Taylor Swift. Entertainer… and entrepreneur!
![Taylor Swift. Entertainer… and entrepreneur!](https://marketingconsultant.gr/wp-content/uploads/2024/10/Taylor-Swift-marketing.jpg)
Μαθήματα επιχειρείν από τη megastar των ημερών μας.
Στη χώρα μας, οι γνώσεις του μέσου επιχειρηματία για την Taylor Swift εξαρτώνται συνήθως από τον αριθμό και την ηλικία των παιδιών του. Κόρες και γιοι σε εφηβεία και προεφηβεία σημαίνει ότι το οικογενειακό SUV φιλοξενεί μόνιμα playlists με τραγούδια όπως το Shake It Off (3,5 δισεκατομμύρια προβολές στο YouTube) ή το Look What You Made Me Do (μόλις 1,5 δισεκατομμύριο αυτό).
Ανεξαρτήτως όμως από τον αριθμό των τραγουδιών της Taylor Swift που γνωρίζετε, υπάρχει μία άλλη πλευρά της καλλιτέχνιδας που είναι καλό να μάθετε: Εκτός από megastar και mega entertainer, η Taylor Swift είναι και mega entrepreneur. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Who is who
Για… όσους δεν έχουν γιούς & θυγατέρες: Η Taylor Swift, γεννημένη στις 13 Δεκεμβρίου 1989, (Τοξότης) ξεκίνησε τη μουσική της καριέρα στα 17 της χρόνια, κυκλοφορώντας το πρώτο της country άλμπουμ με τον όχι πολύ ευφάνταστο τίτλο “Taylor Swift” το 2006. Γρήγορα, άφησε την country μουσική πίσω της και μεταπήδησε στην ποπ, μια απόφαση που δεν μετάνιωσε ποτέ, καθώς σήμερα υπολογίζεται ότι έχει πουλήσει πάνω 200 εκατομμύρια δίσκους, έχοντας κερδίσει πλέον παγκόσμια αναγνώριση.
Μαθήματα επιχειρείν
Εκτός από αδιαπραγμάτευτο ταλέντο στη σκηνή, η Taylor παραδίδει μαθήματα και στο επιχειρείν. Δείτε κάποια από αυτά στη συνέχεια.
Brand image
Έχω πει και έχω γράψει αμέτρητες λέξεις για την αξία του brand image και πώς η δημιουργία αναγνωρίσιμης εικόνας για μία μάρκα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η Taylor Swift είναι ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα. Από τις γάτες της μέχρι το signature κόκκινο κραγιόν της, ξέρεις με μία μόνο ματιά, ότι αυτό που βλέπεις είναι το αποκλειστικά δικό της brand.
Ανεξαρτήτως του αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το χρώμα του κραγιόν, οφείλετε να σκύψετε πάνω από το δικό σας brand image και να δείτε πόσο διαφοροποιείται ή πόσο υστερεί έναντι του ανταγωνισμού.
Συνεργασίες για την ευρύτερη αγορά
Αν η Taylor Swift είχε παραμείνει στην country από την οποία ξεκίνησε, το πιθανότερο θα ήταν τώρα να ήταν μία τοπική αστέρας στο Τέξας ή στην Αλαμπάμα, αλλά σίγουρα όχι το σημερινό παγκόσμιο φαινόμενο. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της, η τραγουδίστρια δεν φοβήθηκε να συνεργαστεί με καλλιτέχνες άλλων μουσικών ειδών, όπως για παράδειγμα ραπ, προσελκύοντας ένα εντελώς νέο κοινό.
Κρατήστε και εσείς μία σημείωση από αυτό και μη φοβάστε τη σύνδεση με συνεργάτες έξω από τον κύκλο σας, όταν προσπαθείτε να επεκτείνετε τη βάση πελατών σας. Τα αχαρτογράφητα νερά είναι πολλές φορές και τα πιο πλούσια.
Σύνδεση με το κοινό
Η Taylor Swift έχει σφυρηλατήσει μια ισχυρή σχέση με τις θαυμάστριες και θαυμαστές της, γνωστές και γνωστοί συλλήβδην ως “Swifties”. Η τραγουδίστρια δεν χάνει ευκαιρία να ισχυροποιήσει αυτή τη σχέση ακόμη περισσότερο, παράγοντας content με νέα, trivia ή ακόμη και στέλνοντας προσωπικά μηνύματα στους θαυμαστές της για τα νέα της άλμπουμ.
Η αλήθεια είναι ότι εάν έχετε την επιχείρηση “Σωληνουργία Παπαδόπουλος” ενδέχεται να μην είστε σε θέση να δημιουργήσετε τις δικές σας Swifties, στο βαθμό που το κάνει η τραγουδίστρια. Ωστόσο, η σύνδεσή σας με το κοινό σας μέσα από μια ξεκάθαρη στρατηγική μάρκετινγκ και τους σωστούς συνεργάτες, οφείλει να είναι ο νούμερο 1 στόχος σας. Swifties αυτή; Παπαδοπουλίτσες εσείς!
Ανάπτυξη παρά τις αναποδιές
Η Swift είναι σήμερα μία από τις πιο δημοφιλείς καλλιτέχνιδες παγκοσμίως. Ωστόσο, τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι. Το 2016, δημιουργήθηκε ένα μεγάλο controversy σχετικά με ένα στίχο σε τραγούδι του Kanye West για αυτήν, που η τραγουδίστρια ισχυριζόταν ότι δεν είχε εγκρίνει. Αυτό προκάλεσε μαζικές αντιδράσεις εναντίον της Taylor, με το hashtag #TaylorSwiftIsOverParty να γίνεται trend. Ωστόσο, η καλλιτέχνις δεν κατέρρευσε, αλλά αντίθετα κυκλοφόρησε το δίσκο “Reputation” το 2017, βγαίνοντας στην αντεπίθεση.
Θυμηθείτε ότι στο επιχειρείν οι αναποδιές είναι και “κρυμμένη ευλογία”. Χρησιμοποιήστε τις ως κίνητρο για να βελτιωθείτε και να αντεπιτεθείτε, αντί να αφήνετε τα αρνητικά γεγονότα να σας επηρεάζουν και να σας αδρανοποιούν.
Inner Circle
Με τον όρο “Inner Circle” εννοώ μία πολύ στενή ομάδα ανθρώπων που παίζει υποστηρικτικό ρόλο. Η τραγουδίστρια, παρά τα σκαμπανεβάσματα κατά τη διάρκεια της καριέρας της, διατηρεί πάντα μια δεμένη και απόλυτα υποστηρικτική ομάδα φίλων.
Το να έχετε μια υποστηρικτική ομάδα ανθρώπων γύρω σας, τόσο στην προσωπική σας ζωή όσο και στην επιχείρηση, είναι ζωτικής σημασίας. Σας δίνουν έναν ώμο στις δύσκολες στιγμές και ένα χειροκρότημα στις επιτυχίες.