Κλαδικού Περιοδικού του ΠΣΑΜΚΑ

Με μία οικονομική κρίση, τόσο συγκλονιστική για τους Έλληνες και τα Ελληνικά νοικοκυριά, το ανθρώπινο ένστικτο της επιβίωσης έχει αναγκάσει τον Έλληνα καταναλωτή να αλλάξει. Δημιουργείται ένας νέος καταναλωτής που νιώθει ανασφαλής για το μέλλον της οικονομίας, νιώθει ακάλυπτος γιατί έχει μειωθεί το διαθέσιμο εισόδημά του, γιατί ίσως έχει μείνει χωρίς εργασία και γιατί έχει μειωθεί η αξία των καταθέσεών του και των ακινήτων του. Οι καταναλωτές (Βusiness-to-Consumer ή Β2C προσέγγιση) σήμερα ψάχνουν για προσφορές, αγοράζουν με πόντους (bonus cards) και κουπόνια, θέτουν οικονομικό προϋπολογισμό αγορών από τον οποίο δεν θα παρεκκλίνουν και κάνουν συνεχόμενες συγκρίσεις τιμών (online/offline) μέχρι να βρουν την καλύτερη σχέση τιμής/υπηρεσίας – προϊόντος. Αντίστοιχα οι πελάτες (Business-to-Business ή Β2Β προσέγγιση), που αγοράζουν προϊόντα για να τα μεταπωλήσουν/χρησιμοποιήσουν ακολουθούν κι αυτοί παρόμοια μονοπάτια. Η καταναλωτική θεωρία λέει ότι με το πέρασμα τις κρίσης η συμπεριφορά του καταναλωτή επιστρέφει στην αρχική της κατάσταση μέσα σε ένα ή δύο χρόνια. Όμως τα σημάδια, μας δείχνουν ότι η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς θα είναι μόνιμη καθώς η Ελληνική Οικονομική κρίση είναι πολύ βαθιά. Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε, είναι να γνωρίσουμε τον Νέο Καταναλωτή/πελάτη, να μάθουμε τις συνήθειές του ώστε να τον προσεγγίσουμε κατάλληλα & με επιτυχία.

μάρκετινγκ 3.0Ο Καταναλωτής σε κρίση, λοιπόν, στρέφεται σε φθηνότερα καλλυντικά, προτιμώντας αυτά της Ευρείας Διανομής (με κανάλι διανομής τα Super Markets). Έτσι βλέπουμε οριακή αύξηση των πωλήσεων του καναλιού και αντίθετα μείωση του τζίρου λιανικής της Επιλεκτικής Διανομής (με κανάλι διανομής τα καταστήματα καλλυντικών), που αγγίζει σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή Δεκεμβρίου το 15,2%. Συνολικά, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η συνολικά αγορά λιανικής καλλυντικών εκτιμάται πτωτική κατά 25-30% (κυρίως και με τα προβλήματα της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα των μαρκών La Prairie & Kanebo) και έτσι η αξία του κλάδου φτάνει τα 1,2 δισ. Ευρώ και οι πωλήσεις λιανικής τα 600 εκ. Ευρώ. Προβληματικό εμφανίζεται και το κανάλι διανομής του Φαρμακείου καθώς τα φαρμακεία αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας λόγω των καθυστερήσεων των πληρωμών τους από το Κράτος. Καθαρότερη εικόνα φυσικά θα έχουμε τέλος Ιανουαρίου που θα έχουν κλείσει την χρονιά τους οι περισσότερες εταιρίες. Κατ’ επέκταση των παραπάνω, στα ίδια διψήφια πτωτικά επίπεδα κινείται και ο τζίρος των υπηρεσιών ομορφιάς.

Σ’ ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Ομορφιάς αντιμετωπίζουν καθημερινά διλήμματα. Οι πωλήσεις είναι λιγότερες, τα έξοδα τα ίδια ή και περισσότερα και η ανάγκη για δραστικές λύσεις είναι επιβεβλημένη. Όμως οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να διατηρήσουν τον τζίρο τους (χωρίς μεγάλες απώλειες) και να αντεπεξέλθουν τις δυσκολίες, είναι αυτές που θα βγουν κερδισμένες. Στην οικονομία της ύφεσης το μόνο που μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να κερδίσουν μερίδια αγοράς (εφόσον το μέγεθος της αγοράς είναι ορισμένο και μειώνεται) έναντι των ανταγωνιστών τους. Έτσι επιβάλλεται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους, σαν να αρχίζουν από την αρχή καθώς όλα τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Όποια στρατηγική λειτουργούσε μέχρι τώρα, πλέον δεν λειτουργεί και χρειάζεται αλλαγή ή προσαρμογή.

Μέσα στα τελευταία 60 χρόνια το μάρκετινγκ εξελίχθηκε. Μέχρι σήμερα, είχαμε μάθει να δουλεύουμε με το απλό μάρκετινγκ , το γνωστό Μάρκετινγκ 1.0. Το Μάρκετινγκ 1.0 είναι το παραδοσιακό μάρκετινγκ, με τις συστηματικές τακτικές (outbound marketing) με στόχο το μήνυμα μας να φτάσει τους παραλήπτες (target group) χρησιμοποιώντας τεχνικές push. Με την ραγδαία διείσδυση του ίντερνετ στην ζωή μας, το μάρκετινγκ εξελίχθηκε και μπήκε, γύρω στο 2005, στην δεύτερη του φάση: το Μάρκετινγκ 2.0. Το νέο, αυτό μάρκετινγκ, συμπλήρωσε (και ξεπέρασε) το πρώτο και λειτούργησε τελείως αντίθετα. Τα μήνυμα πλέον το έψαχνε ο παραλήπτης (target group) για να το βρει στην πηγή του (τεχνικές pull & inbound marketing). Νέες ορολογίες εμφανίστηκαν όπως η παραγωγή περιεχομένου (content) ή το SEO (search engine optimazation) και απορρόφησαν κονδύλια από το budget του μάρκετινγκ.

Όμως η εξέλιξη του μάρκετινγκ δεν σταμάτησε εκεί. Τα νέα οικονομικά δεδομένα και η εμφάνιση του Νέου Καταναλωτή/πελάτη δημιούργησαν, τα τελευταία 2 χρόνια, το Μάρκετινγκ 3.0. Το μάρκετινγκ των αξιών. Μιλάμε για μια προσέγγιση που θεωρεί τους αγοραστές, όχι απλά καταναλωτές/πελάτες αλλά πολυδιάστατες προσωπικότητες, με άποψη και δύναμη που θέλουν να επιλέξουν τα προϊόντα εκείνα που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους και θα προβάλλουν τις αξίες τους. Ο σημερινός καταναλωτής/πελάτης επιβαρύνεται με τόσα προβλήματα που κάθε συναλλαγή του πρέπει να τον ευχαριστεί και να νιώθει ότι επενδύει σωστά τα χρήματα του. Αν παρατηρήσετε θα δείτε, τελευταία, ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει την εταιρική τους ευθύνη, όμως αυτές οι πυροσβεστικές κινήσεις είναι συνήθως σπατάλη χρημάτων. Έχοντας, αντίθετα, εντάξει αυτές τις δραστηριότητες στην εμπειρία που προσφέρουν στον καταναλωτή/πελάτη θα μπορέσουν να εξοικονομήσουν πόρους και να κάνουν πιο ουσιαστική προσέγγιση.

Οι επιχειρήσεις που θα εκμεταλλευτούν, με ένα έξυπνο πλάνο μάρκετινγκ και ένα κατάλληλο μείγμα budget: την νέα τεχνολογία (online), το παραδοσιακό μάρκετινγκ (offline) και την αναγνώριση της πολυδιάστατης προσωπικότητας του Νέου Καταναλωτή θα καταφέρουν να τον εμπλέξουν και να τον προσεγγίσουν. Η μείωση των τιμών δεν είναι η μοναδική λύση. Υπάρχουν κι άλλες στρατηγικές που χτίζουν σε βάθος χρόνου. Η ύφεση της οικονομίας επιβάλλει την ύπαρξη win – win (κερδίζω – κερδίζω) σχέσεων, είτε με τους πελάτες επιχειρήσεις (Β2Β) είτε με τους τελικούς καταναλωτές (Β2C). Είναι φανερό, ότι μπαίνουμε σε μία νέα εποχή. Ας μας βρει έτοιμους.

Πρώτη δημοσίευση: To 1o Τεύχος που κυκλοφόρησε στο 2012 του Κλαδικού Περιοδικού του ΠΣΑΜΚΑ

Ενδιαφέροντα άρθρα

Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα
Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…απαντήσετε“ναι” στις παρακάτω ερωτήσεις.
2 Μαΐου 2025

Είστε πιο επιτυχημένοι από ό,τι νομίζετε εάν…


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο
      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.
      Αναλυτικές
      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.
      Ενσωματωμένα βίντεο
      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.
      Google Fonts
      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.
      Μάρκετινγκ
      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.
      Facebook Advanced Matching
      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.
      Facebook CAPI
      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X