MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)MarketingConsultant_logo(2023)_POSITIVE(web)
  • Αρχική
  • CV
  • Υπηρεσίες
    • Μάρκετινγκ Προϊόντων
    • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
    • B2B Μάρκετινγκ
    • Personal Branding
    • Διευθυντής μάρκετινγκ (εξωτερικός)
    • Ψηφιακό Μάρκετινγκ
    • Marketing Plan
    • Social Media Content
    • Εξειδικευμένες υπηρεσίες
      • Έρευνες Μάρκετινγκ
      • F&B Consulting and Marketing
  • Βιβλία
    • 32 Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε – Εκδόσεις Rosili
    • Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας! – Εκδόσεις Rosili
    • Το μάρκετινγκ σε 10 + 2 ερωτήσεις
    • Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
    • 16 Μυστικά επιτυχίας για το Μάρκετινγκ
    • 9+1 ερωτήσεις για την επιχείρηση
  • Σεμινάρια & Ομιλίες
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια Μάρκετινγκ
        • Webinar: Η Σιωπηλή Δύναμη της Επιρροής στις Πωλήσεις
        • Free Mini Webinar: Στρατηγικές Αποτελεσματικής Τιμολόγησης Υπηρεσιών
        • Summer Business Camp 2024
        • Online Marketing Masterclass & Consulting On Demand
        • Webinar: Τεχνικές Τηλεφωνικών Πωλήσεων
        • Webinar: 3 & 4 τεχνικές για περισσότερες πωλήσεις
        • Webinar: Η ψυχολογία του σύγχρονου πελάτη!
        • Webinar: Διαχειριστείτε την κριτική!
      • Εκπαίδευση Προσωπικού
    • Ομιλίες
      • 2025 – Ομιλία Αθήνα: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • 2025 – Ομιλία Θεσσαλονίκη: Ανακαλύπτοντας τις Αόρατες Τάσεις του Marketing
      • Ομιλία Θεσσαλονίκη: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία Αθήνα: Τάσεις Μάρκετινγκ 2024. Ανοίξτε το δρόμο για νέους πελάτες!
      • Ομιλία: 2023 – 5 έξυπνες δράσεις μάρκετινγκ για απόκτηση νέων πελατών
      • ΕΕΘ Masterclasses
      • Workshop: 2022: Τεχνικές Πωλήσεων & Μάρκετινγκ
      • Ομιλία: Δράση σήμερα, ανάπτυξη αύριο!
      • Videos ομιλιών
    • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων
      • Πρόγραμμα Ομιλιών – Σεμιναρίων (πριν το 2022)
  • e-Shop
  • ΜΜΕ
    • TV
      • Αρχείο Εκπομπών TV
    • Podcasts
    • Συνεντεύξεις
    • Radio
      • Αρχείο Εκπομπών Alpha Radio 989
      • Kanali 1
        • Αρχείο Εκπομπών Radio Κανάλι 1
      • Amagi Radio
  • App
  • Πελάτες
    • Testimonials Πελατών
  • Άρθρα
  • Contact
  • Αγγλικα
  • Ελληνικα
0

€0,00

✕

“Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο”. Εκείνος που το εμπνεύστηκε, μάλλον ήταν πελάτης!

Author Θέμης Σαρανταένας at 16 Ιουλίου 2017
clientno

Την πατρότητα της φράσης μπορεί να τη διεκδικούν αρκετοί διάσημοι μεγαλοεπιχειρηματίες του παρελθόντος (Marshall Field, Harry Gordon Selfridge κτλ) αλλά τις συνέπειές της, τις βίωσαν και τις βιώνουν καθημερινά, εκατομμύρια επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις που καλούνται να διαχειριστούν τους πελάτες τους ισορροπώντας ανάμεσα στο να κάνουν σωστά τη δουλειά τους με τον τρόπο που ξέρουν καλύτερα ή να ανταποκριθούν σε παράλογες πολλές φορές απαιτήσεις, ρίχνοντας αρκετό νερό στο «επαγγελματικό τους κρασί». Τελικά με τους πελάτες μας πρέπει να είμαστε straight ή on the rocks;

clientno

 

Το επίκεντρο της δραστηριοποίησης για μία επιχείρηση είναι η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της. Προσέξτε! Των αναγκών, όχι των πελατών! Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα για ένα σωστό επαγγελματία να προσπαθεί να ικανοποιήσει την ουσιαστική ανάγκη του ανθρώπου που τον εμπιστεύθηκε και τελείως διαφορετικό να προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που ο πελάτης θεωρεί πως θα πρέπει να ικανοποιηθούν. Πιθανότατα και εσείς σαν επιχειρηματίας να έχετε βρεθεί σε μία παρόμοια κατάσταση όπου ο πελάτης αδυνατεί να κατανοήσει πως η πραγματική του ανάγκη δεν είναι εκείνη που έχει στο μυαλό του αλλά αυτή η οποία έχει προσδιοριστεί από εσάς και μάλιστα συνοδεύεται με τις ενδεδειγμένες λύσεις και επιλογές. Ας μην ξεχνάμε πως ένα κύριο χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τον ερασιτέχνη από τον επαγγελματία δεν είναι μόνο η προσφορά μίας λύσης αλλά η ικανότητα σωστής διάγνωσης του προβλήματος και η προσφορά της ενδεδειγμένης! Τι συμβαίνει όπως όταν μία επιχείρηση με γνώμονα τη μη απώλεια τζίρου, αρνείται να πει «όχι» στους πελάτες της;

Η άνευ όρων παράδοση μίας επιχείρησης στις απαιτήσεις ενός πελάτη αποτελεί επί της ουσίας κατάλυση του επαγγελματισμού της. Να θυμάστε πως ο πελάτης είναι το “ίσως” και ο επιχειρηματίας το “πρέπει”. Ο πελάτης λοιπόν ίσως ξέρει τι θέλει και ίσως γνωρίζει το πώς θα το επιτύχει. Το τι πρέπει να θέλει και το πώς πρέπει να το πετύχει, είναι δουλειά του επαγγελματία, δηλαδή δική σας. Ο πελάτης πρέπει να κατανοήσει πως εμπιστεύτηκε την επιχείρησή σας για να του προσφέρετε όλα εκείνα που από μόνος του δεν μπορεί να προσφέρει στον εαυτό του. Εσείς λοιπόν θέτετε την πορεία και ο πελάτης ακολουθεί. Αν αρχίσετε τις εκπτώσεις στις αρχές και στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής σας τότε καλλιεργείτε μια προβληματική σχέση στην οποία ο πελάτης αρχίζει να εκδηλώνει συμπεριφορά κακομαθημένου παιδιού. Είστε σίγουροι πως μπορείτε και πολύ περισσότερο να έχετε ένα καλό αποτέλεσμα αν συνεργαστείτε με έναν άνθρωπο που έχει αλλεργία στο όχι; Μία αλλεργία που δυστυχώς εσείς του την καλλιεργήσατε όχι μόνο για τον εαυτό σας αλλά και τους υπαλλήλους σας!

Πολλές φορές οι ιδιοτροπίες και οι παράλογες απαιτήσεις κάποιων πελατών δε περνούν από τη διευθυντική πόρτα της επιχείρησης αλλά παραμένουν στα χαμηλότερα επίπεδά της. Εκεί ακριβώς δηλαδή όπου χτυπάει η καρδιά της. Στους συνεργάτες σας! Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι όπως αναφέραμε και παραπάνω, καλούνται να αναλωθούν στις απαιτήσεις και προσταγές κακομαθημένων πελατών οι οποίοι με άλλοθι τον τζίρο που σας προσφέρουν, απομυζούν πολλά περισσότερα από εσάς, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του τζίρου σας! Σχεδόν πάντα, ένας προβληματικός πελάτης κοστίζει πολλά περισσότερα σε μία επιχείρηση απ’ όσο θα κόστιζε η απουσία του από το πελατολόγιό σας. Ο επιπλέον χρόνος που χρειάζονται οι συνεργάτες σας (πολλές φορές απαιτούνται ακόμη περισσότεροι σε αριθμό) για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του, όχι μόνο στερείται από άλλους πελάτες οι οποίοι πραγματικά προσφέρουν τζίρο στην επιχείρησή σας, αλλά ταυτόχρονα επιβαρύνει την παραγωγική διαδικασία. Νεύρα, άσχημο κλίμα επικοινωνίας, εντάσεις, οδηγούν τους συνεργάτες σας, σε μία αρνητική διάθεση που μεταφέρεται και σε άλλους πελάτες! Δε χρειάζεται πτυχίο μάρκετινγκ για να γίνει εύκολα αντιληπτός ο αρνητικός αντίκτυπος προβληματικών ανθρώπων στην καθημερινότητα μίας επιχείρησης.

Από την μέχρι τώρα πολύχρονη εμπειρία μου στο χώρο του μάρκετινγκ και της επαγγελματικής μου συναναστροφής με εκατοντάδες επιχειρήσεις από Ελλάδα και εξωτερικό, έχω συνειδητοποιήσει κάποια πράγματα που οφείλω να μοιραστώ μαζί σας. Γι’ αυτό σας λέω, μιλήστε με τους πελάτες, αλληλεπιδράστε μαζί τους, ακούστε τις γνώμες, τις ιδέες και τις απόψεις τους αλλά θέστε τα επαγγελματικά σας όρια. Για να είναι μία συνεργασία σωστή και επιτυχημένη, πρέπει να διαμορφωθεί ένα κλίμα σεβασμού και αλληλεκτίμησης μεταξύ του πελάτη και στη συγκεκριμένη περίπτωση, του συμβούλου μάρκετινγκ μίας επιχείρησης. Και για να γίνει αυτό, πρέπει οι ρόλοι να είναι ξεκάθαροι. Μία επιχείρηση είναι σαν ένα αυτοκίνητο. Ο στόχος – επιτυχία βρίσκεται στην επόμενη πόλη αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς το τιμόνι του οχήματος είναι ένα και πρέπει να το κρατάει ο άνθρωπος που γνωρίζει το δρόμο. Στην επιχείρησή σας, εσείς είστε εκείνοι που γνωρίζουν καλά το δρόμο. Οδηγήστε λοιπόν τους πελάτες σας, έχοντάς τους όμως, στη θέση του συνοδηγού. Μόνο έτσι θα φτάσετε με ασφάλεια και οι δύο στον προορισμό σας. Μάθετε να λέτε και «όχι», όπου πραγματικά χρειάζεται. Ίσως να χάσετε λίγο σε τζίρο αλλά πιστέψτε με, θα κερδίσετε πολλά περισσότερα.

 

Ενδιαφέροντα άρθρα

3 ανορθόδοξες τεχνικές πώλησης που δουλεύουν.
16 Ιουνίου 2025

Άσπρη γάτα – μαύρη γάτα!


Διαβάστε περισσότερα
Προσλαμβάνετε στελέχη στο μάρκετινγκ; Τι ερωτήσεις να κάνετε.
5 Ιουνίου 2025

Καλέ μου άνθρωπε, ξέρεις από μάρκετινγκ;


Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για διαχείριση κρίσεων
19 Μαΐου 2025

Μην πιαστείτε απροετοίμαστοι στην επόμενη κρίση!


Διαβάστε περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Διακρίσεις

Πιστοποιημένος Senior Consultant από τον ΣΕΣΜΑ
Μέλος της Διεθνούς Μένσα
Πιστοποιημένος
Social Media Marketing Associate CSMA
Μέλος του Συνδέσμου Συμβούλων    Επιχειρήσεων (ΣΥΠΕΠ)
Best Marketing Consultant 2019
Best Marketing Consultant 2021
Best Aesthetics Marketing Consultant 2022
Visionary Marketing Consultant Award 2025

Επικοινωνία

Αθήνα: +30 2117706299

Θεσσαλονίκη: +30 2311118477‬

Social Media

Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ:

122524803000

Εγγραφείτε στο Newsletter

για να λαμβάνετε νέα, ιδέες & tips μάρκετινγκ!

Κατεβάστε την εφαρμογή

buttonapplestore
buttongoogleplay
Privacy Policy – Terms and Conditions
Copyright © 2025 E. Sarantaenas. All Rights Reserved.
    0

    €0,00

    • No translations available for this page
      ✕

      Σύνδεση

      Χάσατε τον κωδικό σας;

      ✕

      Καλάθι

      Ολοκλήρωση Παραγγελίας
      Συνεχίστε τις αγορές Καλάθι
      Χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα μας, να αναλύσουμε τον τρόπο που τη χρησιμοποιείτε και για σκοπούς μάρκετινγκ.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων

      Οι ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου σας

      Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τα στοιχεία που συλλέγονται μέσω cookies και παρόμοιων τεχνολογιών για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας, να αναλύσουμε τον τρόπο χρήσης του και για διαφημιστικούς σκοπούς. Επειδή θαυμαστείτε το δικαίωμά σας στην προσωπική ζωή, μπορείτε να επιλέξετε να μην επιτρέπετε κάποιους τύπους cookies. Ωστόσο, η αποκλεισμός κάποιων τύπων cookies μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας στον ιστότοπο και τις υπηρεσίες που μπορούμε να σας προσφέρουμε. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δεδομένα που προέρχονται από cookies κοινοποιούνται με τρίτους για λόγους ανάλυσης ή διαφήμισης. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε το δικαίωμά σας να εξαιρεθείτε από το διαμοιρασμό και πάντα με την απενεργοποίηση των cookies.
      Τήρηση προσωπικών δεδομένων
      Απενεργοποίηση όλων Αποδοχή Όλων

      Διαχείριση προτιμήσεων συγκατάθεσης

      Απαραίτητο

      Πάντα ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
      Αυτά τα cookies και τα scripts είναι απαραίτητα για να λειτουργεί η ιστοσελίδα και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Συνήθως ρυθμίζονται μόνο σε απάντηση σε ενέργειες που κάνετε, οι οποίες προσομοιώνουν αίτημα για υπηρεσίες, όπως την ρύθμιση των προτιμήσεων ιδιωτικού απορρήτου, την είσοδο ή την συμπλήρωση φόρμων. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον browser σας να μπλοκάρει ή να σας ειδοποιεί για αυτά τα cookies, αλλά μερικά τμήματα της ιστοσελίδας δεν θα λειτουργούν. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν κανένα προσωπικά διακριτικά στοιχεία.

      Αναλυτικές

      Αυτά τα cookies και τα scripts επιτρέπουν σε εμάς να μετράμε τις επισκέψεις και τις πηγές των κινήσεων, έτσι ώστε να μετράμε και να βελτιώνουμε την απόδοση της ιστοσελίδας μας. Σας βοηθούν να ξέρουμε ποιες σελίδες είναι οι πιο και λιγότερο δημοφιλείς και να δούμε πως οι επισκέπτες κινούνται στην ιστοσελίδα. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι συγκεντρωμένες και επομένως ανώνυμες. Εάν δεν επιτρέψετε τα cookies και τα scripts, δεν θα ξέρουμε όταν επισκεφτήκατε την ιστοσελίδα μας.

      Ενσωματωμένα βίντεο

      Αυτά τα cookies και scripts μπορούν να εγκατασταθούν μέσω της ιστοσελίδας μας από εξωτερικές υπηρεσίες hosting βίντεο όπως το YouTube ή το Vimeo. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή περιεχομένου βίντεο στην ιστοσελίδα μας. Είναι δυνατό για τον παροχέα βίντεο να δημιουργήσει μια διάταξη των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις σε αυτή την ιστοσελίδα ή σε άλλες. Δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες απευθείας, αλλά βασίζονται στο να διευκρινίζουν μοναδικά τον φυλλομετρητή σας και τη συσκευή του διαδικτύου. Εάν δεν επιτρέπετε αυτά τα cookies ή scripts, είναι πιθανό η ενσωματωμένη βίντεο να μην λειτουργεί όπως αναμενόταν.

      Google Fonts

      Τα Google Fonts είναι μια βιβλιοθήκη υπηρεσιών ενσωμάτωσης γραμματοσειρών. Τα Google Fonts αποθηκεύονται στην CDN της Google. Η API των Google Fonts έχει σχεδιαστεί για να περιορίσει τη συλλογή, την αποθήκευση και τη χρήση των δεδομένων των τελικών χρηστών μόνο σε αυτό που είναι απαραίτητο για την εύκολη διανομή γραμματοσειρών. Η χρήση της API των Google Fonts δεν απαιτεί ταυτοποίηση. Καμία cookie δεν στέλνεται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας στην API των Google Fonts. Οι αιτήσεις στην API των Google Fonts γίνονται σε ειδικούς τομείς των πόρων, όπως τα fonts.googleapis.com ή τα fonts.gstatic.com. Αυτό σημαίνει ότι οι αιτήσεις γραμματοσειρών σας είναι ξεχωριστές και δεν περιέχουν καμία πιστοποίηση που στέλνετε στο google.com ενώ χρησιμοποιείτε άλλες υπηρεσίες της Google που απαιτούν ταυτοποίηση, όπως το Gmail.

      Μάρκετινγκ

      Αυτά τα cookies και τα scripts μπορεί να οριστούν μέσα από την ιστοσελίδα μας από τους συνεργάτες μας στην διαφήμιση. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν από αυτές τις εταιρείες για να δημιουργήσουν ένα προφίλ των ενδιαφερόντων σας και να σας εμφανίσουν σχετικές διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες. Δεν αποθηκεύουν άμεσα προσωπικές πληροφορίες, αλλά βασίζονται στην μοναδική αναγνώριση του προγράμματος περιήγησης και της συσκευής διαδικτύου σας. Αν δεν επιτρέψετε αυτά τα cookies και τα scripts, θα εμπειρεύεστε λιγότερη εξατομικευμένη διαφήμιση.

      Facebook Advanced Matching

      Η Προηγμένη Αντιστοίχιση του Facebook μπορεί να βελτιώσει την αφαίρεση των διαφημίσεων και την παρακολούθηση μετατροπών. Μπορεί να μας βοηθήσει να επιτευχθούν καλύτερα στοχευμένες προσαρμοσμένες ομάδες μέσω των διαφημίσεων μας. Όταν είναι δυνατό, θα μοιραστούμε με το Facebook κατακερματισμένες πληροφορίες όπως το όνομά σας, τηλέφωνο, email ή διεύθυνση.

      Facebook CAPI

      Τα Συμβάντα της Προηγμένης Αντιστοίχισης του Facebook (CAPI) μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα πως αλληλεπιδράτε με τις ιστοσελίδες μας. Σας επιτρέπουν να μετρήσουμε την επίδραση των διαφημίσεων μας στις μετατροπές της ιστοσελίδας και να βελτιώσουν την στοχευμένη διαφήμιση μέσω προσαρμοσμένων ομάδων. Όταν είναι δυνατό, ίσως μοιραστούμε με το Facebook πληροφορίες όπως όνομα, email, τηλέφωνο, διεύθυνση.
      Επιβεβαιώνω τις επιλογές μου Αποδοχή Όλων Απενεργοποίηση όλων
      Verified by ConsentMagic
      X