MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

CX. Τα πιο σημαντικά γράμματα στο αλφάβητο του επιχειρείν.

Author Θέμης Σαρανταένας at 7 Ιουλίου 2025
Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.

Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.

Τη δεκαετία του 90, ο ερευνητής, καθηγητής, συγγραφέας και πρώην αντιπρόεδρος της Apple (ναι, τελικά όλα από το “μήλο” ξεκίνησαν) Don Norman επινόησε τον όρο “User Experience”. Καθώς η ψηφιακή αλληλεπίδραση άρχισε σταδιακά να αποκτά σημαντικό ρόλο για κάθε brand, ο όρος μετεξελίχθηκε σε “Customer Experience Management” (CXM), τον οποίο μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες όπως η MacKinsey, Forrester και άλλες μετέτρεψαν για συντομία σε “CX”.

Αυτό λοιπόν είναι το παρελθόν του CX, της “εμπειρίας πελάτη”. Το μέλλον του; Τεράστιο. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Η εμπειρία του πελάτη είναι η πρόκληση του μέλλοντος.

Η διαφορά μεταξύ εμπειρίας και εξυπηρέτησης πελάτη

Πρώτα από όλα, θα διευκρινίσω κάτι. Η εμπειρία πελάτη (CX) και η εξυπηρέτηση πελάτη δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η εξυπηρέτηση πελάτη είναι σαν μια συγκεκριμένη στιγμή δράσης, σαν μία “σκηνή από ταινία”: το τηλεφώνημα μετά από 10 λεπτά αναμονής στη γραμμή με κλασική μουσική, το χαμόγελο του υπαλλήλου στο ταμείο, το email που σου λέει “συγγνώμη για την ταλαιπωρία, ορίστε 10% έκπτωση”, κλπ.

Η εμπειρία πελάτη, από την άλλη πλευρά, είναι ολόκληρη η ταινία. Ξεκινάει από την πρώτη αναζήτηση, περνάει από όλα τα σημεία επαφής με την επιχείρηση (τα διάσημα touch points) και διαμορφώνεται από κάθε μικρή λεπτομέρεια: το site, το checkout, την ποιότητα του προϊόντος, ακόμα και το unboxing.

Με άλλα λόγια, η εξυπηρέτηση είναι η σκηνή της ταινίας, που, όταν δεν είναι καλή, θα έπρεπε να έχει κοπεί στο μοντάζ, αλλά η εμπειρία είναι η συνολική εντύπωση που μένει στο τέλος. Αυτή ορίζει το αν θα βγεις από το “σινεμά” χαρούμενος ή θα “τσεκουρώσεις” το brand με μία καυστική κριτική στο Trustpilot.

Τι λένε οι αριθμοί

Αλήθεια, πόσο σημαντικό είναι το CX στο σημερινό marketing; Οι αριθμοί, όπως πάντα, είναι εδώ για να πουν την αλήθεια. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η παγκόσμια αγορά διαχείρισης εμπειρίας πελατών αποτιμήθηκε στα 13 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμένεται να παρουσιάσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15,8% έως το 2030.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του CX

Εάν σκέφτεστε ότι προσωποποίηση σημαίνει να ξεκινά το email σας προς τον πελάτη με “Αγαπητέ Θέμη Σαρανταένα” (ή σε κάποιες άτυχες περιπτώσεις “Αγαπητέ Θέμης Σαρανταένας”), σκεφτείτε το ξανά.

Σήμερα, η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η μηχανική μάθηση επιτρέπουν στις εταιρείες να προβλέπουν με ακρίβεια τι θέλουν, τι προτιμούν και τι χρειάζονται οι πελάτες τους. Αυτές οι πληροφορίες βοηθούν στη δημιουργία απόλυτα στοχευμένων εμπειριών, που πραγματικά “μιλούν” στον κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Το Spotify Wrapped δείχνει τον δρόμο

Ένα κλασικό παράδειγμα CX είναι το Spotify Wrapped, η viral καμπάνια μάρκετινγκ του Spotify, που έχει φτάσει αισίως στον ένατο χρόνο της. Η καμπάνια τρέχει κάθε χρόνο από τις 29 Νοεμβρίου μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου και, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα ακρόασης των χρηστών, φτιάχνει μια εξατομικευμένη ανασκόπηση της χρονιάς. Το αποτέλεσμα; Οι χρήστες το λατρεύουν και νιώθουν ακόμα πιο συνδεδεμένοι με την πλατφόρμα.

Omnichannel Integration

Σήμερα, οι πελάτες πηγαίνουν από το ένα κανάλι στο άλλο πιο γρήγορα κι από οδηγό που περνάει με πορτοκαλί στη Σόλωνος. Από το website στο Instagram, από την εφαρμογή στο φυσικό κατάστημα, και από το TikTok στο chat support για μια τελευταία ερώτηση, σε διάστημα λίγων ωρών. Αν όλα αυτά τα σημεία δεν συνδυάζονται αρμονικά, το CX δεν θα είναι αποτελεσματικό.

Εδώ μπαίνει το Omnichannel Integration, ο μαέστρος που φροντίζει ώστε όλα τα κανάλια να παίζουν τη σωστή μελωδία. Το μυστικό συστατικό; Για μία ακόμη φορά, η τεχνολογία. Τα Customer Data Platforms λειτουργούν σαν “κεντρικός εγκέφαλος”, κρατώντας τα πάντα συγχρονισμένα, ώστε οι πελάτες να μη χρειάζεται να ξαναλένε την ιστορία τους κάθε φορά που αλλάζουν κανάλι.

Το μεγάλο “αλλά”

Το κλειδί λοιπόν για τους marketers είναι να δημιουργήσουν ισχυρά data ecosystems που τους επιτρέπουν να συλλέγουν, να αναλύουν και να αξιοποιούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Αλλά εδώ μπαίνει και η μεγάλη ευθύνη: όσο περισσότερα δεδομένα, τόσο μεγαλύτερη η υποχρέωση για διαφάνεια.

Με την αυξανόμενη ανησυχία για την ιδιωτικότητα, οι εταιρείες πρέπει να διαχειρίζονται τα δεδομένα ηθικά, να είναι ξεκάθαρες με τους χρήστες τους και να τηρούν αυστηρά κανονισμούς όπως το GDPR. Εάν ο πελάτης σας αρχίζει να πιστεύει ότι το brand σας έχει γίνει ο Μεγάλος Αδελφός, τότε σίγουρα κάνετε κάτι πολύ λάθος με τις CX τακτικές σας.

Ενδιαφέροντα άρθρα

Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.
27 Ιουνίου 2025

Ήρεμα μιλάω: Εισαγωγή στο Marketing. Back to basics.


Διαβάστε περισσότερα
3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X