Διαχειριστείτε τον χρόνο σας και βελτιώστε την ποιότητα της ζωής σας!
![time-management](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2016/03/time-management-1.jpg)
Ξεκινώντας, η μέρα έχει 24 ώρες και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει: δεν μπορεί να γίνουν ούτε 23, ούτε 27. Αυτό που μπορεί όμως να αλλάξει είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις δικές μας σκέψεις και τα δικά μας συναισθήματα σε σχέση με τον χρόνο. Ουσιαστικά, όταν δεν προλαβαίνουμε να ολοκληρώσουμε όλα όσα θα θέλαμε δεν θυμώνουμε με το γεγονός ότι η μέρα δεν έχει αρκετές ώρες, αλλά θυμώνουμε με τον εαυτό μας που δεν πετύχαμε αυτό που θέλαμε.
Πρώτη δημοσίευση: περιοδικό The Body Απρίλιος 2016
Ο χρόνος αποτελεί πρόβλημα σήμερα γιατί έχουμε πείσει τους εαυτούς μας (ή μας έχουν πείσει) ότι πρέπει να τα καταφέρνουμε πάντα, έχουμε ξεχάσει πως η εργασία πρέπει να προκαλεί χαρά και έχουμε θεωρήσει πως στον κόσμο μας μόνοι οι αποτελεσματικοί μπορούν να επιβιώσουν. Στην πραγματικότητα, έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας και αφήνουμε άλλους να μας λένε πως θα ξοδέψουμε τον χρόνο μας. Ο μόνος τρόπος να ξεφύγουμε από αυτό είναι η αλλαγή και η ανάκτηση του ελέγχου της ζωής μας.
Εύλογα θα αναρωτηθείτε γιατί δεν τα έχετε καταφέρει όταν έχετε προσπαθήσει πολλές φορές να οργανώσετε τον χρόνο σας. Αυτό είναι λογικό γιατί τα πράγματα που κάνουμε σε κάθε φάση της ζωής μας έχουν άμεση σχέση με την ικανοποίηση και την ευχαρίστηση που λαμβάνουμε από αυτά. Έτσι ο προγραμματισμός και οι προτεραιότητες (για το θέμα μας: τεχνικές διαχείρισης χρόνου) απαιτούν χρόνο και προσαρμογές που δεν συνδέονται με θετικά συναισθήματα.
Σας προτείνω τα ακόλουθα βήματα για την διαχείριση του χρόνου σας:
Βήμα 1: Για να μπορέσετε να προβείτε σε αλλαγές πρέπει πρώτα να εντοπίσετε και να αποδεχτείτε το «πρόβλημα». Η αναγνώριση είναι και η μισή του λύση.
Βήμα 2: Εντοπίστε τα μοτίβα. Συνηθίζουμε να επαναλαμβάνουμε συμπεριφορές που μας βγάζουν εκτός προγράμματος. Ο εντοπισμός και η καταγραφή τους θα σας βοηθήσει να εστιάσετε προς στην σωστή κατεύθυνση.
Βήμα 3: Εντοπίστε τα εμπόδια. Στην καθημερινότητα υπάρχουν μη ορατά εμπόδια όπως είναι η «ανοργανωσιά», η αδυναμία του να λέμε «όχι», η αδράνεια, το stress και οι συχνές διακοπές που μας αποσπούν την προσοχή από τις εργασίες που έχουμε να κάνουμε. Ο εντοπισμός και η απομόνωσή τους θα σας βοηθήσει.
Βήμα 4: Στην συνέχεια πρέπει να θέσετε προτεραιότητες. Πρέπει να εντοπίσετε τι είναι πιο σημαντικό για εσάς. Μπορείτε να έχετε μέχρι 3 προτεραιότητες. Περισσότερες απλώς… δεν είναι προτεραιότητες!
Βήμα 5: Θέστε SMARΤ στόχους! Οι στόχοι αλλαγή των εμποδίων, των μοτίβων αλλά και της εκπλήρωσης των προτεραιοτήτων πρέπει να είναι «έξυπνοι». Δηλάδη πρέπει να είναι (S)pecific – Συγκεκριμένοι, (M)easurable – Μετρήσιμοι, (A)ttainable – Εφικτοί., (R)ealistic – Ρεαλιστικοί και (T)ime oriented – Με χρονικό ορίζοντα.
Βήμα 6: Πείτε μπράβο στον εαυτό σας. Σε κάθε επιτυχία, σε κάθε αλλαγή: μικρή η μεγάλη να θυμάστε να … σας λέτε μπράβο! Δεν υπάρχει πιο ωραίο και θετικό συναίσθημα από την επιβράβευση του ίδιου μας του εαυτού. Το έχουμε ανάγκη.
Σαφώς, τα παραπάνω βήματα είναι μια αρχή ή καλύτερα ένας οδηγός που θα σας βοηθήσει να δείτε το θέμα της διαχείρισης του χρόνου διαφορετικά. Χρειάζεται όμως επιμονή, υπομονή και προσπάθεια και η αλλαγή θα φανεί. Ο στόχος σας είναι η βελτίωση της ποιότητας της ζωής σας και της καθημερινότητάς σας! Μπορείτε!
Καλή επιτυχία!