Δημιουργούμε πάντα αξιομνημόνευτες εμπειρίες στους πελάτες μας
![Θέμης Σαρανταένας Σύμβουλος Μάρκετινγκ Υπηρεσιών](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2011/12/aksiomnhmoneytes_empeiries11-1.png)
Ο κλάδος των υπηρεσιών ομορφιάς & αισθητικής, παραμένει απαιτητικός και ζωντανός παρά το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον. Σαφώς, η ανασφάλεια και η έλλειψη του διαθέσιμου εισοδήματος έχει οδηγήσει πολλές από τις επιχειρήσεις υπηρεσιών αισθητικής σε μείωση τζίρου αλλά αυτό δεν πρέπει να μας πτοεί. Αντίθετα, μας δίνεται η δυνατότητα για αναδιοργάνωση, για “νοικοκύρεμα”.
Πρώτη δημοσίευση: Τεύχος Δεκεμβρίου 2011 στο Κλαδικό Περιοδικό “Τα Νεά των Αισθητικών”
Οι προσφορά υπηρεσίας είναι απαιτητική υπόθεση. Ειδικά στον χώρο της ομορφιάς που πραγματοποιούμε τα όνειρα των πελατών μας και οι προσδοκίες τους συναντούν την δική τους πραγματικότητα. Σε κάθε περίπτωση όμως οι υπηρεσίες είναι ιδιαίτερες:
1. είναι άυλες διαδικασίες, δεν μπορεί δηλαδή κάποιος να τις “πιάσει/αγγίξει”
2. παράγονται και καταναλώνονται την ίδια στιγμή καθώς ο πελάτης εμπλέκεται στην δημιουργία της με την φυσική του παρουσία
3. κάθε φορά που παρέχεται η υπηρεσία, παρέχεται και διαφορετικά άρα δεν μπορεί να τυποποιηθεί
4. πρέπει να υπάρχει ισορροπία ζήτησης και προσφοράς καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για στοκ όπως στη πώληση των προϊόντων
Αυτά τα τέσσερα χαρακτηριστικά μας δείχνουν πως η παροχή της υπηρεσίας, για να είναι επιτυχημένη, πρέπει να πραγματοποιείται σωστά, με το κατάλληλο προσωπικό, σ’ ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον.
Αν δούμε το ίδιο θέμα από την πλευρά του πελάτη θα συναντήσουμε 3 βήματα στην ψυχολογία του:
Βήμα 1:
Όταν ακούσει για την επιχείρηση μας δημιουργεί μια προσδοκία εμπειρίας. Δηλαδή, αρχίζει και φαντάζεται πώς θα απολαύσει την υπηρεσία μας και τι θα αποκομίσει.
Βήμα 2:
Με την επίσκεψή του στην επιχείρηση μας και αφού λάβει την υπηρεσία που επιθυμεί, κάνει επιβεβαίωση της εμπειρίας του. Μπορεί να μείνει ικανοποιημένος ή να δυσαρεστηθεί.
Βήμα 3:
Την επόμενη φορά που θα χρειαστεί την ίδια υπηρεσία θα κάνει ανάμνηση της εμπειρίας που έζησε στην επιχείρηση. Αν η ανάμνηση είναι θετική, τότε έχουμε κερδίσει μια ακόμα πώληση.
Είναι σημαντικό να δημιουργούμε πάντα αξιομνημόνευτες εμπειρίες στους πελάτες μας.
Ο κλάδος των υπηρεσιών ομορφιάς & αισθητικής, παραμένει απαιτητικός και ζωντανός παρά το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον. Σαφώς, η ανασφάλεια και η έλλειψη του διαθέσιμου εισοδήματος έχει οδηγήσει πολλές από τις επιχειρήσεις υπηρεσιών αισθητικής σε μείωση τζίρου αλλά αυτό δεν πρέπει να μας πτοεί. Αντίθετα, μας δίνεται η δυνατότητα για αναδιοργάνωση, για “νοικοκύρεμα”. Χρησιμοποιώντας έξυπνες τεχνικές μπορούμε να δείξουμε πόσο διαφέρουμε στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε και να χτίσουμε πιστό πελατολόγιο δημιουργώντας αξιομνημόνευτες εμπειρίες. Είναι η ευκαιρία μας!
Πρώτη δημοσίευση: Τεύχος Δεκεμβρίου 2011 στο Κλαδικό Περιοδικό “Τα Νεά των Αισθητικών”