MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

Τραβάς κουπί; Βρες USP!

Author Θέμης Σαρανταένας at 24 Φεβρουαρίου 2020
Τραβάς κουπί; Βρες USP!

Η σχέση της μικρομεσαίας επιχείρησης με το marketing και την επικοινωνία ακολουθεί, πολλές φορές, την “πεπατημένη”. Και είναι κρίμα. Ενώ είναι λογικό και ζητούμενο για κάθε επιχειρηματία να προσπαθεί να ξεχωρίσει μέσω της μοναδικότητας του προϊόντος ή της υπηρεσίας του, όταν έρχεται η ώρα της επικοινωνίας, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε αυτά που θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Τραβάς κουπί; Βρες USP!

Πρώτη δημοσίευση του άρθρου μου: epixeiro.gr

Κοινοτοπίες

Ο… φονέας του marketing στη μικρομεσαία επιχείρηση είναι συνήθως η κοινοτοπία. Ας δούμε κάποια από τα πιο συνηθισμένα μηνύματα που (δεν) κάνουν τη διαφορά.

“Ποιότητα”

Ίσως η πιο χιλιοφορεμένη λέξη! Τα πάντα έχουν “ποιότητα”, είναι “ποιοτικά”, φτιαγμένα από “ποιοτικά υλικά” με “προδιαγραφές ποιότητας”.

“Υπεροχή”

Κανείς δεν πρόκειται να ρίξει δεύτερη ματιά στο προϊόν σας επειδή “υπερέχει”. Αυτή η λέξη, όπως και η “ποιότητα” είναι πλέον για τον καταναλωτή απλά θόρυβος.

“Μοναδικότητα”

Όμορφη λέξη, σίγουρα! Όμως για το αγοραστικό κοινό μοιάζει με την κοσμική ακτινοβολία υποβάθρου (cosmic background radiation) με την οποία το σύμπαν ζει από το Big Bang και την οποία κανείς δεν προσέχει.

“Άρτια εξυπηρέτηση”

Είναι περιττό. Πιστέψτε με, το Internet βρίθει από sites εταιρειών που προσφέρουν “άρτια εξυπηρέτηση” και έχουν “άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό”. Μην το κάνετε και εσείς.

USP (Unique Selling Proposition)

Ίσως αναρωτιέστε: εντάξει! Πολύ ωραία όλα αυτά, αλλά εάν δεν μιλήσουμε περί ποιότητας και υπεροχής για τι θα μιλήσουμε; Εδώ λοιπόν μπαίνει στην κουβέντα το περιβόητο USP (Unique Selling Proposition), “πνευματικό τέκνο” του Rosser Reeves, ενός από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς διαφημιστές τη δεκαετία του 1940.

Ορισμός (αν και έχουν γράψει πολλοί για αυτό)

Το USP (μοναδική πρόταση πώλησης) είναι το μοναδικό όφελος που προσφέρει μια εταιρεία, μια υπηρεσία, ένα προϊόν ή μια μάρκα που της επιτρέπει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της. Η μοναδική πρόταση πώλησης πρέπει να είναι ένα χαρακτηριστικό που έχει νόημα και αξία για τους καταναλωτές.

Παραδείγματα επιτυχημένων USP μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Για να σας βοηθήσω, απαριθμώ στη συνέχεια, κάποια παραδείγματα επιτυχημένων USP από μικρομεσαίους επιχειρηματίες της “διπλανής πόρτας”:

“Ποιοτικό γιαούρτι”
ή…
“Το μόνο με γάλα ημέρας από βοσκοτόπια εντός Αττικής”;

“Οικολογική συνείδηση εταιρείας μεταφορών”
ή…
“Η μόνη με ηλεκτρικό φορτηγό για διανομές στο κέντρο της πόλης”;

“Νόστιμη μαρμελάδα”
ή…
“Η μόνη από ολόκληρα φρούτα κομμένα στο χέρι”;

Πώς βρίσκεις ένα USP

Η εύρεση, αξιοποίηση και προβολή ενός USP δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πολλές φορές, για ψυχολογικούς κυρίως λόγους, ένας επιχειρηματίας νιώθει ότι με την προβολή του USP, “αφήνει απ’ έξω” πολλά ακόμη στοιχεία και λεπτομέρειες στα οποία έχει επενδύσει χρόνο, χρήμα και την ίδια του την καρδιά.

Όμως, δεν είναι έτσι φίλοι επιχειρηματίες! Οι πελάτες σας, όσο “άδικο” και αν ακούγεται, δεν ενδιαφέρονται για το εάν εσείς περάσατε νύχτες ατελείωτες πάνω από το προϊόν. Ενδιαφέρονται ξεκάθαρα και μόνο για το τι τους δίνετε – και αν δεν το δίνετε όπως το επιθυμούν, θα το αναζητήσουν αλλού.

Για να βρεθεί το ιδανικό USP χρειάζονται τα εξής:

Χρόνος

Δεν θα το βρείτε σε 5 λεπτά. Επενδύστε χρόνο για να σκεφτείτε, να απομονώσετε και να καταλήξετε στο τι σας κάνει μοναδικούς.

Συμμετοχή των ανθρώπων σας

Μην το πάρετε όλο πάνω σας. Ρωτήστε τους ανθρώπους σας, κάνετέ τους συμμέτοχους. Θα εκπλαγείτε από τις απαντήσεις που θα πάρετε.

Εστίαση σε εσάς

Ξεχάστε τον ανταγωνισμό! Μην προσπαθείτε να φτάσετε σε ένα USP κοιτάζοντας τι κάνει ο ανταγωνισμός που δεν κάνετε εσείς. Εστιάστε σε εσάς και μόνο εσάς.

Τόλμη

Εάν το USP σας φαίνεται εξαιρετικό, αλλά είναι έξω από την “πεπατημένη” του “ποιοτικού και μοναδικού” τότε είναι σίγουρα καλό! Απόδειξη; Οι φημισμένες κόκκινες σόλες που ξεκίνησαν το 1993 και σήμερα έχουν κατακτήσει την αγορά των ακριβών υποδημάτων: Christian Louboutin!

Καλή επιτυχία!

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X