MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο. Διαχειριστείτε τις σωστά!

Author Θέμης Σαρανταένας at 24 Μαΐου 2018

Ζούμε στην εποχή όπου σχεδόν όλοι όσοι έχουν μία επιχείρηση με διαδικτυακή παρουσία, μπορούν πλέον να βιώσουν τα ίδια ακριβώς συναισθήματα με εκείνα που αισθάνεται ένας σεφ ή ένας συγγραφέας όταν έρχεται αντιμέτωπος με μία αρνητική κριτική! Ταυτόχρονα, κάθε πελάτης μπορεί πλέον να αισθανθεί σαν κριτικός και να αισθανθεί τη δύναμη του πληκτρολογίου, αφού με ένα σχόλιο στο Facebook, το YouTube αλλά και Google Business μίας επιχείρησης, μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω. Αλήθεια, μπορούμε και με ποιους τρόπους να αντιμετωπίζουμε τις αρνητικές κριτικές διαφυλάσσοντας την online παρουσία μας και την offline φήμη μας; Πρώτη δημοσίευση: HuffingtonPost Greece

1) Ταχύτητα απάντησης

Ο χρόνος ανταπόκρισης σε μία αρνητική κριτική πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος αλλά οπωσδήποτε δεν πρέπει να είναι απόρροια μία βιαστικής σκέψης. Απαντάτε σύντομα αλλά όχι πρόχειρα. Αφιερώστε κάποιο χρόνο ώστε να προετοιμάσετε την απάντησή σας και να απαλλαγείτε παράλληλα από τη συναισθηματική φόρτιση που ομολογουμένως προκαλείται από μία αρνητική κριτική. Η βεβιασμένη και πρώτη σκέψη απάντησης που θα έρθει στο μυαλό σας είναι σχεδόν πάντα λάθος!

2) Η συγνώμη ποτέ δεν έβλαψε!

Πολλές φορές καλούμαστε να δικαιολογηθούμε για πράγματα τα οποία ίσως και να μην είναι οφείλονται σε λάθη και παραλείψεις της επιχείρησής μας αλλά στο μυαλό εκείνου που μας έκανε μία άσχημη κριτική, εμείς είμαστε οι μόνοι υπεύθυνοι. Αν δε φταίτε για κάτι εσείς, ζητήστε συγνώμη τουλάχιστον για τα δυσάρεστα συναισθήματα που έχουν δημιουργηθεί στον πελάτη σας. Εκφράστε τη λύπη σας για το ότι ο πελάτης σας αισθάνεται έτσι και συμβάλλετε με τη συγνώμη σας στο να πέσουν οι τόνοι!

3) Παραδεχθείτε το λάθος σας

Μην αντιμετωπίζετε την αρνητική κριτική σαν εχθρό. Πολλές φορές μπορούμε να εντοπίσουμε και να διορθώσουμε λάθη που ίσως έχουν εντοπίσει και άλλοι πελάτες σας οι οποίοι όμως δεν έκαναν τον κόπο να σας τα αναφέρουν. Αν έχετε κάνει κάποιο λάθος, παραδεχθείτε το. Κανείς δεν είναι τέλειος! Βάλτε στην άκρη τον εγωισμό σας και διαχειριστείτε το λάθος σας με αξιοπρέπεια, επαγγελματισμό και διάθεση να το διορθώσετε. Μόνο ένας εξαρχής κακοπροαίρετος πελάτης δεν πρόκειται να αμβλύνει την επιθετικότητά όταν βρεθεί αντιμέτωπος με τη συγνώμη σας.

4) Εμείνετε στα γεγονότα

Πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα του να απαντήσουμε χρησιμοποιώντας συναισθηματικά επιχειρήματα και όχι απτά γεγονότα και δεδομένα. Μία άσχημη κριτική μπορεί να σας επηρέασε συναισθηματικά αλλά η απάντησή σας θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και στοχευμένη με βάση τις αρχές λειτουργίας της επιχείρησής σας. Αναφέρετε τα γεγονότα όπως συνέβησαν χωρίς όμως να προχωρήσετε από μόνοι σας σε εξαγωγές συγκερασμάτων για το ποιόν του πελάτη που σας άσκησε κριτική. Οι τρίτοι που θα βρεθούν σαν θεατές στον online αντίλογό σας θέλουν να μάθουν τα πραγματικά γεγονότα και όχι τα υποκειμενικά συμπεράσματα των 2 πλευρών.

5) “Φρενάρετε” τις ανταπαντήσεις!

Διαχειριζόμαστε την αρνητική κριτική με διάθεση να βάλουμε μία τελεία στο όλο ζήτημα και όχι να ανοίξουμε έναν online διάλογο που με μαθηματική ακρίβεια δε θα οδηγήσει πουθενά. Στόχος σας πρέπει να είναι η offline διευθέτηση του θέματος και όχι η μετατροπή του σε ένα σήριαλ για πολλά μάτια. Μεταφέρετε το πεδίο επικοινωνίας στο τηλέφωνο ή σε προσωπική αλληλογραφία με τον πελάτη ώστε να μην τροφοδοτήσετε περισσότερο την αντιπαράθεση των απόψεων. Αυτός που ασκεί κριτική επιδιώκει την προσοχή των υπολοίπων. Εσείς όχι!

Ασφαλώς όλοι οι παραπάνω τρόποι αντιμετώπισης εφαρμόζονται σε περιπτώσεις αρνητικών κριτικών οι οποίες προέρχονται από ανθρώπους που πραγματικά επιθυμούν να σας μεταφέρουν κάποια μηνύματα και όχι απλώς να πλήξουν την επιχείρησή σας. Διαχειριστείτε τις απαντήσεις σας με σοβαρότητα, επαγγελματισμό και ηρεμία, αποφεύγοντας την παγίδα της εμπλοκής σε μία αντιπαράθεση η οποία καλώς η κακώς αν τροφοδοτηθεί και από μεριά σας με λανθασμένο τρόπο, θα μετατραπεί σε προσωπική. Μη ξεχνάτε πως μία αρνητική κριτική θα τη δουν πολλοί χρήστες του διαδικτύου. Ευτυχώς το ίδιο ισχύει και για την απάντησή σας. Φροντίστε να δώσετε την κατάλληλη!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X