Θαύματα; Ούτε ο Φουστάνος!

Η διαφήμιση δεν διορθώνει τα πάντα. Πρέπει και το προϊόν να είναι καλό.
Σας αρέσει η αργεντίνικη κουζίνα; Εγώ την απολαμβάνω. Λίγα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με ένα bife de chorizo που σιγοψήνεται υπό τους ήχους μπαντονεόν με συντροφιά ένα καλό Malbec.
Πρώτη δημοσίευση άρθρου μου: Περιοδικό Franchise Business (Μάιος 2020)
Εάν νιώσατε μία μικρή σιελόρροια με την παραπάνω περιγραφή, σκεφθείτε ότι είναι περασμένη μέσα από το φίλτρο της προώθησης και της διαφημιστικής γραφής. Εάν στην πραγματικότητα, στην επίσκεψή σας σε κάποιο αργεντίνικο εστιατόριο (και έχω, δυστυχώς πικρή πείρα από ακριβώς αυτό) ανακαλύψατε ότι…
- Το κρέας που παραγγείλατε δεν υπάρχει γιατί αργήσατε.
- Αντί για rib eye σας έρχεται κάτι που μοιάζει με χοιρινή
- Το medium που ζητήσατε είναι μάλλον well done προς κάρβουνο.
- Οι σαλάτες είναι αδιάφορες και οι πατάτες ξερές.
Τότε, όσο και να παίζει το μπαντονεόν και ακόμη και αν ανέβει στο τραπέζι ο επιχειρηματίας με τη γυναίκα του για να χορέψουν ταγκό μόνο για εσάς, θα είστε όπου φύγει φύγει και θα τρέξετε να αφήσετε μία δηλητηριώδη κριτική στο trip advisor ή στο Facebook. Όπως με χιούμορ γράφω και στον τίτλο του άρθρου, θαύματα δεν κάνει ούτε ο Φουστάνος.
Τι μπορεί να κάνει η διαφήμιση
Η διαφήμιση δεν είναι ούτε πανάκεια, ούτε το καπέλο του θαυματοποιού. Πολλές φορές, ειδικά για κάποιον επιχειρηματία που δεν έχει (ακόμη) ιδιαίτερη επαφή με το αντικείμενο, η διαφήμιση αποκτά μία περίεργη αίγλη που αγγίζει σχεδόν τα όρια του υπερφυσικού.
Ναι, είναι ωραίο να βλέπετε τα post σας στο Facebook να παίρνουν δεκάδες ή εκατοντάδες likes. Σας γεμίζει ικανοποίηση το νέο σας λογότυπο που είναι κομψό και αντανακλά ακριβώς αυτό που είχατε στο μυαλό σας. Τα τηλέφωνα χτυπάνε περισσότερο μετά από την προωθητική ενέργεια που αποφασίσατε να κάνετε.
Όμως, τι προϊόν έχετε; Αν σκεφθείτε το προϊόν ή την υπηρεσία σας σαν ένα σπίτι, η διαφήμιση είναι τα κουφώματα. Σίγουρα, αν είναι καλά και ποιοτικά, το σπίτι σας θα είναι ζεστό τον χειμώνα και δροσερό το καλοκαίρι. Αλλά εάν η οροφή σας στάζει από παντού, οι τοίχοι σας έχουν υγρασία, μούχλα και τρύπες, τότε όσο καλά και να είναι τα κουφώματα, το σπίτι θα καταρρεύσει.
You can fool some people sometimes…
Μα, μπορεί να είναι ο αντίλογος, “έκανα μάρκετινγκ και είδα αύξηση στις πωλήσεις, χωρίς να βελτιώσω το προϊόν!”. Πρέπει να πούμε ότι το διάσημο ρητό του Αβραάμ Λίνκολν ισχύει και εδώ. Μπορείτε να παραπλανήσετε κάποιους για πάντα ή όλους για λίγο, αλλά ποτέ όλους για πάντα.
Η κοινωνία μας, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι φτιαγμένη από δισεκατομμύρια συγκοινωνούντα δοχεία. Το word of mouth είναι τόσο δυνατό που η φήμη για ένα κακό προϊόν είναι αδύνατον να μην διαδοθεί. Και επίσης, ισχύει και αντίστροφα (και πονάει και περισσότερο) η φήμη ενός καλού προϊόντος του ανταγωνιστή σας απλώνεται και αυτή σαν φωτιά.
Υπάρχει μόνο ένας θαυματοποιός. Εσείς!
Το συμπέρασμα είναι ένα. Η διαφήμιση δεν κάνει θαύματα. Υπάρχει όμως ένας θαυματοποιός, και αυτός δεν είναι άλλος από τον εαυτό σας. Θυμηθείτε πώς ξεκινήσατε. Συνεχίστε να διατηρείτε όλες τις αξίες και τη φιλοσοφία που σας έφερε ψηλά. Μεταλαμπαδεύστε τις στην επόμενη γενιά.
Μην εφησυχάζετε και αναζητήστε πάντοτε το καλύτερο. Και όταν είστε απόλυτα ευχαριστημένοι από αυτό που προσφέρετε, τότε ναι. Ασχοληθείτε και με την διαφήμιση.