Τι ΔΕΝ πρέπει να περιμένεις από το μάρκετινγκ.

4 πράγματα που το μάρκετινγκ ΔΕΝ μπορεί να κάνει.
Ως επιχειρηματίας, μπορείτε να περιμένετε από το μάρκετινγκ να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σας, να προσελκύσει νέους πελάτες και να διατηρήσει τους υφιστάμενους, βελτιώνοντας έτσι τις πωλήσεις και τα κέρδη σας. Μπορείτε να περιμένετε επίσης πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών, που θα σας επιτρέψουν να προσαρμόσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Τέλος, με στοχευμένες στρατηγικές προώθησης, επικοινωνίας και περιεχομένου, μπορείτε να ενισχύσετε τη σχέση με το κοινό σας, δημιουργώντας loyalty και θετική εικόνα, και ταυτόχρονα να διασφαλίσετε την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής σας στην αγορά.
Τα παραπάνω γράφονται σε όλα τα εγχειρίδια μάρκετινγκ και είναι σωστά. Υπάρχει όμως κάτι που δεν πρέπει να περιμένετε από το μάρκετινγκ. Τι είναι αυτό με μία λέξη;
Θαύματα.
Δείτε στο άρθρο μου 4 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να περιμένετε από το μάρκετινγκ και κρατήστε τις σημειώσεις σας.
Δεν θα γίνουν όλα σε μία μέρα
Φτιάξατε ένα νέο αλκοολούχο ποτό, ας πούμε με μαστίχα και σύκο, και ξεκινήσατε την πρώτη σας online καμπάνια. Εάν περιμένετε ότι μέσα σε 3 ώρες θα συρρεύσουν τα πλήθη για να παραγγείλουν συκομαστίχα, πολύ φοβάμαι ότι το βράδυ θα ανοίξετε ένα μπουκάλι μόνοι σας. Εάν ο ίδιος ο Παντοκράτορας δεν έκανε τα πάντα σε μία μέρα, πώς περιμένετε ότι θα τα κάνει το μάρκετινγκ;
Όλες οι ενέργειες μάρκετινγκ χρειάζονται τον χρόνο τους. Κάποιες μπορεί να είναι αποτελεσματικές ταχύτερα από τις άλλες, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο να ξεκινήσεις μία καμπάνια που αποδίδει την ίδια μέρα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που οι “παλιές καραβάνες” στα media, συνιστούν να περιμένεις περίπου 15 μέρες για να δεις αποτελέσματα από μία τηλεοπτική καμπάνια.
Δεν θα διορθωθούν κατασκευαστικά λάθη
Εάν η μαστίχα με σύκο έχει αστοχία επειδή δεν πέτυχε το χρώμα, ή επειδή δεν πέτυχε η μίξη, ή επειδή έχει μικρή ποσότητα αλκοόλ ή επειδή έχει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, το μάρκετινγκ δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει το perception του καταναλωτή. Θυμηθείτε ότι επικοινωνία σημαίνει “truth well told”, σύμφωνα με το ρητό μιας εκ των μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών παγκοσμίως (McCann Erickson).
Εάν δεν υπάρχει αλήθεια στο προϊόν ή την υπηρεσία σας, το μάρκετινγκ δεν θα είναι παρά ένα απλό “φτιασίδι”. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να ξέρετε πριν δώσετε έστω και το πρώτο Ευρώ για ενέργειες επικοινωνίας. Το προϊόν σας πρέπει να είναι καλοτεσταρισμένο, ελεγμένο και “αεροστεγές” από κάθε άποψη, πριν βγει από την πύλη, για την πρώτη του καμπάνια μάρκετινγκ.
Δεν θα υποκατασταθούν τα άλλα τμήματα
Αν το μάρκετινγκ ήταν η πανάκεια που φαντάζονται ορισμένοι (αλλά κανένας σοβαρός σύμβουλος μάρκετινγκ), τότε δεν θα χρειάζονταν άλλα τμήματα. Τι τις θέλουμε τις πωλήσεις; Τι τη θέλουμε την εξυπηρέτηση πελατών; Τι τα θέλουμε τα όπλα, τα κανόνια, τα σπαθιά;
Σκεφτείτε το: εσείς και οι πωλητές σας θα καθόσασταν στον καναπέ και θα απολαμβάνατε τον καφέ σας, ακούγοντας το τελευταίο hit της Taylor Swift, ενώ οι πελάτες θα παρουσιάζονταν αυτόματα στην πόρτα σας, με την ψυχή τους να λαχταράει τα προϊόντα σας. Όμως, αυτό δεν θα το βρείτε ούτε στη χώρα των θαυμάτων. Για αυτό τον λόγο, μην παραμελείτε ποτέ τα άλλα τμήματα, κάνοντας ατέλειωτες συναντήσεις με το μάρκετινγκ. Δεν είναι εκεί η λύση.
Δεν θα λυθούν εσωτερικά προβλήματα
Όσο επιτυχημένη και αν είναι μία καμπάνια μάρκετινγκ, όσα κλικ, αλλά και πωλήσεις και αν σας φέρει, ποτέ δεν θα καταφέρει να λύσει προϋπάρχοντα εσωτερικά σας προβλήματα, οργανωτικής και δομικής φύσης. Σίγουρα, μία επιτυχημένη καμπάνια, και κατ’ επέκταση το έσοδο που αυτή σας φέρνει, είναι ικανή να κρύψει τα προβλήματα κάτω από το χαλί.
Όμως να σας πω κάτι; Δεν μπορείτε να βασίζεστε στο ότι θα κάνετε την μία επιτυχημένη καμπάνια μετά την άλλη, όταν ακόμη και παγκόσμια brands με τις καλύτερες διαφημιστικές εταιρείες παγκοσμίως, έχουν τρέξει καμπάνιες που έχουν αστοχήσει. Και το κακό είναι ότι στην πρώτη επικοινωνιακή αστοχία, όλοι οι “δαίμονες”, δηλαδή οι δυσλειτουργίες και οι αδυναμίες της επιχείρησής σας, θα εμφανιστούν, χειρότερες από ποτέ.
Επίλογος
Να θυμάστε ότι το μάρκετινγκ:
- Δεν θα δουλέψει σε μία μέρα
- Δεν θα διορθώσει κατασκευαστικά λάθη
- Δεν θα υποκαταστήσει άλλα τμήματα
- Δεν θα λύσει εσωτερικά προβλήματα.